اخبـــــار


یک معدنچی قربانی ریزش تونل

گروه حوادث/ ریزش تونل شماره ۲ معدن ذغال سنگ هشونی در طغرالجرد کوهبنان در استان کرمان جان یک معدنچی را گرفت.
مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان در تشریح این حادثه گفت: ساعت 11 و 40 دقیقه صبح سه‌شنبه اول شهریور یکی از کارگاه‌های معدن هشونی طغرالجرد در عمق 150 متری ریزش کرد و 6 کارگر محبوس شدند که با تلاش تیم‌های امداد ونجات بعد ازتلاش یک ساعته، 5کارگر محبوس، نجات یافتند اما یک معدنچی 40 ساله به نام اکبر رهجو که در بخش استخراج معدن ذغال سنگ کار می‌کرد بر اثر ریزش آوار جان خود را ازدست داد. وی با بیان اینکه هفت نفر دیگر که در این تونل بودند دچار حادثه نشدند، افزود: پس از بررسی کارشناسان صنعت ومعدن، اداره کار و سایر کارشناسان علت حادثه اعلام و با مقصران احتمالی برخورد قضایی خواهد شد. محمدرضا مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: با توجه به بازرسی‌های سال قبل این اداره از معدن هشونی، این معدن نا ایمن ارزیابی و ضمن اینکه به بهره بردار برای ایمن‌سازی، اخطار کتبی ارائه شده، مراتب نیز به مقامات قضایی انعکاس یافته بود. در اردیبهشت امسال نیز دستگاه قضا مهلت سه ماهه برای رفع ایرادها و انجام اقدامات ایمنی به معدن داده بود که متأسفانه این اتفاق رخ داده است. وی با بیان اینکه پیکر فرد فوت شده از زیر آوار معدن بیرون آورده شده است، تصریح کرد: هنگام ریزش معدن تعداد شش نفر از کارگران حضور داشتند که پنج نفر از آنان با استفاده از راه فرار اضطراری موفق به نجات جان خود شدند و در سلامت هستند.
مصباح با بیان اینکه از دقایق اولیه اعلام حادثه ریزش معدن هشونی، مسئولان محلی و بازرسان اداره کار مستقر در کوهبنان در محل حاضر شدند، اظهار داشت: برای بررسی بیشتر علت حادثه و شرایط معدن به شهرستان کوهبنان سفر می‌کنم و اگر تخلف بهره بردار در این حادثه احراز شود، حتماً برابر با قانون برخورد خواهد شد.

7 خودرو زیر میکسر بدون راننده له شد

گروه حوادث: حرکت ناگهانی یک دستگاه میکسر هنگام تخلیه بتن و برخورد با ۷ دستگاه خودروی سواری در چهارراه فرایبورگ اصفهان حادثه ساز شد.
سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: ظهر دیروز در چهارراه فرایبورگ، یک دستگاه میکسر در حال تخلیه بتن بود که ناگهان به‌دلیل بی‌توجهی راننده و نکشیدن ترمز دستی خودرو شروع به حرکت کرد. این دستگاه میکسر بدون راننده با ۷ دستگاه خودروی سواری در خیابان برخورد و به آنها خسارت وارد کرد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه تصادف‌های رخ داده همگی خسارتی بوده و مورد جرحی نداشتیم، گفت: در این حادثه راننده میکسر مقصر شناخته شده است.

مرگ کارگر زیر آوار دیوار

گروه حوادث: ریزش دیوار یک ساختمان نیمه ساز در کاشان، منجر به مرگ یک کارگر و مجروح شدن سه کارگر دیگر شد.
به گزارش ایلنا، روز گذشته چهار کارگر که در حال ساخت یک ساختمان در خیابان جانبازان کاشان بودند به علت ریزش ناگهانی دیوار زیر تلی از خاک مدفون شدند. در این حادثه یک نفر از کارگران بر اثر مدفون شدن زیر آوار و وارد شدن ضربه به سر، جان خود را از دست داد.
نیروهای امداد و نجات با حضور در محل حادثه توانستند جان سه نفر از کارگران را نجات دهند و بلافاصله مصدومان را به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل کنند. بر اساس این گزارش، کارگر فوت شده ۳۰ سال سن داشته است. مصدومان نیز به ترتیب ۲۷،۲۸ و ۳۳ساله بودند.
3 کشته در تصادف 2 پژو
گروه حوادث: تصادف دو دستگاه پژو در جاده قدیم ساوه 3 کشته بر جا گذاشت.
بهرام صیدی ، سرپرست مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: این حادثه رانندگی بر اثر برخورد دو دستگاه پژو پارس و پژو ۴۰۵ در محور قدیم ساوه - همدان به وقوع پیوست که به محض اطلاع اکیپ‌های امدادی به صحنه‌ حادثه اعزام شدند. شدت برخورد این سانحه موجب مرگ سه نفر و مصدوم شدن دو نفر از سرنشینان خودروها شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/19/623927/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها