گفت‌و‌گوی «ایران» با کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی

پاکدامن: با نمایش بد، طلا از دستم پرید


مهری رنجبر/ علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، هنوز حسرت مدال طلای انفرادی در فینال تمام ایرانی بازی‌های کشورهای اسلامی را می‌خورد. مدالی که به نظرش، با یک لحظه حواس‌پرتی و بدشانسی از دستش پرید. پاکدامن هرچند این فصل را با قهرمانی تیمی بازی‌های کشورهای اسلامی تمام کرد ولی معتقد است می‌توانست رؤیایی تمام شود؛ با سه مدال.
سطح رقابت‌های شمشیربازی در قونیه چطور بود؟ بعضی‌ها انتقاد داشتند که سطح بازی‌ها خیلی بالا نبود.
سطح بازی‌ها به‌نظرم بالا بود. ازبکستان که شمشیربازش سهمیه المپیک گرفته بود و به‌تازگی قهرمان نوجوانان و جوانان آسیا شده بود، قزاقستان و ترکیه تیم سوم اروپا و هفتم جهان بودند. تیم سابر ایران به حدی قوی است که وقتی وارد چنین مسابقاتی می‌شود، می‌گویند سطحش بالا نبود اما من راضی بودم. از طرفی وقتی بچه‌های ایران در مسابقه‌ای حضور دارند، سطح رقابت‌ها را بالا می‌برند.
به‌نظر می‌رسد بدشانسی آوردی و شاید اگر محمد رهبری و محمد فتوحی در یک چهارم به هم نمی‌خوردند و تو با رهبری در نیمه نهایی، فینال تمام ایرانی می‌شد، درست است؟
دقیقاً، یکی از بدشانسی‌های ما قرار گرفتن مقابل هم است. من خیلی دلم می‌خواست فینال انفرادی تمام ایرانی داشته باشیم. واقعاً لیاقت بچه‌های ما بازی در فینال بود.
شاید همه منتظر مدال طلای انفرادی‌ات بودند. چرا این‌طور نشد؟
من هم توقع مدال طلای انفرادی را از خودم داشتم، اما از اول اردو من به‌دلیل ابتلا به کرونا 10 روزی اردو نرفتم، در خانه قرنطینه بودم و تمرین می‌کردم تا بدنم از فرم خارج نشود. اما شمشیرباز ترکیه هم خیلی خوب بازی کرد، من هم نمایشی را که باید نداشتم. البته ایلدریم شمشیرباز خیلی خوبی است و این فصل، فصل خیلی خوبی داشت. من هم باید بهتر کار می‌کردم تا مدال طلا بگیرم و واقعاً حیف شد.
معمولاً بعد از کرونا، بدن افراد دچار ضعف می‌شود، تو در مسابقه اذیت نشدی؟
من در مسابقه هم کمی اذیت شدم. روز مسابقه بدن درد داشتم و بی‌حال بودم. البته با استراحت 2 ساعته بدنم برگشت، درست است که فینال را باختم اما به ضعف بدنی نباختم، بلکه دلیل باخت من عدم تمرکز و حواس‌پرتی و بدشانسی بود.
 اما با قهرمانی تیمی جبران شد، درست است؟
ما برای فینال سرشار از انگیزه بودیم. دل‌مان می‌خواست با نتیجه خیلی خوب ترکیه را شکست دهیم تا انتقام قهرمانی جهان را هم بگیریم و ثابت کنیم باخت مقابل ترکیه یک اتفاق نادر برای تیم ما بود. چرا که در حالت طبیعی ترکیه نباید به ما نزدیک شود. تیم ما حرف زیادی برای گفتن دارد و حتی باید قهرمان جهان شود و مدال المپیک ومدال بازی‌های آسیایی را بگیرد. این تیم شایسته مدال‌ها و عناوین است.
 ولی با این قهرمانی فصل را خوب تمام کردی؟
من می‌توانستم یک فصل خیلی فوق‌العاده را پشت سربگذارم. وقتی فکر می‌کنم، متوجه می‌شوم اگر کمی خوش‌شانس بودم، در قهرمانی جهان ایتالیا مدال می‌گرفتم، در قهرمانی آسیا اگر بازی با حریف قزاق را درجدول 32 تایی شکست می‌دادم، مدال می‌گرفتم و می‌توانستم با یک مدال طلا و سه مدال انفرادی دیگر فصل را تمام کنم. ولی همیشه خدا را شکر می‌کنم بابت هرچیزی که به من داده، تلاش می‌کنم که در آینده اتفاقات بهتری را رقم بزنم.
ماجرای برتری‌ات و قهر وزیر ورزش ترکیه و رفتنش از سالن چه بود؟
وزیر ورزش ترکیه هم به سالن آمد و وقتی دید ما جلوتر هستیم ناامید شد و رفت. این اتفاق هم اتفاق شیرینی بود.
الان حسرت نمی‌خورید که چرا بازی‌های آسیایی لغو شد؟
دقیقاً از این بابت خیلی ناراحت هستم، ای کاش بازی‌های آسیایی بود و می‌توانستیم بعد از بازی در قونیه آنجا راحت بازی کنیم.
شما قبل از قونیه به سیستان رفتی، درباره این سفر توضیح می‌دهی؟
آن سفر، سفری بود که از طرف کمیته اخلاق کمیته ملی المپیک برای کمک به مردم خوب سیستان رفتیم. این افتخار نصیب من شد تا لحظاتی کنار آنها باشیم و مسئولیت اجتماعی‌مان را در آنجا با افتخار انجام دادیم.
می‌توان گفت بازی‌های کشورهای اسلامی محک خوبی برای‌تان بود؟
بله بازی‌های کشورهای اسلامی، تدارکات و محک خیلی خوبی برای ما بود. البته ما توجه زیادی به منتقدان نمی‌کنیم و می‌خواهیم رقیب خودمان باشیم تا عملکرد فردای ما بهتر از امروز باشد.
از عملکرد استقلال تیم محبوبت در فصل جدید لیگ برتر فوتبال راضی هستی؟
بالاخره باشگاه مربی جدیدی آورده و نیاز به زمان دارد تا تفکراتش را پیاده کند، امیدوارم موفق باشد. هرچند خیلی مفت به سپاهان باخت خدا را شکر بازی سخت در انزلی را برد. امیدوارم در هفته‌های آینده تیم به شرایط خوب برگردد. تیم بازیکنان خوبی دارد و اگر سعید عزت اللهی هم به ترکیب تیم اضافه شود، گل را زده‌ایم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/21/623513/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها