هفته سوم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود

سرخابی‌ها برابر آهنی‌ها


حامد جیرودی/ هفته سوم لیگ برتر فوتبال، امروز و فردا با انجام 8 مسابقه پیگیری می‌شود که 4 بازی آن امروز و 4 دیدار دیگر فردا برگزار می‌شود. از ساعت 19 امروز، استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار می‌گیرند که قضاوت این مسابقه را حسن اکرمی به همراه کمک‌های خود، آرمان اسعدی و علیرضا مرادی بر عهده خواهد داشت. آبی‌پوشان پایتخت در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که این دیدار اولین مسابقه‌ای است که تماشاگران استقلال در آن حضور پیدا می‌کنند. ضمن اینکه تعداد محدودی از هواداران خانم هم در این دیدار حضور خواهند داشت تا این دیدار در فضای متفاوتی برگزار شود. اما این مسابقه مصاف 2 تیم برنده است. استقلال با پیروزی که در بازی قبلش در انزلی برابر ملوان، اولین 3 امتیاز خود در فصل جدید را کسب کرد، حالا به دنبال این است که در این بازی خانگی هم به برد دست پیدا کند. مس هم که مانند استقلال در هفته اول بازنده شده بود، در بازی دومش جبران کرد و یک برد غیرمنتظره مقابل پیکان به دست آورد و حالا کرمانی‌ها به دنبال اثبات شایستگی‌های خود مقابل قهرمان فصل گذشته هستند. این در حالی است که به نظر می‌رسد شاگردان فرزاد حسین خانی که پس از 8 فصل دوری به لیگ برتر بازگشته‌اند، کار سختی داشته باشند. چرا که شاگردان ریکاردو ساپینتو به دنبال این هستند که در رسیدن به برد دبل کنند. البته سرمربی پرتغالی استقلال در بازی ملوان حواشی برای خود به وجود آورد که جرایمی را هم برایش به همراه داشت و حالا باید دید در این دیدار چگونه آبی‌ها را از کنار زمین هدایت می‌کند. استقلال و مس از لیگ ششم تا سیزدهم که کرمانی‌ها در لیگ برتر حضور داشتند، در 16 بازی برابر هم قرار گرفتند که حاصل آن 6 برد برای استقلال، 3 پیروزی برای مس و 7 تساوی بوده است. در این دیدارها 26 گل به ثمر رسیده که 15 گل سهم آبی‌ها و 11 گل سهم نارنجی‌پوشان مس بوده است. آخرین تقابل 2 تیم هم 10 آبان 1395 و در فصل 96- 1395 جام حذفی رقم خورد که آن دیدار با برد 1-0 استقلال همراه بود. البته استقلال و مس در فصل 93-1392 جام حذفی هم با یکدیگر دیدار کردند که با برتری 2-1 کرمانی‌ها به پایان رسید و حالا باید دید رویارویی دوباره آنها پس از 5 سال و 9 ماه و 24 روز چه سرانجامی خواهد داشت.
دوئل شمالی‌ها در قائمشهر
همزمان با دیدار استقلال و مس کرمان، ذوب آهن و مس رفسنجان هم در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند. 2 تیم صنعتی فوتبال که هنوز در لیگ برتر بیست و دوم بردی به دست نیاورده‌اند. ذوبی‌ها هفته گذشته در ثانیه‌های پایانی برد را با تساوی مقابل تراکتور عوض کردند و مس هم برابر گل گهر به تساوی رضایت داد. جالب اینکه مسابقه 2 تیم هیچ وقت با مساوی تمام نشده است. ذوب آهن و مس در لیگ برتر 4 بار باهم روبه‌رو شده‌اند که حاصل آن 3 برد برای رفسنجانی‌ها و یک برد برای اصفهانی‌ها بوده است. از ساعت 20 هم 2 مسابقه برگزار می‌شود که در یکی از آنها، نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی این شهر، پذیرای پیکان است. شاگردان محمدرضا مهاجری با یک برد خانگی و یک مساوی، شروع خوبی در لیگ برتر داشته‌اند اما شاگردان مجتبی حسینی یک برد و یک باخت دارند اما نکته اینجاست که نفت تاکنون پیکان را در لیگ برتر نبرده است. در دیگر دیدار، نساجی و ملوان به میدان می‌روند تا شاهد تقابل 2 تیم پرهوادار و قدیمی شمال کشور باشیم. نکته مهم این بازی، انجام آن در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر است تا شاهد افتتاحیه این استادیوم پس از بازسازی چمن آن باشیم. نساجی و ملوان هنوز بردی در این فصل به دست نیاورده‌اند. شاگردان حمید مطهری یک مساوی داشته‌اند و شاگردان مازیار زارع هم دو شکست داشته‌اند و حالا باید دید تقابل این 2 پرسپولیسی سابق که اولین فصل سرمربیگری‌شان در لیگ برتر را تجربه می‌کنند، چه سرانجامی خواهد داشت.

بازگشت سرخ‌ها به اراک
در ادامه بازی‌های هفته سوم، آلومینیوم و پرسپولیس از ساعت 19 فردا در ورزشگاه امام‌خمینی(ره) اراک برابر هم قرار می‌گیرند که امیر عرب براقی به همراه کمک‌هایش علیرضا ایلدروم و محمدجواد مداح، تیم داوری این مسابقه هستند. این بازی در شرایطی برگزار می‌شود که به‌دلیل اتفاق‌های رخ داده در بازی فصل گذشته آلومینیوم و نساجی، اراکی‌ها یک جلسه از همراهی تماشاگران‌شان محروم هستند و باید بدون حضور هواداران‌شان به مصاف پرسپولیس بروند، اما مسئولان آلومینیوم به‌دنبال این بودند که این محرومیت را لغو کنند. آلومینیوم که این فصل را هم با مربیگری سیدمهدی رحمتی آغاز کرده، یک باخت و یک برد در کارنامه‌اش به ثبت رسیده است. این در حالی است که شاگردان یحیی گل محمدی هنوز در لیگ برتر به پیروزی نرسیده‌اند و 2 تساوی بدون گل کسب کرده‌اند که باعث شده انتقادها سمت سرخپوشان پایتخت روانه شود. البته در این بازی، سرمربی پرسپولیس که به‌دلیل محرومیت نمی‌توانست در 2 بازی قبلی روی نیمکت تیمش بنشیند، می‌تواند از کنار زمین قرمزها را همراهی کند اما وضعیت بازی کردن مرتضی پورعلی گنجی مدافع جدید پرسپولیس مشخص نیست. این بازیکن، پیش از لژیونر شدن، در آخرین بازی اش برای نفت تهران کارت قرمز گرفته بود و گفته ‌شد از بازی برابر ذوب آهن محروم است، اما پورعلی گنجی در بازی هفته دوم لیگ برابر فولاد نیز به‌دلیل عدم صدور ITC غایب بود تا بحث پشت سر گذاشتن محرومیت او بعد از صدور مجوز بازی‌اش شکل گیرد و حالا باید دید می‌تواند در این بازی به میدان برود یا خیر. نکته مهمی که درباره سرخ‌ها وجود دارد این است که پرسپولیس تاکنون در اراک برابر آلومینیوم به پیروزی نرسیده و بازنده بوده است. این 2 تیم از زمان حضور آلومینیوم در لیگ برتر در 2 فصل گذشته چهاربار با هم دیدار کرده‌اند که ایرالکو در 2 بازی خانگی اش برابر سرخ‌ها به پیروزی 2-1 و 1-0 رسیده است اما بازی‌های برگشت در تهران با نتایج مشابه 2-0 به سود پرسپولیس رقم خورده است تا شاهد به ثمر رسیدن 8 گل در تقابل آنها باشیم. البته این 2 تیم آخرین بار در جام حذفی فصل گذشته در ورزشگاه آزادی با هم دیدار کردند که آن مسابقه را تیم رحمتی 3-2 از تیم گل محمدی برد تا دست به شگفتی‌سازی بزند و حالا باید دید این مسابقه چه سرانجامی خواهد داشت.

​​​​​​​نکونام و قلعه نویی برابر خارجی‌ها
در دیگر دیدار ساعت ۱۹، هوادار و صنعت ‌نفت در ورزشگاه شهید دستگردی تهران با هم مسابقه می‌دهند. شاگردان ساکت الهامی این فصل را با یک برد و یک مساوی آغاز کرده‌اند ولی شاگردان رضا پرکاس یک مساوی و یک باخت داشته‌اند تا همچنان در انتظار اولین برد باشند. جالب اینکه بازی برگشت 2 تیم در فصل گذشته در آبادان برگزار نشد که کمیته انضباطی نتیجه آن را 3-0 به سود نفت اعلام کرد. از ساعت ۲۱:۳۰ جمعه هم 2 بازی آغاز می‌شود که در یکی از آنها، فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز میزبان تراکتور است تا بازی حساسی را میان آنها شاهد باشیم. تیم‌هایی که هنوز بردی در این فصل نداشته‌اند و در پی کسب 3 امتیاز هستند. شاگردان جواد نکونام 2 مساوی بدون گل داشته‌اند و شاگردان قربان بردیف هم یک باخت و یک تساوی در کارنامه‌شان به ثبت رسیده است. در دیگر دیدار هم گل‌گهر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان به مصاف سپاهان می‌رود که این مسابقه هم حساس و دیدنی است. امیر قلعه‌نویی که تیمش یک برد و یک تساوی داشته، پس از پیروزی در هفته اول برابر بردیف، حالا باید برابر دیگر مربی خارجی لیگ یعنی ژوزه مورایس قرار بگیرد. این در حالی است که این مربی پرتغالی شروعی توفانی داشته و 2 برد با سپاهان به دست آورده تا تنها تیم 6 امتیازی لیگ و صدرنشین این رقابت‌ها باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7988/13/624096/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها