اختصاص هزار میلیارد تومان برای تردد زائرین اربعین


رئیس سازمان راهداری از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی پایانه‌های مرزی و راه‌های مواصلاتی در اربعین خبر داد.
داریوش امانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 5 میلیون نفر از مرزهای کشور به کربلای معلی عزیمت کنند، گفت: اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی راه‌های مواصلاتی که به پایانه‌های مرزی ختم می‌شود، در دست انجام است.
ارتقای امنیت راه‌ها و تسهیل تردد زائران، دو مسئولیتی است که سازمان راهداری در مسیرهای منتهی به مرزها در دست انجام دارد.
داریوش باقرجوان، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: در ستاد اربعین امسال حدود 8 هزار دستگاه از ناوگان اتوبوسی حمل و نقل عمومی جاده‌ای را بکارگیری خواهیم کرد که این تعداد بر اساس روزهای پیمایش و ظرفیت رفت و برگشت می‌تواند 80 هزار نفر را در24 ساعت شبانه روز جابه‌جا کند.
باقرجوان گفت: ناوگان حمل و نقل در اربعین امسال آمادگی دارد در هر ساعت 3300 زائر را به مرزهای خروجی برساند.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سعی شده تا از ناوگان عملیاتی سایر نهادها و ارگان‌ها و کارخانجات استفاده شود.
باقرجوان گفت: نظارت بر مجتمع‌های خدمات بین راهی در این ایام افزایش می‌یابد و این سازمان باید پاسخگوی سرویس جاده‌ها، ایمنی تردد، مجتمع‌های بین راهی به عنوان عناصر خدمات‌دهی در طول سفر در بحث آماده سازی، پذیرش و به نوعی ورود و خروج زائران باشد.
مرزهای شش‌گانه شامل شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده‌اند. همچنین دو مرز میرجاوه و میردان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/11/623537/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها