دیگه چه خبر؟


شهادت یک مدافع حرم ایرانی در سوریه

 خبر اول اینکه، یک رزمنده مدافع حرم حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید. به گزارش ایرنا، روابط عمومی نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : رزمنده مدافع حرم سردار ابوالفضل علیجانی از رزمندگان  دانشگاه علوم و فنون حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام نیروی زمینی سپاه روز دوشنبه حین انجام مأموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید. شهید علیجانی اهل شهرستان درچه استان اصفهان بود. آیین‌های وداع، تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام اطلاع رسانی خواهد شد.

چه کسانی دستور برکناری مدیرعامل فولاد مبارکه را اجرا نکردند؟

 خبر دیگر اینکه، احمد سالک، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا ضمن اشاره به پرونده فساد فولاد مبارکه اصفهان، گفت: تخلفات رخ داده مربوط به مدیریت قبلی فولاد مبارکه در دولت قبل از سال ۹۷ تا اوایل سال ۱۴۰۰ بوده است، بنابراین باید روشن شود که کدام مدیران در این پرونده دست داشته‌اند. وی همچنین تصریح کرد: یکی از مراکزی که می‌توانست نیازهای مالی دولت دوازدهم را تأمین کند، همین شرکت بوده است لذا مدیران دولت روحانی در مقابل برکناری مدیرعامل قبلی شرکت فولاد مبارکه ایستادند.
دادگستری استان تهران، مرجع رسیدگی قضایی فولاد مبارکه
در همین راستا، رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیگیری دستور رئیس قوه قضائیه درخصوص گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس در مورد فولاد مبارکه، گفت: آخرین پیگیری‌ها از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی حاکی از این است که هنوز گزارش تحقیق و تفحص در مورد فولاد مبارکه تدوین و نهایی نشده یا حداقل به هیأت رئیسه مجلس اعلام نشده است تا به قوه قضائیه ارسال شود. القاصی افزود: در صورت نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص و ضرورت رسیدگی در دستگاه قضا، این گزارش مستقیماً به دادگستری کل استان تهران ارجاع می‌شود تا پیگیری‌های قضایی لازم انجام شود.

مشارکت راهبردی ایران و چین، مداخلات خارجی را خنثی کرد

 دست آخر اینکه، «چانگ هوآ» سفیر چین در ایران، روز گذشته در سیزدهمین نشست سالانه انجمن دوستی چین و ایران گفت: طی یک سال گذشته، تحت هدایت استراتژیک رهبران دو کشور، مشارکت راهبردی همه‌جانبه چین و ایران، مداخلات خارجی را از بین برده و این همکاری‌ها بر مشکلات و چالش‌ها غلبه و به بهبود کیفیت روابط کمک کرده است. وی افزود: از نظر سیاسی، دو کشور همواره قاطعانه از یکدیگر در خصوص مسائل مربوط به منافع و توجه اصلی یکدیگر حمایت کرده، مشترکاً با قلدری و یکجانبه‌گرایی مخالفت و در برابر هرگونه مداخله در امور داخلی سایر کشورها یا فشار بر سایر کشورها مقاومت کرده‌اند. سفیر چین همچنین از محافل مختلف ایران که قاطعانه از اصل چین واحد حمایت کرده و با دخالت در امور داخلی چین به بهانه‌های مختلف مخالفت کردند، قدردانی کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7987/5/623983/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها