معاون اقتصادی وزارت امور خارجه خبر داد

رشد 50 درصدی صادرات در دولت سیزدهم


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تنها با گذشت یک سال از فعالیت دولت سیزدهم، رشد صادرات در راستای برقراری تعامل با کشورهای مختلف، به حداقل ۵۰ درصد رسیده است. به گزارش ایرنا، مهدی صفری، روز شنبه در حاشیه نشست «بررسی نقش دیپلماسی اقتصادی در توسعه صادرات» در اتاق بازرگانی اصفهان افزود: این مهم بیانگر آن است که اکنون افق روشنی در حوزه دیپلماسی اقتصادی و برقراری تعامل مؤثر با کشورهای مختلف، فراروی کشور ما قرار دارد.
احیای جایگاه ژئوپلیتیک ایران
وی اظهار داشت: در این مدت، دولت در حوزه صادرات کالا برای کشورهایی مانند هند، روسیه، چین و کشورهای آفریقایی و امریکای لاتین، فرصت و اولویت یکسانی قائل شده است. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به رشد بسیار خوب در حوزه ترانزیت کالا در مدت یکساله فعالیت دولت سیزدهم گفت: از ۲ ماه پیش تاکنون ارتباط کریدور شمال و جنوب برقرار شده است. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: در این مدت، کریدور پاکستان، ایران و ترکیه گشوده و رابطه کریدوری ما با کشورهای آسیای مرکزی تقویت شده و اکنون کالاها از شمال به جنوب و از جنوب به شمال در حال جابه‌جایی است. وی ادامه داد: همچنین در این یکسال، ترانزیت کالا از روسیه و قزاقستان و از طریق ما به عراق و ترکیه و جنوب کشورهای عربی تقویت شده است.
صدور خدمات مهندسی افزایش یافت
صفری همچنین با اشاره به رشد بالای صدور خدمات مهندسی در مدت یاد شده گفت: در این مدت، قراردادهایی برای صدور خدمات به کشورهایی مانند سریلانکا، مالزی، کنیا و دیگر کشورهای همسایه منعقد شده است. وی یادآور شد: در حوزه واردات نیز رابطه ما به جای اینکه منحصر به یک فرد یا وابستگی به یک کشور خاص باشد، به چند کشور گسترش یافته است. معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ادامه داد: تأمین نیازهای غذایی کشور به جای اینکه فقط از کشورهای دور شکل بگیرد اکنون براحتی از طریق کشورهای همسایه در حوزه غلات مانند جو، گندم و همچنین گوشت انجام می‌شود. وی با اشاره به احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام گفت: هم‌اکنون افق بسیار خوبی فراروی کشور دیده می‌شود و باید کوشید تا در زمان حاضر از پتانسیل‌های خُفته در مسیر ارتقای کشور استفاده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7984/2/623584/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها