دیگه چه خبر؟


حمایت چین از ایران معادلات را برهم زده است

 خبر اول ا ینکه، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در مقاله‌ای تحلیلی با بررسی زوایای مختلف روابط امریکا، چین و اسرائیل اذعان کرد که روابط رو به رشد میان جمهوری اسلامی ایران و چین نگرانی‌هایی را برای تل آویو و واشنگتن به‌دنبال دارد. به گزارش ایرنا، این روزنامه دراین‌باره نوشت «چین قصد دارد در قالب یک قرارداد همکاری ۲۵ ساله، ۴۰۰ میلیارد دلار طی ۲۵ سال آینده در اقتصاد ایران در تبادل نفت، تقویت همکاری نظامی و تلاش برای بی‌اثر کردن تحریم‌های امریکا و انزوای تهران سرمایه‌گذاری کند. با این شرایط چنین منبع مالی به ایران کمک خواهد کرد تا صنعت دفاعی خود را تقویت کند. برای اسرائیل این توافقنامه هشداری دیگر است که این نظر را در ذهن متبادر می‌کند: چین دوست ما نیست، اکنون زمان آن رسیده تا از پکن دوری کنیم.» جروزالم پست در ادامه تصریح کرد: «بنابراین هنگامی که اسرائیل از چین جدا شود، فرصت‌های بزرگتری برای همکاری میان متحدان نزدیک به‌وجود خواهد آمد. ابتکار بازار آزاد از هرآنچه که شبیه مدل دولتی چینی است پیشی خواهد گرفت.در همین حال پکن با حمایت از بزرگترین دشمن خطرناک اسرائیل یعنی ایران، معادله‌ها را برهم زده است. اکنون اسرائیل بخوبی می‌داند باید از بهترین متحدش(امریکا) پشتیبانی کند و از بزرگترین رقیب آن یعنی چین فاصله بگیرد.»

تکذیب خبر خودکشی زندانی زن در ارومیه

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری میزان در گزارشی نوشت که ‌بی‌بی‌سی فارسی و برخی رسانه‌های ضد انقلاب، در ادامه خبرسازی‌های جعلی، مدعی شدند یک زندانی زن در زندان ارومیه اقدام به خودکشی کرده است. این رسانه‌ها با استناد به منابع مجهول، در این خبر کذب به داستان‌‌سرایی نیز پرداخته و جزئیاتی از ماجرایی را که هرگز اتفاق نیفتاده تشریح کردند.این ادعاها در حالی مطرح شد که خبر مورد اشاره نه تنها کذب است، بلکه با تبدیل قرار بازداشت این زندانی، مقدمات آزادی وی نیز فراهم شده است.در همین باره ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، ادعاهای مطرح شده درخصوص این زندانی زن را تکذیب کرد و به میزان، گفت: هفته گذشته در بازدیدی که از زندان ارومیه داشتم، با این زندانی نیز به صورت مستقیم گفت‌وگو کردم.وی با بیان اینکه خبر خودکشی زندانی از اساس کذب است، تأکید کرد: قرار بازداشت وی به وثیقه تبدیل شده است و در صورت معرفی وثیقه امکان آزادی وی فراهم خواهد بود.گفتنی است، پیش‌تر نیز رسانه‌های ضدانقلاب با اهداف و اغراض مشخص، دروغ‌ها و اکاذیبی را درخصوص وضعیت زندانیان منتشر کرده بودند.

پهپاد‌های ایرانی‌ مایه شگفتی است!

 دست آخر اینکه، سرپرست تیم روسیه در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، اظهار داشت: پهپاد‌هایی که ایرانی‌ها در شرایط تحریم ساخته‌اند و در افتتاحیه مسابقات به نمایش گذاشته شد، مایه شگفتی است. وی افزود: نفرات تیم‌ها می‌توانند تجربیات خود را در کنار مسابقات در اختیار یکدیگر قرار دهند و با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند و از طرف دیگر مهارت و آمادگی تیم‌های این دوره از مسابقات را می‌تواند بالا ببرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/5/623581/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها