اخبــــار


رئیس شورای امنیت کشور:
گروه‌های سیاسی با جریان فتنه مرزبندی کنند

وزیر کشور با تأکید بر اینکه صهیونیست‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی، حامیان اصلی بیانیه یکی از سرکردگان فتنه ۸۸ هستند، از همه گروه‌های سیاسی خواست که موضع خود را با جریان فتنه و نفاق مشخص کنند.احمد وحیدی با اشاره به این بیانیه، تصریح کرد: حادثه ۸۸ از آن دست حوادثی است که باطن و نیات نادرست برخی خواص بی‌بصیرت را بر همگان آشکار کرد. 
وزیر کشور تصریح کرد: بیان این موضوع از سوی یکی از سرکردگان جریان فتنه که شهادت شهید همدانی را مرگ در غربت به پای استبداد و حضورش را باعث تثبیت پایه‌های رژیم کودک کش خوانده است؛ نتیجه سقوط اخلاقی، روحی و فکری این فرد است.وحیدی ضمن تشریح جایگاه شهید همدانی و اقداماتش برای مهار فتنه ۸۸، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، فتنه و آن اتفاقات را در عاشورا فتنه‌گران ایجاد کردند؛ شهید همدانی عزیز در پاسداری از مردم، ارزش‌ها و عاشورا، صحنه را مدیریت کرد. وی یادآور شد که حب قدرت و دنیاطلبی سرکردگان فتنه در سال ۸۸، هزینه زیادی را به ملت و نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرد. وی در پایان با محکوم کردن بیانیه سرکرده فتنه گفت: ارزش و جایگاه شهدای مدافعان حرم والا و ستودنی است و مردم عزیز ایران اسلامی قدردان خون پاک شهدای مدافعان حرم و امنیت و دفاع از کشور هستند. لازم است از خانواده این شهدای گرانقدر به دلیل اسائه ادبی که شده است، پوزش خواسته شود و از خدای متعال مسألت کنیم ما را در مسیر شهدای عزیز و پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت، ثابت قدم نگه دارد.


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مطرح کرد
رابطه ترانزیتی ایران با 8 کشور محصور در خشکی

مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که برای شرکت در کنفرانس «دیپلماسی حمل‌ و نقل کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی» در ترکمنستان به سر می‌برد، در سخنانی در این کنفرانس به تشریح جایگاه و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک کشور ترانزیتی در حال توسعه پرداخت و با اشاره به چالش‌های حمل‌ و نقلی کشورهای محصور در خشکی، تقویت ترانزیت و راه‌های مواصلاتی در منطقه را از اولویت‌های ایران برشمرد و این امر را دلیل حضور فعال و اثرگذار ایران در ابتکارهای منطقه‌ای و چندجانبه برای ارتقای مواصلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: «از ۳۲ کشور در حال توسعه محصور در خشکی در دنیا، ۸ کشور افغانستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان با ایران تعاملات ترانزیتی دوجانبه و چندجانبه دارند. صفری در ادامه تصریح کرد: «برای آنکه کریدورها به رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی کمک کنند، جامعه بین‌المللی باید تعهدات خود را به انجام برساند و همه سازمان‌های مرتبط منطقه‌ای و جهانی باید به رهبری سازمان ملل متحد «برنامه جهانی حمایت از کریدورها» را با اهداف و چهارچوب زمانی مشخص تدوین کنند.» این کنفرانس با حضور نمایندگان بیش از ۳۰ کشور و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی در روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد (۱۵ و ۱۶ اوت ۲۰۲۲) در شهر ترکمن‌باشی ترکمنستان برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/2/623163/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها