اخبـــــار


آیت‌الله رئیسی در دومین جلسه ستاد ملی جمعیت تأکید کرد
ضرورت تشکیل سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان

رئیس جمهور هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت را پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تأکید کرد.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در دومین جلسه ستاد ملی جمعیت که ظهر چهارشنبه برگزار شد، جمعیت را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت کشور عنوان کرد و گفت: ضروری است نگرانی‌های ایجاد شده در پایش جمعیت، منجر به اقدامات سریع، جامع و هماهنگ در اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» شود.
رئیس جمهور ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها در تحقق مصوبات ستاد ملی جمعیت را مورد تأکید قرار داد و افزود: نتیجه برگزاری چنین جلساتی باید اجرای کامل و دقیق مصوبات در حوزه حمایت از خانواده جمعیت باشد. دستگاه‌هایی که در قانون مسئولیتی به آنان تکلیف شده، باید تلاش کنند وظایف محوله را با جدیت و کامل انجام دهند.
دکتر رئیسی توجه ویژه ستاد ملی جمعیت به استان‌هایی را که از نظر شاخص‌های مربوط به جمعیت، وضع مناسبی ندارند ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول موظف هستند به استان‌هایی که در شاخص‌هایی همچون نرخ باروری، آمار طلاق و پیری جمعیت در معرض خطر قرار دارند، توجه ویژه داشته باشند.
رئیس جمهور هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت را پیش‌نیاز تحقق اهداف کشور در این حوزه خواند و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص‌های جمعیتی در همه استان‌های کشور تأکید کرد.
دکتر رئیسی تصریح کرد: ضروری است سامانه پایش تسهیلات دولتی به زوج‌های جوان، در راستای تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی ستاد ملی جمعیت تشکیل شود.
رئیس جمهور ضمن تأکید بر اینکه اشکالات احتمالی قانون حمایت از خانواده و جوانی نباید مانع اجرای آن شود، از دستگاه‌های مسئول خواست که این قانون را با جدیت و قوت اجرا کنند.
آیت‌الله رئیسی همچنین به دبیرخانه ستاد ملی جمعیت مأموریت داد تا در حین اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابهامات و کاستی‌های احتمالی آن را احصا نموده و ضمن ارائه گزارش به ستاد ملی جمعیت، از راه‌های مقتضی برای برطرف شدن‌ موارد مورد نظر کوشش کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
۹۰ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در مراکز دولتی پرداخت می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مادران باردار تا پایان دوران شیردهی و فرزندان تازه متولد شده آنها تا ۵ سال خبر داد.
بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: برای تشویق پزشکان به خدمت در مناطق محروم، بسته‌های تشویقی برای این متخصصان تصویب شده و پزشکان می‌توانند به این مناطق بروند و از امتیازات مربوطه که عمدتاً در رابطه با دریافت کارانه است، بهره‌مند شوند.
عین‌اللهی عنوان کرد: در رابطه با طرح جوانی جمعیت مصوب شد که مادران تحت پوشش بیمه قرار گیرند و این بیمه تا ۲ سال و تا پایان دوران شیردهی ادامه داشته باشد و فرزندان آنها هم تا ۵ سال می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در رابطه با هزینه‌های درمان ناباروری هم تصمیمات خوبی گرفته شده و قرار است در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد از تعرفه‌ها به آنها پرداخت شود.

پیش‌بینی ۶۵۰ سرویس روزانه برای جابه جایی زائران اربعین از تهران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران برای جابه‌جایی زائران از مرزها خبر داد و گفت: جابه‌جایی زائران از داخل کشور توسط وزارت  راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و مسئولیت ستاد اربعین با وزارت کشور است. سید مجتبی شفیعی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی عمود صفر در پایانه غرب خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اجرایی ایجاد سرپناهی برای استراحت با عنوان عمود صفر بوده که در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری امکانی برای استراحت زائران و آغاز سفر آنها در اربعین فراهم شده است. شفیعی از اعزام ۵۰۰ دستگاه اتوبوس از تهران برای جابه‌جایی زائران از مرزها خبر داد و افزود: جابه‌جایی زائرین از داخل کشور توسط وزارت راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و مسئولیت ستاد اربعین با وزارت کشور است.
وی تأکید کرد: اتوبوس‌های اعزامی از دستگاه‌های فعال در ناوگان حمل‌ونقل پایتخت نیستند و از اتوبوس‌هایی که در اختیار سرویس شرکت‌ها و بخش خصوصی قرار دارند، استفاده خواهد شد و مدیریت آن برعهده شهرداری است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در پایانه‌ها خدماتی برای رفاه زائران ارائه می‌شود، اظهار کرد: در راستای مدیریت سفر برای ورود زائران به خاک عراق پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و اتوبوس‌ها، زائران را تا نقطه مشخص جابه‌جا خواهند کرد.
استاندار تهران نیز از پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد.
همچنین رئیس سازمان ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال با همکاری پلیس گذرنامه، برای کسانی که مشکل شناسنامه‌ای دارند، در سریع‌ترین زمان، شناسنامه یا گواهینامه جایگزین شناسنامه صادر خواهد کرد.

۶۷ بیمار کرونایی فوت کردند

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید. در این بازه زمانی و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۹۵ نفر از آنها بستری شدند. ۱۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۳۲۷ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۴۹۸ نفر دوز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۱۲ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۹۳۷ دوز رسید.
اکنون ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/22/623293/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها