خبر در خبر


ایسنا- محمدمهدی کلانتری، دبیر پویش ملی نجات بافت‌های تاریخی ایران و دبیر کمیته میراث فرهنگی و گردشگری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران به‌دنبال صدور مجوز احداث خیابان در بافت تاریخی خمینی‌شهر اصفهان که منجر به تخریب دست‌کم ۵ بنای واجد ارزش تاریخی و تهدید دو بنای ثبتی (مسجد و حمام درب سید)خواهد شد در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به رویه‌ای که در تخریب بافت‌های تاریخی در پیش گرفته شده است، معترض شد و تجدیدنظر در صدور این مجوز را درخواست کرد.


مهر- مهران زینلیان، معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: ۴ معدن سنگ تراورتن بر اساس مصوبه شورای معادن استان باید فوری تعطیل شده و ۴ معدن دیگر تا سال ۱۴۰۵ به مرور از مدار بهره‌برداری خارج شوند.


ایرنا - مجید درگی، سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز در حاشیه نشست هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در امر مهار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان گفت: یکی از مهم‌ترین علل بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در وحوش البرز و سایر مناطق کشور تعلیف گله‌های غیرمجاز دام اهلی و غیرواکسینه شده در مراتع است. در پایش‌های انجام شده وجود چند گله غیرمجاز دام اهلی در ارتفاعات استان البرز تأیید شد و ازدو هفته پیش شاهد تلفات وحوش براثر طاعون نشخوارکنندگان هستیم.


ایسنا- حسن اکبری، معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست به خبر درج عکس یوز ایرانی روی پاکت سیگار واکنش نشان داد و در نامه‌ای به مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: با توجه به بررسی‌های کارشناسی و بازخورد منفی از این اقدام در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این سازمان نظر مخالف خود را با درج تصویر یوز ایرانی روی پاکت‌های سیگار اعلام می‌دارد.


مهر- محمد طاهریان‌مقدم، مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی چناران و گلبهار گفت: همزمان با هفته دولت 5 واحد اقامتی در شهرستان‌های چناران و گلبهار افتتاح می‌شود.این واحدها شامل اقامتگاه بومگردی و اقامتگاه سنتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.


ایرنا - علی محمد دعاگو، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست محمودآباد از کشف لاشه یک قلاده فک خزری که از گونه‌های در خطر نابودی محسوب می‌شود، در ساحل این شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه به علت متلاشی شدن لاشه فعلاً اطلاعات مشخصی در خصوص علت و نحوه تلف شدن این گونه در معرض خطر وجود ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/17/623918/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها