ایران در ایران


تابستان بدون خاموشی در شیراز

شیراز- مدیرعامل شرکت توزیع برق شیراز اقدامات اجرایی برای عبور از تابستان امسال را جهادی و بر پایه اصل تعامل با مردم دانست و اظهار کرد: امسال با توجه به هدف تعیین شده، خوشبختانه تاکنون در سطح ۱۰ شهرستان استان فارس تحت مدیریت این شرکت هیچگونه خاموشی برنامه‌ریزی شده رخ نداد. محمدرضا سلاحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد در بخش مشترکان خانگی تابستان امسال مانند سنوات گذشته، افزایش بیش از ۵ درصدی مصرف را شاهد باشیم، افزود: اما بواسطه همکاری خوب مردم، نه تنها افزایشی در این بخش مشاهده نشد بلکه تاکنون بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان پاداش مدیریت و کاهش مصرف به مشترکان خانگی تعلق گرفته و روی قبوض افراد مشمول لحاظ شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به کاهش مصرف در بخش اداری با لحاظ کردن سیاست‌های دولت گفت: امسال شاهد همکاری مناسب بخش‌های کشاورزی و صنعت بودیم اما میزان مصرف در این بخش‌ها و در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.


رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد 
در صدور مجوز مشاغل خانگی

یاسوج - بیشترین آمار مربوط به صدور مجوز مشاغل خانگی امسال در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و خراسان رضوی است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر تصریح کرد: در سال 1401 حدود هشت هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده که این آمار حکایت از پیشتازی استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای این طرح دارد. به گزارش ایرنا، حمیدرضا واعظی‌زاده تأکید کرد: همچنین به گواه آمارها، پرداختی‌های چهار ماهه امسال در مشابه با سال قبل جهش بسیار خوبی را نشان می‌دهد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر تعداد ۴۸۸رشته شغلی به‌صورت آنی قادر به دریافت تأییدیه هستند و تنها مجوز حدود ۳۰ رشته دیگر در مدت زمان سه روز صادر خواهد شد. وی گفت: یک هزار و ۶۶۶ متقاضی طرح مشاغل خانگی در طول یک سال در این استان تسهیلات دریافت کرده‌اند. به گفته او اخیراً نیز با دو بانک کشاورزی و پست بانک تفاهمنامه‌ای منعقد شده تا با پرداخت تسهیلات این طرح شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد و توسعه اشتغال در استان باشیم.


افزایش ۳۳ درصدی بارندگی‌ها در خراسان جنوبی

بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: بارندگی‌ها در سال آبی جاری در خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.
جواد نخعی گفت: در سال آبی جاری در استان ۸۱.۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته که این میزان ۶۱.۵ میلیمتر بوده افزایش ۳۳ درصدی داشته ایم. وی افزود: همچنان باوجود افزایش بارندگی در  سال آبی جاری، میزان بارندگی‌ها در استان نسبت به بلندمدت کاهش داشته و میانگین بلندمدت بارندگی در استان ۱۱۳.۳ میلیمتر می‌باشد که این میزان در مقایسه با سال آبی جاری کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/16/623911/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها