استقلال گران‌ترین تیم و لوکادیا گران‌ترین بازیکن شد


بیست‌ودومین دوره مسابقات لیگ‌برتر فوتبال ایران از هفته گذشته آغاز شد و تیم‌ها خریدهای تابستانی خود را انجام دادند. بر همین اساس سایت «ترانسفر مارکت» قیمت تیم‌ها در فصل جدید لیگ ایران را به‌روزرسانی کرد که ارزش کل لیگ ایران 117.90 میلیون یورو اعلام شد و استقلال با ارزش 16.65 میلیون یورو به عنوان گران‌ترین تیم لیگ ایران در فصل 2023-2022 شناخته شد. پس از استقلال، تیم پرسپولیس با ارزش 15.25 میلیون یورو در رده دوم قرار گرفت و تیم‌های سپاهان (9.40 میلیون یورو)، فولاد (8.50 میلیون یورو) و تراکتور(8.33 میلیون یورو) هم در رده‌های سوم تا پنجم ایستادند. علاوه بر این یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی پرسپولیس با ارزش 2 میلیون یورو گران‌ترین بازیکن لیگ ایران لقب گرفت. 
بیرانوند: انتشار قراردادها عادلانه نیست
انتشار مبلغ قرارداد تیم‌های پرسپولیس و استقلال توسط سازمان خصوصی‌سازی با واکنش‌هایی همراه بود. در این خصوص علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس گفت: «این اتفاق عادلانه نیست. یک فوتبالیست زحمت می‌کشد و بازیکنان خیلی خوبی به‌خاطر پول، ایران را به مقصد کشورهای عربی رها می‌کنند. امسال و فصل آینده بازیکنان ما به‌ جای رفتن به کشورهای عربی، در ایران می‌مانند. در این صورت تیم باشگاهی ما قوی می‌شود و تیم‌های ایرانی زیادی به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسند که این اتفاق خوبی است.»
اما حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی درخصوص انتشار قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس گفت: «این اقدام آغازی برای شفافیت است. هر دو باشگاه هم مجموع قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را اعلام کردند. پرسپولیس اطلاعیه خود را روی سایت کدال گذاشته بود و استقلال هم این کار را انجام می‌‌دهد. با این اتفاق عملاً پروسه بازگشایی نماد آغاز می‌‌شود. برای باشگاه داری حرفه‌ای باید باشگاه‌های دیگر نیز به این پروسه شفافیت بپیوندند.»او اضافه کرد: «صرفاً به رقم کلی که دو باشگاه اعلام کرده‌اند، اکتفا نمی‌کنیم بلکه یک نسخه از تمام قرارداد باشگاه‌ها محرمانه به سازمان خصوصی‌سازی و بورس داده می‌شود تا به این شکل راستی‌آزمایی صورت بگیرد. سازمان بورس رأساً هیأت رسیدگی به تخلفات دارد و بر همان اساس ضمانت اجرایی بلافاصله اجرا می‌شود. افشای مبالغ نادرست عواقب سنگینی برای تیم‌ها دارد.»قربانزاده درمورد نبودن نام برخی بازیکنان مثل لوکادیا و مهدی قایدی در لیست مبالغ انتشار یافته باشگاه‌ها، توضیح داد: «پرسپولیس با احتساب جذب لوکادیا قراردادهایش را در سایت کدال اصلاح کرد‌. استقلال هم باید اصلاحیه‌اش را بزند و در سایت کدال منتشر کند.»
مبلغ انتقال قایدی به استقلال فاش شد
 در همین رابطه سایت «اسپورت» امارات به استناد آمار سایت ترانسفرمارکت مبلغ پرداختی استقلال به شباب الاهلی بابت یک فصل جذب قایدی را فاش کرد.طبق اعلام این رسانه اماراتی استقلال برای جذب یک ساله قایدی مبلغ 1.1 میلیون درهم (حدود 9 میلیارد تومان) به باشگاه شباب الاهلی پرداخت کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/20/623556/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها