دیگه چه خبر؟



بازداشت ۴‌ نفر از اعضای «عرفان حلقه»

 خبر اول اینکه،دادستان شهرستان پردیس طی اطلاعیه‌ای از دستگیری ۴ نفر از سر شبکه‌های عرفان حلقه و مرتبطان با خارج از کشور خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «در پی‌رصد سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) شهرستان پردیس مبنی بر فعالیت مخفیانه فرقه «عرفان حلقه» در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار، پس از ماه‌ها رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اطلاعات سپاه شهرستان پردیس، 4 نفر از اعضای اصلی و مرتبطان با خارج از کشور و سرشبکه‌های شهرستان‌های شرق استان تهران شناسایی و سپس با دستور دادستانی طی یک عملیات اطلاعاتی بازداشت و در شعبه ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت.
فرقه «عرفان حلقه» یا عرفان کیهانی با ادعای درمانگری و با تجویزهای فرادرمانی ضمن «مداخله در امر درمان» هزینه‌های گزافی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند. از سوی دیگر تشویق افراد به رفتارهای خارج از عرف باعث شکاف در خانواده و بعضاً باعث طلاق، تضعیف بنیان خانواده‌ها یا فرار فرزندان از خانه و همچنین زمینه‌ساز بروز مشکلات اخلاقی برای اعضای ناآگاه می‌شود.
این افراد با ادعاهای واهی همچون فرادرمانی، شفابخشی، جاذبه درمانی، تشعشع دفاعی و غیره فعالیت غیرقانونی داشته که البته در پوشش‌های مختلفی همچون اقدامات خیرخواهانه اقدام به جذب افراد می‌کنند.»

 
گشتزنی ناوشکنان نیروی دریایی ارتش در اطراف کانال سوئز

 خبر دیگر اینکه، امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در پاسخ به اتفاقات اخیر رخ داده در دریای سرخ و حضور نیروی دریایی ارتش و ناوشکن جماران گفت: به فرمان فرماندهی معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش از سال ۸۷ در دریاهای آزاد حضور دارد و یکی از مأموریت‌های آن، حمایت از کشتی‌های تجاری و نفتکش‌هایی است که در این مسیر حرکت می‌کنند. دریادار سیاری در گفت‌وگو با ایلنا، افزود: «فکر می‌کنم در خصوص حضور و درگیری با تعداد زیادی از دزدان دریایی اقدامات زیادی انجام شده و موفق بودیم و به نظر ۲۵۰ یا ۲۶۰ کشتی که تا حالا مورد تهاجم قرار گرفته بود، توسط نیروی دریایی نجات یافته‌اند.»وی افزود: «این درگیری‌ها در دریای سرخ تا نزدیکی کانال سوئز ادامه داشته و همزمان محور گشت نیروی دریایی نیز تا آنجا پیشرفت کرده و امروز ناوشکنان نیروی دریایی راهبردی، تا کانال سوئز در حال گشت هستند و این اقتدار کشور را در حوزه امنیت برای خطوط مواصلاتی کشور نشان می‌دهد.دریادار سیاری گفت: اخیراً تعدادی قایق به کشتی ما حمله می‌کنند و گروه اسکورتی که در آنجا حضور داشته با هدایت و فرماندهی ناوشکن جماران اقدام کرده و کشتی سالم به مسیر خود برگشته است.


آخرین وضعیت پرونده‌های امنیتی ـ سیاسی

 دست آخر اینکه،سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره بازداشت یک تبعه سوئدی در ایران گفت: پرونده این فرد در دادسرای تخصصی تهران تحت رسیدگی قرار دارد و اتهام این فرد هم جاسوسی است.
ستایشی در پاسخ به این سؤال که پرونده شکایت سید حسن خمینی از دهباشی در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در مرحله اول قرار نهایی درباره فرد مورد نظر صادر و به آن قرار اعتراض شد. در آنجا فرد مورد نظر به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود و با اعتراض محکوم علیه به حکم دادنامه بدوی، پرونده در شعبه اول تجدید نظر دادگستری استان تهران فعلاً در حال رسیدگی است. در صورت قطعی شدن حکم پرونده، نتیجه اعلام می‌شود.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده تاج‌زاده، اظهار کرد: اتهام این شخص تشویش اذهان عمومی و اتهام دیگر  او تبلیغ علیه نظام است.
ابراز ناراحتی برخی شهروندان سوئد از نحوه برخورد با نوری
مجید نوری فرزند حمید نوری با حضور در نشست سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده پدرش، گفت: با پلیس سوئد که صحبت می‌کردم می‌گفت، مورد جالب در پرونده این است که این نوع برخورد با پدر شما منحصر به فرد است همه افراد و کسانی که در دادگاه بودند می‌گویند که متأسفیم از باب اقداماتی که در رابطه با پدرتان رخ داده است، رفتار آنها به این صورت است که بازداشتگاه را مکرر جا به جا کرده و ارتباط با پدر را قطع می‌کنند. وی گفت: بیش از هزار روز است پدرم در انفرادی زندان سوئدی‌ها است و برخی افراد سوئدی دائم به ما می‌گویند به خاطر نوع برخورد با پدر شما متأسفیم. هنوز پدرم حکم را به زبان فارسی نخوانده است و کمتر از ۴۰ روز تا تجدید نظر فرصت باقی مانده و دادگاه سوئد هنوز با وکیل جدیدی که معرفی کرده‌ایم موافقت نکرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7981/5/623174/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها