استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

آغاز خط انتقال آب دریای عمان به زاهدان از ۴ جبهه


زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طرح جهاد آبرسانی بزرگترین طرح آبرسانی تاریخ جمهوری اسلامی در استان است، خاطرنشان کرد: خط انتقال آب دریای عمان از 4 جبهه آغاز شده و آبگیر نیز تحویل شده و هم اینک پیمانکار مشغول به کار است که امیدواریم در صورت تأمین بودجه ظرف 4 سال آب را به زاهدان برسانیم.
حسین مدرس‌خیابانی در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه‌های بخش آب استان اظهار داشت: بر اساس مصوبه سفر رئیس‌جمهور 10 حلقه چاه حرمک که به تأمین کسری آب زاهدان کمک می‌کند حفاری، تجهیز و هر 10 حلقه چاه به شبکه آب زاهدان متصل شده که میزان آبگیری از این چاه‌ها بستگی به کسری آب زاهدان دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: با توجه به آمار ارائه شده بیش از 200 میلیون مترمکعب آب به ذخیره سدهای استان سیستان و بلوچستان اضافه شده است.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی منابع طبیعی 400 میلیون مترمکعب آب ناشی از باران اخیر به وسیله سازه‌های آبخیزداری مورد استفاده قرار گرفته و مابقی آن‌که حقابه منابع طبیعی به شمار می‌رفت، موجب سیراب شدن قنوات، چاه‌ها و همچنین سفره‌های آب‌های زیرزمینی در سطح استان شد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع یک‌هزار و751 روستای طرح جهاد آبرسانی تاکنون 81 روستا به طور کامل آبرسانی شده و برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از منابع آبی جدید در دستور کار قرار گرفت. استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون 3 چاه ژرف حفر شده اما آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم از این چاه‌ها استفاده کنیم در این راستا یک آب شیرین‌کن 100 مترمکعبی نصب شده که در ایام عید فطر و قربان آب آن در قالب بسته‌بندی در بین نمازگزاران اعیاد فطر و قربان در بین مردم توزیع شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک مدول آب شیرین‌کن یک هزار مترمکعبی در چاه ژرف 3 در حال نصب است؛ همچنین خط انتقال آب به طول 6 کیلومتر تا اوایل شهریورماه سال‌جاری نیز بهره‌برداری می‌شود تا بتوانیم از محل چاه ژرف شماره 3 روستاهای اطراف را آبرسانی کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/16/623274/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها