مهار آتش در شرکت فرش ماندگار پارس


گروه حوادث / حریق گسترده در شرکت بافندگی فرش شهرک صنعتی سلیمان صباحی شهرستان آران و بیدگل با تلاش 8 ساعته آتش نشانان بدون تلفات جانی مهار شد.
منصور شیشه فروش ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به ایرنا، گفت: این حادثه حدود ساعت 8 شب دوشنبه به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد و آتش‌نشانان به همراه ۱۲ دستگاه خودروی سنگین به محل حادثه اعزام شدند. پس از حضور آتش نشانان و بررسی‌های اولیه مشخص شد که حریق در شرکت‌ تولید فرش شروع شده و به دو شرکت همجوار هم سرایت کرده و تیم‌های امدادی و اطفای حریق شهرداری‌های شهرستان آران و بیدگل و کاشان و ظرفیت آتش نشانی صنایع همجوار برای کنترل حریق و پیشگیری از سرایت به واحدهای فرش دیگر به محل اعزام شدند. وی با بیان اینکه وزش باد کار را برای اطفای حریق سخت کرده بود، افزود: برق شهرک صنعتی سلیمان هم برای ایمن‌سازی و اقدامات پیشگیرانه به طور کامل قطع شد.
احمد دهقانی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل نیز گفت: مأموران آتش نشانی با بیش از 8 ساعت تلاش بی‌وقفه، آتش‌سوزی گسترده در یک شرکت فرش این شهرستان را مهار کردند. آتش‌سوزی از قسمت انبار شرکت فرش شروع شده بود که به علت حضور نداشتن کارگر در این انبار، حدود نیم ساعت حریق گسترش یافت و با وزش باد به دو سوله مجاور هم سرایت کرد. رهگذران بعد از مشاهده دود ناشی از حریق  به کارگران حاضر در دو سوله کناری و سازمان آتش‌نشانی اطلاع دادند و آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه همزمان با اجرای عملیات تخلیه، ایمن‌سازی و سرد کردن سوله‌های شرکت‌های مجاور، نسبت به خاموش کردن شعله‌های آتش در انبار و ۲ سوله این شرکت، اقدام و آتش را قبل از گسترش بیشتر و بروز خسارت مضاعف مهار کردند. وی افزود: علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در حال بررسی است ،اما به احتمال زیاد نقص فنی در سیستم برق علت اولیه آتش‌سوزی بوده و این حادثه مصدوم جانی نداشته است. 

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/19/623925/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها