خبرگان رهبری در دهمین اجلاسیه خود مورد تأکید قرار دادند

تقدیر از مردم‌مداری دولت سیزدهم


گروه سیاسی/ دهمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری با دستور جلسه ادامه بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با حضور وزیر امور خارجه به عنوان سخنران مدعو، برای تشریح روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و روند مذاکرات لغو تحریم‌ها روز گذشته در ساختمان قدیم مجلس آغاز شد و تا امروز ادامه می‌یابد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان در سخنان افتتاحیه اجلاس ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی دولتمردان تصریح کرد: دولت در این مدت یک سال توانست توفیقات خوب و قابل‌توجهی داشته باشد. شاهد بودیم که در این مدت آرمان‌های امام خمینی (ره) برجسته شد.
آیت‌الله جنتی سپس با اشاره به رفتار رئیس دولت سیزدهم و هیأت دولت در برابر مردم تصریح کرد: در دوری از اشرافیت رفتار مناسبی را از رئیس‌جمهور و اعضای دولت مشاهده کردیم.  امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه داشته باشد. 
وی با تأکید بر اینکه در زمینه معیشت، اول باید آب و نان مردم درست شود و دولت اصلاح اساسی اقتصادی را آغاز کرده و باید آن را به نتیجه برساند، افزود: تداوم این اصلاحات اساسی باید در نظام بانکی، ایجاد تحول ساختاری در بودجه، تحول در تولید و کشاورزی و اصلاح نظام ساختاری هم سرعت بگیرد.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از این سخنرانی حضور مسئولان در میان مردم را توصیه اکید رهبر معظم انقلاب دانست و با بیان اینکه هر جا به توصیه‌های ایشان عمل شد پیشرفت داشتیم و هرجا کوتاهی شد عقبگرد و پسرفت وجود داشت، تأکید کرد: وجود مقام معظم رهبری، کشور را از بحران‌ها حفظ کرده است. به برکت وجود ولایت فقیه و مدیریت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از تمامی فتنه‌ها و بحران‌ها گذر کردیم و امروز شاهد رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی، نظامی و صنعتی هستیم. اگر به توصیه‌های اقتصادی رهبر انقلاب در 15 سال اخیر توجه شده بود، اوضاع کشور متفاوت بود.
سفرهای استانی  مقدمه حل مشکلات کشور
مولوی نذیر احمد‌سلامی نماینده سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در نطق پیش از دستور این اجلاسیه با اشاره به تلاش‌های دشمنان در جهت فاصله انداختن میان مردم سیستان‌وبلوچستان و نظام جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به مردم و زنده کردن امید در جامعه تقدیر کرد و گفت: انجام سفرهای استانی باعث شده است مسئولان اجرایی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند و مردم مشکلات را با آنها درمیان بگذارند و ان‌شاءالله این امر مقدمه حل مشکلات کشور خواهد بود.
 ترسیم هندسه حکمرانی بر اساس فقه
حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی نماینده تهران نیز به عنوان سخنران پیش از دستور اجلاسیه دهم خبرگان با تأکید بر ضرورت ترسیم هندسه حکمرانی براساس فقه حکمرانی در گام دوم انقلاب اسلامی و توصیه رهبر معظم انقلاب به تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز، گفت: یکی از وظایف این هیأت اندیشه‌ورز که به همت هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تشکیل شده این است که با یک نگاه کلان به مسیر انقلاب از آغاز تاکنون، مشخص کند چقدر به اهداف انقلاب نزدیک شده‌ایم و آن‌گاه مطالبات خودش را براساس این ارزیابی مطرح کند.
دهمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری عصر امروز با قرائت بیانیه‌ هیأت رئیسه به کار خود پایان می‌دهد. اعضای مجلس خبرگان رهبری شب گذشته با رئیس‌جمهور دیدار کردند که مشروح آن منتشر خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7999/5/626122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها