اخبـــــار


 رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید کرد
ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در آستانه اربعین و بازگشایی مدارس

رئیس‌جمهور با اشاره به در پیش بودن آیین راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و بازگشایی مراکز آموزشی، بر ضرورت تزریق دوز یادآور واکسن کرونا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد.
سیدابراهیم رئیسی در جلسه صبح شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا، با قدردانی از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، گفت: ایثار، ازخودگذشتگی و مجاهدت‌های همه اعضای کادر بهداشت و درمان در طول مواجهه با همه‌گیری کرونا، برگ درخشانی از تاریخ این مرز و بوم است و در حافظه جمعی ملت ایران ماندگار خواهد بود. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به حرکت آغاز شده به سوی خودکفایی کشور در حوزه دارو، ضمن قدردانی از داروسازان داخلی خاطرنشان کرد: دولت از تلاش‌ برای تولید همه داروهای مورد نیاز کشور توسط داروسازان داخلی حمایت می‌کند.
رئیسی با اشاره به گزارشی مبنی بر تولید بیش از ۹۰ درصد از داروهای مورد نیاز توسط شرکت‌های داخلی، این دستاورد را افتخارآمیز دانست و افزود: استمرار این روند بدون تردید یک گام راهبردی در حوزه سلامت عمومی در کشور است و دولت با همه توان از آن حمایت می‌کند. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به بازگشایی قریب‌الوقوع مراکز آموزشی و همچنین در پیش بودن اربعین حسینی گفت: همان طور که با تلاش‌های کادر درمان و البته همراهی جدی مردم توانستیم بر خیزهای مختلف بیماری غلبه کنیم، هم‌اکنون نیز همچنان همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌ها ضرورت دارد و پیش‌نیاز توفیق سیاست‌گذاری‌ها در مدیریت کرونا است. وی همچنین لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تزریق دوز یادآور واکسن کرونا در صیانت از جان افراد مؤثر بوده و کسانی که دوز یادآور تزریق نکرده‌اند، بیشتر در معرض آسیب قرار دارند.
 رئیسی انجام تست و شناسایی مبتلایان به کرونا در مرزها و مبادی ورودی کشور را نیز ضروری دانست و از همه مردم خواست  برای ایمن ماندن از کرونا و سویه‌های جدید آن، نسبت به رعایت کامل اصول بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند. «اجرای طرح پزشک خانواده» از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس‌جمهور در جلسه ستاد کرونا بود. دکتر رئیسی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مکلف کرد در اجرای برنامه‌های تحولی دولت در حوزه سلامت، طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را خصوصاً در شرایطی که کشور همچنان درگیر همه‌گیری کرونا است، با سرعت بیشتر عملیاتی کند. رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بر ضرورت رعایت مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور ۳۰ درصدی تماشاگران در اماکن ورزشی مسقف تأکید کرد.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:
درمان سقط‌ مکرر به خدمات بیمه‌ای اضافه شد

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، نسبت به ارائه خدمات بیمه‌ای بهتر و با کیفیت به زوج‌های نابارور تأکید کرد.
مهدی رضایی با اشاره به اینکه درارائه خدمات تجدید نظرهایی صورت گرفت، تصریح کرد: درحال حاضر خدمات ارائه می‌شود و بیمه بدون سقف خدمات را خریداری می‌کند، ضمن اینکه تعرفه‌های تحت پوشش در سازمان‌های بیمه گر پایه بر مبنای تعرفه‌های دولتی انجام می‌شد که این مسأله هم مورد نقد بود؛ در حال حاضر تعرفه‌های عمومی هم که تقریباً ۱.۵ برابر تعرفه‌های دولتی محسوب می‌شود تحت پوشش قرارگرفته است که امیدواریم با تقویت منابع، به تعرفه‌های بخش خصوصی مصوب دولت نیز در آینده تعمیم یابد. وی با تأکید براینکه درحال حاضر سقف ارائه خدمات برای درمان ناباروری نیز برداشته شده است، گفت: اگر افرادی ناباروری ثانویه داشته باشند نیز خدمات برای آنها درنظرگرفته شده است، همچنین سقط‌های مکرر نیز به خدمات بیمه‌ای اضافه شده است.


وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد
ضرورت افزایش سهم دانش‌آموزان مناطق محروم در مدارس نمونه دولتی

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش که از ۲۹ تا ۳۱ مردادماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود، اظهار داشت: در ۱۱ سال گذشته زحمات زیادی در راستای اجرایی و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین کشیده شد، اما انتظارات رهبر معظم انقلاب را برآورده نکرده است که همچنان از تحقق اهداف این سند فاصله زیادی داریم. اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، محور تمام برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارتقای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از دیگر اولویت‌ها است که بر این اساس قرارگاه مجزایی برای بهره‌گیری این هدف راه‌اندازی شده است. توجه به مناطق محروم و روستایی با افزایش سهم دانش‌آموزان این مناطق در مدارس نمونه دولتی، اختصاص معلم آماده و ثابت به مناطق، تهیه و اجرای بسته‌های حمایتی برای تهیه زیرساخت‌های آموزشی و طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از دکتر رئیسی به‌دلیل حمایتشان از نظام رتبه‌بندی و اجرایی شدن آن پس از ۱۱ سال و حمایت بی‌دریغ از ارتقای دانشگاه فرهنگیان از یک دانشگاه عادی به دانشگاه جامع تربیت معلم قدردانی می‌کنم. افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از ۹.۶ به ۱۳.۱ درصد و تصویب بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در دور اول سفرهای استانی برای تکمیل و تجهیز طرح‌های نیمه تمام از جمله مواردی بود که باید از رئیس جمهور تشکر کنم.

افزایش 35 درصدی شهرهای قرمز کرونایی

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از نظر میزان درگیری با کرونا در مناطق مختلف کشور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۷۸ به ۱۰۶ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۸۴ به ۱۵۶ شهر رسیده است.
همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۷۴ به ۱۷۳ کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲ به ۱۳ شهر افزایش یافته است. این در حالی است که پس از 21 مرداد که در اوج شمار شهرهای قرمز در پیک هفتم، ۱۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز قرار داشتند، از 22 مرداد کاهش شهرهای قرمز در نقشه کرونایی پدیدار شد و ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. این در حالی است که طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته هزار و 835 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده و ۴۴ بیمار جان خود را از دست دادند و از موارد تازه مبتلا شده به کرونا ۵۰۴ نفر از آنها بستری شدند. هزار و 361 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۴۶۷ دوز رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/22/623562/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها