مراقبت‌های بهداشتی در مرز خسروی تشدید می‌شود


کرمانشاه - رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مرز خسروی در ایام اربعین خبر داد و افزود: هرگونه ورود و خروج زوار در این مرز بشدت کنترل شده و افرادی که علائمی از بیماری وبا و کرونا داشته باشند، غربالگری می‌شوند.
به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به آمادگی شبکه بهداشت استان برای میزبانی زوار اربعین، گفت: در این ایام شبکه بهداشت استان به‌صورت ویژه آماده‌باش خواهد بود تا بتوانیم خدمات‌رسانی خوبی به زوار داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر نیروهای بهداشتی در مرز خسروی مستقرند و از ابتدای شهریور و با افزایش تردد زوار اربعین بر تعداد نیروها در مرز اضافه می‌شود.
شکیبا گفت: تجهیزات بهداشتی لازم هم در مرز مستقر شده و در صورت نیاز باز هم تجهیزات اضافه خواهیم کرد.
رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با شروع فعالیت مرز خسروی، تردد زوار در این مرز بشدت تحت کنترل خواهد بود و افرادی که علائمی از وبا یا کرونا داشته باشند غربالگری می‌شوند.
شکیبا گفت: تجهیزات تست کرونا و نمونه‌گیری وبا در مرز مستقر است و از افراد مشکوک تست و نمونه‌گیری به عمل می‌آید. رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: غربالگری افراد علامت‌دار هم در بحث خروج و هم در بحث ورود به مرز لحاظ می‌شود.
شکیبا با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از زوار اربعین خواست که حتماً در مراسم پیاده‌روی اربعین از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: همچنین از زوار درخواست داریم از مصرف هرگونه موادغذایی و آشامیدنی که از سلامت آن مطمئن نیستند، خودداری کنند.
شکیبا همچنین با اشاره به افزایش احتمال گرمازدگی در این ایام، از تمام زوار خواست که حتماً در طول مسیر به میزان کافی استراحت کرده و به مقدار زیاد مایعات مصرف کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/16/623554/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها