اخبار


آخرین جزئیات از صادرات دام زنده

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: شیوه‌نامه صادرات دام زنده نهایی شده و وزیر جهاد کشاورزی به معاون توسعه بازرگانی این وزارتخانه دستور داده تا آن را به گمرکات ابلاغ کند.
سید احمد مقدسی در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات دام زنده و تأخیر ایجاد شده در این حوزه گفت: متأسفانه وقتی می‌خواهیم کالایی وارد کشور کنیم، امشب تصمیم بگیریم، فردا صبح کالا در گمرکات است اما اگر قرار باشد کالایی را صادر کنیم بسیار روند طولانی را باید طی کرد.
وی اضافه کرد: در همین راستا دو روز پیش، شیوه‌نامه صادرات دام زنده نهایی شده و آقای ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی به معاون توسعه بازرگانی این وزارتخانه دستور داده تا آن را به گمرکات ابلاغ کند.
مقدسی افزود: در اوایل هفته آینده این کار انجام می‌شود و ما نیز منتظر هستیم هر چه سریع‌تر صادرات کلید بخورد.
وی درباره میزان صادرات نیز افزود: قرار است که صادرات مدیریت شده باشد تا به بازار داخل آسیب وارد نشود.
مقدسی گفت: ما روی میزان صادرات چندان بحث نکردیم چرا که احتمال داشت با پافشاری روی این مسأله، کل موضوع صادرات منتفی شود و دامداران دچار زیان شوند.

 
هر کیلو قارچ ۴۲ تا ۴۸ هزار تومان به فروش می‌رسد

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ گفت: عرضه روزانه قارچ با افت ۳۳ درصدی از ۵۰ تن به ۲۵ تا ۳۰ تن رسیده است.
مهدی رجبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با اصلاح نظام یارانه و افزایش هزینه‌های تولید، تقاضا برای خرید قارچ همانند دیگر محصولات پروتئینی ۳۰ درصد کاهش یافته است.به گفته او، قیمت کنونی هر کیلو قارچ ۴۲ تا ۴۸ هزار تومان است که به‌رغم افت محصول و گرانی مواد اولیه، اما نرخ به سبب آنکه برخی واحدها شرایط تولید در فصل تابستان نداشتند، کاهش نیافته است.رجبی می‌گوید: روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن قارچ در تهران عرضه می‌شود، درحالی‌که ماه‌های قبل این رقم ۵۰ تن بود که این امر کاهش ۳۲ تا ۳۳ درصدی توزیع را نشان می‌دهد. رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به گرانی هزینه‌های صادرات هوایی و کمبود کانتینرهای یخچالی، صادرات چندانی در فصل تابستان نداریم که بنا بر آمار صادرات نسبت به پارسال  بیش از ۵۰ درصد ناشی از عدم‌ حمایت تولید کاهش یافته است.

 
سرپرست سازمان امور اراضی کشور خبر داد
حل اختلاف تداخل اراضی بین مردم و دولت تا سال آینده
​​​​​​​
سرپرست سازمان امور اراضی کشور از حل اختلافات مردم و دولت درخصوص تداخل اراضی تا سال آینده خبر داد.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «صفدر نیازی شهرکی» افزود: هدف اول رفع تداخلات قوانین موازی  روی یک عرصه واحد بود، چون بعد از اصلاحات ارضی و ملی شدن آن در سال ۱۳۴۱ همواره اختلافاتی میان مردم و ادارات کل منابع طبیعی وجود داشته که طبق قانون ابلاغ شده در سال ۱۳۹۴ قرار شد اختلافات توسط خود وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی حل و فصل شود. سرپرست سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: وزیر جهاد کشاورزی پنج تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آنها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف‌گذاری وزارت قرار است تمام تداخلات تا سال ۱۴۰۲ حل شود تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد. نیازی با بیان اینکه براساس ماده ۹ قانون حدنگار، وزارت جهاد کشاورزی همکار اداره ثبت است، گفت: اداره ثبت هم قرار است تا پایان چهار سال دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی را به پایان برساند.
سرپرست سازمان امور اراضی کشور افزود: مازندران در بسیاری از محصولات کشاورزی قطب تولید به حساب می‌آید و در تأمین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد به همین دلیل حفظ زمین در این استان به سایر مسائل اهمیت دارد و از آنجایی که در چند سال اخیر با هجوم سرمایه‌داران برای تخریب، تغییر کاربری و سرمایه‌گذاری انجام شده به همین دلیل برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تدوین شده است تا با متخلفان برخورد شود.
نیازی گفت: هموطنان در هر جایی از کشور اگر تخلفی در زمینه تجاوز و تخریب مشاهده کردند می‌توانند با سامانه ۱۳۱ تماس بگیرند.

 
پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران

مدیرکل دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اجرای طرح مردمی‌سازی و اصلاح یارانه‌ها تاکنون به دامداران و واحدهای مرغداری کشور خبر داد. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «امید امینی» افزود: امسال از محل طرح مردمی سازی واصلاح یارانه‌ها، ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای دامداران و واحدهای مرغداری اختصاص داده شده که از این مبلغ تا کنون تولیدکنندگان مبلغ حدود ۸ هزار میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.
مدیرکل دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این تسهیلات با کارمزدهای مختلف و با توجه به ظرفیت و شرایط تولید ۱۰ درصد، ۱۲ درصد و ۱۶ درصد در اختیار دامداران و واحدهای مرغداری قرار گرفت.
وی درباره وضعیت زنجیره ارزش گوشت مرغ نیز اظهار داشت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم با رفع موانع تولید، سهم زنجیره ارزش در تولید گوشت مرغ کشور به بالای ۲۰ درصد برسد. امینی خاطرنشان کرد که سهم زنجیره ارزش از تولید گوشت مرغ کشور در سال گذشته ۱۸ درصد بوده است. وی ادامه داد: بر اساس تفاهمی که با انجمن شرکت‌های زنجیره ارزش گوشت مرغ صورت گرفته، هدف‌گذاری شده ظرف دو سال آینده سهم تولید از این ناحیه به ۳۰ تا ۴۰ درصد کل تولید گوشت مرغ کشور برسد.
مدیرکل دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  در مورد مرغ سایز گفت: سالانه به طور میانگین نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ در دامنه سایز صورت می‌گیرد.
وی با اشاره اینکه تولید مرغ سایز از سیاست‌های معاونت امور تولیدات دامی است، تصریح کرد: در راستای اجرایی شدن تولید مرغ سایز در کشور یکی از برنامه‌های ما فرهنگ سازی در حوزه تولید و مصرف است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/9/623535/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها