طرح‌های دسترسی به آب شرب پایدار بزودی در بام ایران به بهره‌برداری می‌رسد

آب سالم و شفاف در خانه‌های شهروندان چهارمحال و بختیاری


ایران زمین - دو هفته از قطعی آب شهرکرد به‌دلیل از مدار خارج شدن خط انتقال آب از چشمه کوهرنگ می‌گذرد، در این مدت بیش از 70 تانکر، مشغول آبرسانی به مردم هستند و با فعالیت شبانه‌روزی چند اکیپ، آب محلات مختلف به مرور در حال وصل شدن است. البته در این میان صبوری مردم برای حل شدن این بحران، بیش از پیش به چشم می‌خورد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد، گفت: مشکل قطعی آب ۶ شهر این استان حل شد.
احمدرضا محمدی گفت: ۶۰ گروه سه تا پنج نفره شامل جوشکار، فیت‌آپ‌کار، تعمیرات، لوله‌گذار، کارگزاران پکیج‌های تصفیه و جوشکاران پلی‌اتیلن‌کار در حال تلاش هستند تا مشکل قطعی آب مردم در چهارمحال و بختیاری رفع شود.
وی افزود: ۳۶ گروه از چهارمحال و بختیاری و ۲۴ گروه هم از دیگر مناطق کشور مثل دزفول، لرستان، تهران، قم، خوزستان، غرب و شرق تهران برای رفع مشکل قطعی آب شهرکرد همکاری دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تلاش‌ها تداوم دارد تا هم تصفیه‌خانه گردنه خلک به مدار بازگردد و هم خط انتقال آب فدک بخش دیگری از مشکل قطعی آب را حل کند.
فرماندار شهرکرد گفت: هم اکنون آب با دبی ۷۰۰ لیتر بر ثانیه به تمام مناطق شهرکرد رسیده است.
عبدالعلی ارژنگ افزود: با اجرای طرح پدافندی عمان و گردنه خلک آب به تمام مناطق شهرکرد رسیده است.وی با بیان اینکه آب در طبقات همکف و اول وجود دارد، افزود: در بسیاری از نقاط شهرکرد در طبقات بالاتر افت یا قطعی آب وجود دارد. فرماندار شهرکرد با اشاره به اینکه آب هنوز از طرح فدک به شهرکرد انتقال پیدا نکرده است، افزود: تأمین آب پایدار دغدغه مسئولان است.
آب انتقالی به شهرکرد سالم و‌بهداشتی است
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با تأیید سلامت آب انتقالی به شهرکرد گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بیماری گوارشی و اسهالی در استان و بویژه شهرکرد گزارش نشده است.
علی احمدی در جمع خبرنگاران افزود: به طور مستمر نظارت بر سلامت آب شرب از سوی کارشناسان بهداشت محیط انجام می‌گیرد و تاکنون موردی مغایر با سلامت آب گزارش نشده است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰۰ مورد آزمایش از مسیرهای خط انتقال آب در شهرکرد از جمله آب انتقالی از سامان، چاه‌ها و گردنه خُلک انجام شده و نتیجه آزمایش‌ها حاکی از سلامت آب بوده است.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آب تانکرهای آبرسانی نیز با دستگاه کلرسنج تا زمان رسیدن به محل توزیع از سوی مهندسان بهداشت محیط اندازه‌گیری می‌شود.
احمدی تصریح کرد: با وجود این اگر مردم همچنان نگران آب توزیع شده هستند می‌توانند آب مصرفی خود را به مدت ۲ تا 5 دقیقه جوشانده و پس از خنک شدن در معرض هوا از آن استفاده کنند.
وی با تأکید بر اینکه مردم به شایعات مبنی بر آلودگی آب توجهی نکنند، اظهار داشت: مردم مطمئن باشند هرگونه آب دارای آلودگی رصد شده و به مدار توزیع وارد نمی‌شود.
پروژه انتقال آب بن – بروجن سرعت می‌گیرد
خروج چشمه کوهرنگ به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین آب شرب استان چهارمحال و بختیاری از مدار آبرسانی بار دیگر توجه‌ها را به پروژه انتقال آب بن – بروجن برای تأمین آب شرب پایدار در این استان متمرکز کرده است. غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری چندی پیش اعلام کرده بود امسال پروژه آبرسانی بن- بروجن به بهره‌برداری می‌رسد. به گفته حیدری ۳۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های آبی استان در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شد و امسال پروژه آبرسانی بن- بروجن به بهره‌برداری می‌رسد. احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد کهبا تعریف طرح جامع آب شرب، کشاورزی، صنعت و گردشگری یک‌بار برای همیشه حقابه‌ها و تخصیص‌ها از کارون و زاینده‌رود شفاف و روشن و نیاز آبی استان در بخش‌های مختلف پیگیری شود.راستینه اضافه کرد: در این راستا بخشی از پروژه آب شرب نیمی از مردم استان که از سال ۸۸ شروع شده و تا مدت طولانی متوقف بود از سال ۹۹ به‌صورت ویژه پیگیری شد و امروز به پیشرفت بالای ۹۰ درصد رسیده است. وی عنوان کرد: در این روزها با بحران آب در شهرکرد مشخص شد اجرای این پروژه تا چه میزان حیاتی و ضروری است و امروز همه مسئولان استانی و کشوری بر این موضوع اتفاق نظر دارند و به‌دنبال این هستند تا در اولین فرصت این پروژه وارد مدار شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی افزایش کدورت آب چشمه کوهرنگ که بر اثر سیلاب‌های اخیر رخ داد عملاً خط انتقال آب ۶۰ درصد مردم از دسترس خارج و شهرکرد وارد یک بحران عمیق آبی شد.
راستینه اضافه کرد: در سفر ریاست‌جمهوری به استان، پروژه بن- بروجن اعتبارات خوبی دریافت کرد که پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/16/623551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها