شکست در اولدترافورد؛ لیورپول و کلوپ به بحران سلام کردند

تحول بزرگ شیاطین سرخ


گروه ورزشی/ برد 2-1 منچستریونایتد مقابل لیورپول یک اتفاق شوکه‌کننده در لیگ برتر انگلیس بود؛ هم هواداران شیاطین‌سرخ که بشدت به عملکرد گلیزرها اعتراض داشتند و هم هواداران قرمزهای مرسی‌ساید که انتظار داشتند تیم‌شان در اولدترافورد سرانجام به نخستین برد برسد از این برد متعجب شدند، بویژه لیورپولی‌ها که در 8 بازی آخرشان در لیگ برتر مقابل این دشمن دیرینه شکست نخورده بودند.گل‌های جیدون سانچو و مارکوس رشفورد بردی به یادماندنی برای منچستریونایتد برابر تیم یورگن کلوپ رقم زد و اریک تن هاخ با کسب نخستین پیروزی به عنوان مربی منچستریونایتد فشار روی لیورپول را بیشتر کرد. شیاطین سرخ به شایستگی سه امتیاز را در بهترین بازی شان زیر نظر تن هاخ  به دست آوردند تا بالاتر از تیم کلوپ قرار بگیرند و کمی از بحران دور شوند. در شبی که هواداران در زمین و بیرون آن علیه مالکان باشگاه، خانواده گلیزر، اعتراض داشتند، «تئاتر رؤیاها» شاهد جوی بود که در سال‌های اخیر کمتر در آن دیده شده بود. سانچو در نیمه اول منچستریونایتد را پیش انداخت و بعد با پاس آنتونی مارسیال، رشفورد برتری را دو برابر کرد تا گل اواخر بازی محمد صلاح برای جبران شکست کافی نباشد و منچستریونایتد به بردی که بشدت به آن نیاز داشت، برسد.وقتی منچستریونایتد جیدون سانچو را از بوروسیادورتموند خرید، به این فکر می‌کرد که بازیکنی را جذب کرده که می‌تواند هواداران را از روی صندلی‌ها بلند کند و در این بازی واقعاً همینطور بود. او بارها خودش را به پشت دفاع لیورپول رساند اما هنرنمایی و خونسردی خود را نشان داد وقتی گل اول بازی را زد و خاطره برخی از بهترین وینگرهای تاریخ یونایتد را زنده کرد. خط دفاعی منچستریونایتد در این بازی با صلابت ظاهر شد. رافائل واران در تمام بازی سعی داشت کاری کند که تک تک بازیکنان یونایتد آماده و متمرکز روی انجام وظیفه خود باشند. او در قامت یک فرمانده واقعی عمل کرد و این دقیقاً همان چیزی بود که هواداران انتظار داشتند؛ آنها مصمم بودند او را در ترکیب اصلی و به جای هری مگوایر ببینند.
ستاره‌ای به نام آلانگا
آنتونی آلانگا در نیمه اول بازی بیش از تمام مهاجمان منچستریونایتد در دو بازی قبلی خط دفاع رقیب را آزار داد و هیچ کس به اندازه ترنت الکساندر آرنولد خوشحال نشد وقتی دید او مصدوم شده و بین دو نیمه تعویض شده است؛ مهاجم 20 ساله سوئدی قبل از اینکه به سانچو پاس گل بدهد، تیرک دروازه لیورپول را به لرزه درآورد البته می‌توانست به این توپ ضربه بهتری بزند. از این به بعد برای تن هاخ سخت است که بخواهد او را بازی ندهد مگر اینکه آماده نباشد.
به بحران خوش آمدی آقای کلوپ!
شـــروع بد لیورپـــــول در فصــــل
 2023-2022 ادامه پیدا کرد. قرمزها که دو بازی اول خود را مساوی کرده بودند، امید داشتند تیم بحران زده منچستریونایتد را ببرند و به وضعیت خود سامان بدهند. یورگن کلوپ چندین هفته است اصرار دارد تیم پرمصدومش نیاز به خرید جدید ندارد اما نقص‌های لیورپول در این بازی به چشم آمد و تیم را وارد بحران کرد. در یک دهه اخیر برای نخستین بار لیورپول نتوانسته در سه بازی اول خود برد داشته باشد و در رده شانزدهم قرار بگیرد؛ سکوت معنادار هواداران میهمان و طرفداران میزبان در این بازی کاملاً بر خلاف فصل قبل بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/21/623958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها