12 کشته در حمله تروریستی به هتلی در سومالی


گروه جهان/ گروه تروریستی الشباب در سومالی، با حمله به هتلی در موگادیشو که 12 کشته برجا گذاشت، توان خود را در حد یک دهه پیش و حملات گسترده‌اش به هتل‌هایی که گاه مقامات سایر کشورها در آن اقامت داشتند، نشان داد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این حمله در آخرین ساعات روز جمعه رخ داد و طی آن تروریست‌های الشباب ابتدا با دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده، از گیت نگهبانی هتل حیات عبور کردند و سپس با تیراندازی‌های ممتد وارد هتل شده و در بدو ورود خود با شلیک‌های بی‌هدفی که انجام دادند، ده‌ها نفر را زخمی کردند که 12 نفر از آنان کشته شدند. یکی از مأموران اطلاعاتی سومالی نیز خبر داد، تبادل آتش بین گروگانگیرها و نیروهای امنیتی تا صبح شنبه ادامه داشت و در نهایت با کشته شدن مهاجمان به پایان رسید.
به گفته شاهدان عینی بخش‌هایی از هتل حیات ویران شده است. این اولین بار از زمان روی کار آمدن حسن شیخ محمد، رئیس‌جمهور جدید سومالی است که این کشور هدف حمله تروریست‌های الشباب قرار می‌گیرد. الشباب که وابسته به القاعده است، بیش از 10 سال است در سومالی فعالیت می‌کند. این گروه تروریستی در نخستین سال‌های فعالیت‌شان بارها هتل‌هایی را که مقامات سومالی یا مقامات سایر کشورها در آنها اقامت داشتند هدف قرار می‌دادند. 
هتل حیات نیز که جمعه شب هدف این حمله تروریستی قرار گرفت، از جمله هتل‌هایی است که به طور معمول نمایندگان پارلمان سومالی و سایر مقام‌های دولتی به اقامت در آن علاقه‌مند هستند. تا لحظه تنظیم این خبر، گزارشی مبنی بر اینکه یکی از مقامات این کشور از کشته شدگان باشد، اعلام نشده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/4/623573/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها