واکنش شهردار تهران به قطع درختان و ساختمان‌های ناایمن پایتخت


شهردار تهران نسبت به مسأله قطع درختان در پایتخت واکنش نشان داد و گفت: هر کسی که به درختان صدمه بزند حتماً مسیر قانونی در مواجهه با او را طی خواهیم کرد. علیرضا زاکانی در مورد قطع درختان در پایتخت به ایسنا گفت: اتفاقی که در خیابان ولیعصر رخ داد که یک نفر به خودش جرأت می‌دهد در خیابان ولیعصر چنین کاری کند (خشک کردن چند اصله درخت قدیمی) یک اتفاق نادر است که با معرفی ما، توسط دستگاه قضایی به اشد مجازات محکوم شد. وی با بیان اینکه ما نسبت به موضوع فضای سبز و درختان بسیار حساسیم، تصریح کرد: جرایم فوق‌العاده بالایی برای صدمه زدن به درختان در نظر گرفته شده است.
شهردار تهران همچنین در نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در جمع خبرنگاران از تشکیل ستاد ایمنی در شهرداری تهران برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن سطح شهر تهران خبر داد.
زاکانی اظهار کرد: ما با مسئولان کشوری نیز جلساتی را تاکنون داشته‌ایم و از این پس هم خواهیم داشت به شکلی که فردا با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای خواهیم داشت که امیدواریم در پایان این نشست امکان خدمات بیشتر و پیشرفت و آبادانی شهرها فراهم شود.
زاکانی در پاسخ به سؤالی در خصوص افزایش ترافیک تهران بویژه در حین برگزاری نمایشگاه ساختمان در محل نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی تهران (خیابان سئول) اظهارکرد: نمایشگاه و برگزاری آن در تهران از قبل مصوبه‌ای دارد که باید از تهران منتقل شود. پیگیر این موضوع هستیم تا نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منتقل شوند اما به واسطه کرونا شهر آفتاب در سال‌های اخیر غیرفعال بوده که ما در حال حاضر فعال کردیم به شکلی که در سال‌جاری ۴۷ نمایشگاه در این محل برگزار می‌شود که البته بخشی از آنها نیز تاکنون انجام شده است. نمایشگاه فعلی در محل خیابان سئول قابل توسعه نیست و در بخش حمل و نقل نیازمند این توسعه هستیم لذا با توجه به برگزاری نمایشگاه ساختمان ظرف روزهای گذشته شاهد تشدید ترافیک در این محدوده بودیم اما در مورد ترافیک عمومی در تهران نیازمند توسعه حمل و نقل عمومی هستیم و تا تقویت حمل و نقل عمومی انجام نشود ما با این ترافیک مواجه خواهیم بود. باید حمل و نقل به شکلی توسعه پیدا کند که آسایش و آرامش مردم در بهره‌مندی از حمل و نقل عمومی فراهم شود. ما وظیفه خود می‌دانیم که تقویت حمل و نقل عمومی را انجام دهیم لذا امسال فعال کردن ۳۳۵۰ اتوبوس دیگر و افتتاح ۱۲ ایستگاه مترو نیز انجام خواهد شد.
وی در خصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن در تهران که وزارت کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع است، گفت: همه کلانشهرهای کشور میراثی دارند که نقاط مثبت و منفی به همراه دارد، یکی از نقاط دارای مشکل در همه شهرها و تهران ساختمان‌های ناایمن و گودهای پرخطر است. برهمین اساس در تهران ستاد ایمنی تشکیل و از شهرداری به این ستاد دعوت شده است و دو جلسه تاکنون برگزار شده، این موضوع را تبدیل به پروژه‌ای کرده‌ایم تا با بهره‌گیری از کارهای گذشته ساختمان‌های ناایمن شناسایی شوند، شب گذشته نیز این شناسایی‌ها منجر به اقدام عملی و نهایتاً یکی از ساختمان‌های ناایمن تهران پلمب شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7982/22/623296/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها