اخبار


استفاده از مصالح دارای گواهینامه فنی در نهضت ملی مسکن

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از توافق با شهرهای جدید برای الزامی شدن گواهینامه فنی محصولات ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن به‌صورت تشویقی و در برخی از محصولات ساختمانی به‌صورت اجباری خبر داد. محمدمهدی حیدری اعلام کرد: دولت احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در برنامه قرار داده که بخشی از آنها به مرحله اجرایی نیز رسیده است. تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مصالح ساختمانی گوناگون و باکیفیت است که مرکز تحقیقات از سالیان قبل ارائه گواهینامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه قرار داده است. سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه گواهینامه فنی صادر شده توسط مرکز، عملکرد و دوام مصالح ساختمانی را بر اساس کاربرد و شرایط اقلیمی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و کمک شایانی به مجریان و مهندسان ناظر در انتخاب مصالح مناسب می‌کند، توضیح داد: مرکز تحقیقات در همکاری با شرکت عمران شهرهای جدید درصدد ارائه گواهینامه فنی برای مصالح پرمصرف همچون پکیج، شیرآلات و مصالحی است که در ساخت‌وساز به کار می‌رود و بازار نیز کشش عرضه آنها را دارد.


تولید مسکن با همکاری تعاونی‌ها

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: از آنجا که نقش تعاونی‌ها در عمران و آبادانی کشور بسیار تأثیرگذار است؛ امید داریم با برنامه‌ریزی انجام شده، مسأله تولید مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف دولت به سرانجام خوبی برسد. «علیرضا جعفری» بعد از امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف تعاونی‌ها و حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید کشور اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که با این همکاری‌ها و مدیریت منابع باید در حد توان سطح خدمات را افزایش داده و تمام تلاش خود را در تحقق یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در ایجاد شرایط مطلوب در زیست اسلامی به کار گیریم.

نوسازی ناوگان را به برجام گره نمی‌زنیم

مدیرعامل شرکت هواپیمایی تابعه وزارت رفاه درباره نوسازی ناوگان اظهار کرد: به دنبال نوسازی ناوگان چه از طریق خرید هواپیمایی جدید و چه تأمین قطعات برای سر پا کردن ناوگان موجود هستیم. ابوذر شیرودی درباره نوسازی ناوگان شرکت هواپیمایی اظهار کرد: ما متوقف برجام نمی‌مانیم و با شرایط موجود به دنبال نوسازی ناوگان چه از طریق خرید هواپیمایی جدید و چه تأمین قطعات برای سر پا کردن ناوگان موجود هستیم. وی در خصوص پروازهای اربعین تصریح کرد: دستور وزیر راه و شهرسازی این است که درباره زمان برگزاری پروازهای اربعین، به هیچ عنوان بلیت چارتر فروخته نشود که این اتفاقاً رخ داده و دستور لازم به بازرگانی شرکت هواپیمایی داده شده است.
وی با بیان اینکه با تعیین نرخ مصوب برای پروازهای اربعین موافقیم گفت: نرخ مصوب ۶ میلیون تومان است و علاوه بر اینکه در بازه ۲۰ تا ۳۱ شهریور فروش بلیت‌های نجف داریم، پروازهای کرمانشاه و ایلام نیز برای زائرانی که قصد سفر زمینی به عتبات دارند، افزایش می‌یابد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/11/623540/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها