کار قانونی استقلال برای خالی کردن لیست با کنار گذاشتن مطهری

کاوه رضایی: اصل داستان؟ من دقیقاً فرع داستان هستم!


گروه ورزشی/ باشگاه استقلال پس از اینکه با امیرارسلان مطهری برای فسخ قرارداد به توافق نرسید، طبق اعلام محمدرضا کسرایی مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ، تا قبل از ساعت 24 دوشنبه شب از طریق اتوماسیون اداری، نامه‌ای درمورد مطهری به سازمان لیگ ارسال کرده تا نام او از لیست خارج شود اما از آنجایی که درمورد این موضوع قانون سکوت وجود دارد، طبق آیین‌نامه نقل‌وانتقالات، کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ پرونده را به کمیته وضعیت و کمیته تدوین مقررات ارسال کرده تا به این درخواست رسیدگی شود. استقلال با قرار دادن نام مطهری در لیست مازاد خود، یک جای خالی در لیست بزرگسالانش ایجاد کرد تا بتواند نام کاوه رضایی را در صورت فراهم شدن شرایط به ثبت برساند. این اقدام باشگاه استقلال، برخلاف آنچه تصور می‌شود به منزله فسخ نیست چراکه در این حالت بازیکن مدنظر همچنان تحت قرارداد باشگاه است. بر اساس ماده دوم از ضمیمه سوم آیین‌نامه نقل‌و‌انتقالاتی که روی سایت سازمان لیگ نیز موجود است، یک باشگاه باید تا 30 روز قبل از پایان مهلت نقل‌وانتقالات لیست مازادش را به سازمان لیگ اعلام کند. اگر نام بازیکنی در لیست مازاد قرار نگیرد و در لیست ثبت‌نام نیز به سازمان لیگ ارائه نشود، باشگاه ملزم به پرداخت حقوق و مزایای بازیکن طبق قرارداد، تا زمان عقد قرارداد او با باشگاه جدید یا اتمام قرارداد فعلی است. ضمن اینکه باشگاه مذکور باید غرامتی را هم به میزان 20درصد کل حقوق و مزایای قرارداد به بازیکن بپردازد. همچنین در این ماده ذکر شده بازیکنی که نامش در لیست مازاد اعلام نشده و در لیست اعلامی به سازمان لیگ برای ثبت‌نام نیز وجود ندارد، بعد از اتمام زمان نقل‌وانتقالات می‌تواند ضمن فسخ قرارداد، مبادرت به عقد قرارداد با هر باشگاه دیگری بکند. به گزارش فارس، به نظر می‌رسد استقلال این کار را قانونی انجام داده و موضوع بحث این پرونده که کار را به کمیته‌های وضعیت و تدوین مقررات کشانده، نحوه پرداخت مطالبات و بخصوص غرامت ذکر شده به بازیکن توسط باشگاه استقلال باشد اما به هرحال باید دید ارگان نامبرده چه حکمی را در پرونده ارسلان مطهری و باشگاه استقلال صادر خواهد کرد.
در این میان اما موضوع پیوستن کاوه رضایی به استقلال هم به یکی از عجیب‌ترین سوژه‌های نقل‌وانتقالاتی تبدیل شده است. آنطور که در خبرها آمده، راز مشکل کاوه، تلاش او برای اقامت در بلژیک است. گویا این بازیکن چند ماه برای رسیدن به 5 سال حضور در بلژیک کم دارد و اگر نتواند این مسأله را حل کند، قادر به دریافت اقامت این کشور نخواهد بود. رضایی دوشنبه شب و پس از خروج از محل تمرین استقلال در مورد اینکه آیا پیرامون مسائل اخیر صحبت می‌کند، اظهار داشت:« مدیریت باید صحبت کند. چیزی نیست که من توضیح بدهم.» او در خصوص اینکه اصل داستان محسوب می‌شود، چنین واکنشی داشت: «من دقیقاً فرع داستان هستم.» رضایی در پاسخ به این سؤال که قراردادش چه زمانی ثبت می‌شود، عنوان کرد: «هر وقت که نهایی شود.»
توضیح استقلال درباره وضعیت سیاوش یزدانی
یکی دیگر از بازیکنان مورد بحث استقلال، سیاوش یزدانی است که چندی پیش توانست از خدمت معاف شود و پس از جدایی از ملوان با امضای قراردادی به استقلال بازگردد اما کسرایی درباره او گفته بود: «نامه معافیت سیاوش یزدانی به سازمان لیگ فوتبال ارسال شده اما هنوز نام این بازیکن در لیست استقلال برای حضور در لیگ بیست‌ودوم وارد نشده است.» اما باشگاه استقلال اعلام کرده است برخلاف برخی اخبار منتشر شده، نام یزدانی در لیست بازیکنان استقلال ثبت شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد که این موضوع به تأیید مسئولان سازمان لیگ هم رسیده و یزدانی مشکلی برای همراهی استقلال در مسابقات پیش‌رو ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/20/623979/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها