یک انتقال عجیب برای تیم بحران زده لیگ برتر

کاسمیرو؛ خرید بزرگ، عجیب و گرانقیمت یونایتد


فرخ حسابی/ کاسمیرو، هافبک دفاعی 30 ساله رئال مادرید که 5 قهرمانی اروپا همراه با این تیم در کارنامه دارد در انتقالی ناگهانی از این تیم جدا شد و به منچستریونایتد پیوست تا یکی دیگر از نقل و انتقالات فوتبال اروپا این بار با شروع فصل فوتبال رقم بخورد. کاسمیرو چه یک فوق‌ستاره شود و چه یک خرید خفت بار دیگر برای یونایتدی‌ها، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پول زیادی برایش از سوی منچستری‌ها پرداخت شده است. کارلو آنچلوتی پیش از رسمی شدن انتقال کاسمیرو به منچستریونایتد فاش کرد که هافبک پیشین رئال‌مادرید به او گفته برای چالش جدید می‌خواهد راهی لیگ برتر و اولدترافورد شود اما نمی‌توان کتمان کرد که حقوق 350 هزار پوند در هفته و دریافت 18٫2 میلیون پوند از باشگاه منچستریونایتد، کاسمیرو را وسوسه کرده است. او حالا حدود دو برابر حقوقی را که در رئال‌مادرید دریافت می‌کرد در لیگ برتر خواهد گرفت و بین پردرآمدترین بازیکنان تیم جدیدش قرار می‌گیرد. در صدر طبق انتظار کریستیانو رونالدو با حقوق 480 هزار پوند در هفته قرار دارد و در رده دوم هم داوید دخئا با حقوق 375 هزار پوند در هفته جای گرفته است. نکته جالب اینکه سه نفر اول لیست همگی بالای 30 سال سن دارند، اما جیدن سانچو هم کنار کاسمیرو سومین بازیکن پردرآمد شیاطین‌سرخ است. اما سؤال بزرگ این است که این پول را درست خرج کرده اند؟
کاسمیرو که از سال 2013 در عضویت باشگاه رئال مادرید بود، سرانجام به حضور 9 ساله‌اش در این تیم که همراه با 18 قهرمانی بود، پایان داد و به منچستریونایتد پیوست تا تجربه‌ای جدید در لیگی دیگر داشته باشد. او با انتشار پیامی از همتیمی‌ها و هواداران رئال مادرید خداحافظی کرد. در پیامی که کاسمیرو در اینستاگرام منتشر کرده، آمده است: «من شگفت‌انگیزترین داستانی را که تا به حال به آن فکر کرده‌ام در رئال مادرید تجربه کردم. امیدوارم روزی به جایی برگردم که همیشه خانه من خواهد بود. تا ابد نمی‌توانم تمام آنچه را که شما به من داده‌اید به رئال مادرید بازگردانم. برای همیشه … زنده باد مادرید.»
کاسمیروی 30 ساله دوباره با رافائل واران و کریستیانو رونالدو همتیمی‌ خواهد شد، بازیکنانی که در رئال مادرید سابقه بازی با آنها را داشته است. او همچنین با هموطن خود یعنی فِرد که در تیم ملی برزیل همبازی است، در رده باشگاهی هم همتیمی می‌شود. قرارداد او با منچستریونایتد چهار ساله با قابلیت تمدید تا سال 2027 خواهد بود. این هافبک دفاعی برزیلی در 336 بازی برای رئال مادرید به میدان رفت و آمار 31 گل‌زده و 29 پاس‌گل را از خود برجای گذاشت. او به رئال برای کسب 18 جام مختلف از جمله پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سه قهرمانی در لالیگا کمک کرد. جدایی کاسمیرو از رئال مادرید با واکنش‌های باشگاه و بازیکنان این تیم همراه شد. باشگاه رئال با انتشار ویدیوها و عکس‌هایی از او قدردانی کرد. در عکسی دیگر همچنین رئال از جام‌های درخشان این بازیکن یاد کرده است. کاسمیرو در دوران حضورش در رئال، 5 لیگ قهرمانان، 3 لالیگا، 3 جام باشگاه‌های جهان، یک کوپا دل‌ری، 3 سوپرکاپ اروپا و 3 سوپرجام اسپانیا را کسب کرد. در همین حال جدایی این بازیکن با واکنش‌های بازیکنان نیز همراه شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/21/623515/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها