سرپرست تیم ارزیابی بیمه سلامت عنوان کرد

دارویار، مانع دست‌درازی افراد سودجو به منابع ملی


سرپرست تیم ارزیابی و پایش سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به طرح تغییر مدل پرداخت یارانه دارو گفت: با اجرای طرح دارویار، از دست‌درازی افراد سودجو به منابع ملی جلوگیری شد.
مهدی قنادی افزود: اجرای طرح تغییر مدل پرداخت ارز ترجیحی دارو، در ابتدای طرح باعث ایجاد اضطراب بین بیمه‌شدگان شده بود، ولی با مدیریت صحیح در استان‌ها به رغم شروع ضربتی، توانستیم فرصت برنامه‌ریزی را از دست افراد سودجو گرفته و بازار دارو را به سمت منافع بیمه‌شدگان (بیماران) هدایت کنیم به صورتی که ضمن افزایش تعداد در تعهد، در بسیاری از داروها، سهم پرداختی بیمه شده نسبت به قبل کاهش داده شد. قنادی، قاچاق دارو را بخشی از سودجویی‌های قبل دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح دست افراد زیادی از این بازار بریده شد و طبیعی است که عده‌ای معترض باشند.
وی، هدف از ارزیابی میدانی و نظارت بر فعالیت‌ها را شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف و اشکالات موجود در ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته باید مدل‌های سازمانی نیز تغییر یابند و یکی از نتایج همین پایش‌های استانی می‌تواند تغییر مدل‌ها باشد.
سرپرست تیم ارزیابی و پایش سازمان بیمه سلامت ایران، با تأکید بر اینکه ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید نظارت بر کیفیت ارائه خدمات داشته باشیم، گفت: قبل از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک امکان کنترل و نظارت منسجم بر انجام فرایندها چه در مرحله قبل از ارائه خدمت، چه حین خدمت و چه بعد از خدمت نداشتیم، اما اکنون می‌توانیم ریز به ریز عملکردها را بررسی کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/22/623295/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها