اخبار


فرمانده کل نیروی انتظامی کشور:
 پلیس در برابر مخلان امنیت با اقتدار برخورد می کند

گروه حوادث/   سردار حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور صبح دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:  خبرنگاری یک‌ رسالت بسیار ارزشمند است. خبرنگاران انسان‌هایی بی‌ادعا و پل ارتباطی پلیس و مردم و در واقع مطالبه‌گران مردم از پلیس هستند. امروز به شما می‌گویم که رسانه‌مداری یکی از اهداف ما است و برای دستیابی به آن از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار اشتری افزود: ارتباط و اقدامات ما با مردم دوسویه است و در این رابطه در تلاش هستیم تا امنیت و آرامش مردم را به حد بالای خود در جامعه برسانیم. بررسی پرونده‌های انتظامی به جایگاه یا عنوان اشخاص ارتباطی ندارد، تمام پرونده‌ها برای پلیس با یک چشم بررسی می‌شود، اینکه در جایی حادثه‌ای رخ می‌دهد و دستور ویژه برای شناسایی متهم آن صادر می‌شود به دلیل این است که مدارک جرم ضبط و منتشر شده و شناسایی این‌گونه جرایم بهتر صورت می‌‌گیرد.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه احکام ویژه و سریعی توسط قوه قضائیه درخصوص برخورد با مجرمان خشن صادر شده ، گفت: از قوه قضائیه تشکر می‌کنم که با ورود به موضوعات مختلف احکام ویژه‌ای را علیه مجرمان دارای جرایم خشن صادر کرده است.

 مجازات شدید برای مجرمان خشن
فرمانده فراجا به موضوع مجازات مجرمان نیز اشاره کرد و گفت:‌ برابر قانون مجازات در برابر جرایمی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان است بازداشت ندارد. سارقان هم همین را یاد گرفتند. متأسفانه ظاهراً بناست که در قانون جدید سقف ۲۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان برسد که اگر این‌طور شود ما خیلی مشکل خواهیم داشت. این‌طور نمی‌شود که هربار که سارق را گرفتند ارزش مال مسروقه اگر زیر ۲۰ میلیون تومان باشد آزاد شود.
اشتری با اشاره به دستگیری زورگیر اتوبان نیایش که چندی پیش مطالبی در موردش در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: اگر همین زورگیر که در اتوبان آن کار را انجام داد ارزش مبلغی که زورگیری کرده کمتر از ۲۰ میلیون تومان باشد آزاد می‌‌شود در حالی که باید او را بگیرند و به سبب کاری که کرده او را در همان جا اعدام کنند.
وی به موضوع برخورد با اراذل و اوباش نیز اشاره کرد و گفت: من گفته‌ام کسی که با قمه و قداره در محلی عربده‌کشی کرد اگر در برابر پلیس تسلیم شد که او را بازداشت می‌‌کنیم تا به جرمش رسیدگی شود اما اگر همچنان به رفتارش ادامه داد، او را با تیر بزنند. پلیس در برابر مجرم و کسی که امنیت و احساس امنیت را در جامعه به خطر بیندازد، با اقتدار برخورد می‌کند.

 پیامک‌های اشتباهی
سردار اشتری درباره موضوع ارسال پیامک‌های اشتباه بویژه در بحث جرایم رانندگی و حجاب نیز گفت: بعضی پیامک‌ها اشتباه می‌آید که ما این را قبول داریم و به دنبال رفع این اشکال هستیم و بزودی با نصب سیستم‌ها و دوربین‌های جدید این اشکال به حداقل خواهد رسید. چرا که در حال حاضر ما فقط شماره پلاک را ثبت می‌‌کردیم اما در سیستم جدید رنگ و مدل خودرو هم مورد بررسی قرار می‌‌گیرد.
فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر برخورد با یک خانم و سوار کردن وی بر خودروی ون پلیس، بیان کرد: این خانم دارای پرونده قضایی بود و اقدام پلیس هیچ‌گونه ارتباطی به موضوع حجاب و‌ گشت ارشاد نداشته است. آن شخص شاکی‌های متعددی داشت و یکبار متواری شده بود و با جسم برنده‌ای مأمور ما را زخمی کرده بود و در نهایت با درایت مأموران بازداشت شده است. وقتی مأموری براساس وظیفه‌ کاری را انجام داده است، من نمی‌توانم تیغ او را کند کنم.

 تأثیر مسائل اقتصادی بر افزایش جرایم
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ و بعد از افزایش قیمت‌ها ما شاهد افزایش 37 درصدی جرایم بودیم، به طوری که حدود یک ماه تا یک ماه و نیم بعد از آن جرم سرقت افزایش پیدا کرد. مسائل اقتصادی، قوانین و هزینه جرم بر وقوع جرایم تأثیرگذار است. در مقابل هم پلیس با تلاش خود توانست میزان کشفیات را افزایش دهد به طوری که قدرت کشف پلیس بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد است و در برخی موارد مثل سرقت خودرو به ۹۵ درصد رسیده‌ایم. البته در برخی موارد نیز مشکلاتی وجود دارد که به دنبال رفع آن هستیم.
فرمانده فراجا گفت:‌ متأسفانه موارد منفی بسیار منتشر می‌شود اما کار خوب پلیس منتشر نمی‌شود. مردم بدانند که اکثر جرایمی که در شهرها رخ داده و تصاویر آن منتشر شده متهمان و عاملانش هم از سوی پلیس دستگیر شده‌اند. به اعتقاد من کسی که در مسیر جاده جلوی خودرویی را بگیرد این کار قطاع‌الطریق است و مرتکبان آن باید در همان محل اعدام شوند.

 پلیس در جایگاه دوم محبوبیت
وی با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده در مورد جایگاه پلیس در میان افکار عمومی گفت: نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان (ایسپا) نشان داد که مردم همچنان به پلیس اعتماد دارند. سال‌ها قبل پلیس رتبه هجدهم را داشت اما امروز پلیس نه براساس نظرسنجی ما بلکه براساس نظرسنجی نهادها و مؤسسات افکارسنجی خارج از مجموعه پلیس رتبه دوم را در میان محبوبیت و مقبولیت در بین افکار عمومی دارد. رتبه اول هم مربوط به معلم‌هاست و اختلاف ما با معلمان نیز بسیار کم است. ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.


قتل کارگر مرغداری با شلیک اشتباهی

گروه حوادث/ درگیری مسلحانه بین اعضای یک خانواده در زاهدان منجر به قتل کارگر نگهبان مرغداری شد.
به گزارش ایلنا، هفته گذشته یک کارگر نگهبان شاغل در واحد مرغداری واقع در شهرک گاوداران زاهدان براثر شلیک گلوله جان باخت. به گفته شاهدان ماجرا این حادثه به دنبال  نزاع خانوادگی بین صاحب مرغداری با برادر و برادرزاده اش رخ داد و مقتول که « خداداد» نام داشت و هیچ دخالتی در این درگیری نداشت، هدف تیراندازی قرار گرفت.
منابع ایلنا می‌گویند که سوءقصدکنندگان با اسلحه کلاشنیکف به سمت یکدیگر گلوله شلیک کرده‌اند که یکی از این گلوله‌ها به کارگر نگهبان برخورد کرده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/19/623512/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها