گزارش روز


تاج: تکلیف تیم ملی امروز مشخص می‌شود
هیچ کدام از پرونده‌ها نه اثبات شده و نه قرار یا حکمی خورده است

نشست مهم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز برگزار شد و در این نشست، صورت جلسه ای با امضای اکثر اعضای هیات رئیسه تنظیم شد که تاج می‌تواند با کی روش مذاکره کند. رئیس فدراسیون تصمیم دارد تا عصر امروز پیش نویس قرارداد این مربی پرتغالی را پس از مشورت با مسئولان وزارت ورزش آماده و برای او ارسال کند تا کی روش در اردوی اتریش حضور یابد. در صورت توافق طرفین قرارداد با این مربی تا پایان جام ملت ها خواهد بود. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در گفت و گویی در ابتدا درباره بیانیه قوه قضائیه درمورد لیست تخلفات خودش اظهار داشت: «دبیرکل محترم قبلی فدراسیون استعلامی را از قوه قضائیه درباره کاندیداها انجام داده و خواسته ببیند آنها چه پرونده‌های قضایی دارند، البته این موضوع در آیین‌نامه نبوده اما قوه قضائیه گفته من ۳ پرونده دارم؛ هر سه پرونده من مربوط به فوتبال است. هر سه منع تعقیب خورده و پرونده‌های دیگر نیز با توجه به اعتراض سازمان بازرسی بار دیگر در دست بررسی است. یکی از آنها مربوط به به‌کارگیری بازنشستگان و بهاروند  و ساکت است. یکی از آنها درخصوص پرونده تبلیغات محیطی و مربوط به سال ۹۵ است. در این پرونده‌ها قرار منع تعقیب صادر شده و اعتراض کرده‌اند.»او تصریح کرد: «من، امیر عابدینی، علی کفاشیان،  مرحوم حاج جعفری و علی حسن‌پور در این پرونده‌ها هستیم. هیچ کدام از پرونده‌هایی که به ما گفته‌اند نه اثبات شده و نه قرار یا حکمی خورده است؛ اینکه تمام رسانه‌ها بیایند و بگویند مرکز قوه قضائیه اعلام کرده درست نیست زیرا چنین نامه‌ای را به کمیته بدوی و نهادهای نظارتی هم داده‌اند. آنها نیز بررسی کرده و حتماً دیده‌اند چیزی در آنها نیست که صلاحیت مرا تأیید کردند. اینکه به یکباره فضای رسانه‌ای در یکی از برنامه‌های تلویزیونی درست شود یا تجمعی  را همان برادران پیش‌بینی و طراحی کنند و همزمان در تمام رسانه‌ها پخش شود  یک جریان رسانه‌ای می‌دانم. با وجود تمام شانتاژها همه حواس ما به پرچم، کشور، میهن  سرافرازی ایران در جام جهانی است.»تاج افزود: «فکر می‌کنم یکی از دلایل این موضوع بحث حق پخش و... است. همه مسائل ناگهانی مطرح شده و هیچ کدام  صحت و موضوعیت ندارد. این گزارش مربوط به 10 روز قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال است که ناگهان کامل منتشر شده و این گونه شده است. الحمدلله ما آرامش داریم و در فدراسیون کارمان را انجام می‌دهیم.»تاج درخصوص اینکه اکنون همه باید دست به دست هم بدهند تا جدا از نام تاج آرامش در فوتبال کشور حاکم شود و این روزها صحبت از کارلوس کی‌روش در میان است، عنوان کرد:‌ «یکی از بهترین اتفاقات فوتبال ما در زمان کی‌روش رقم خورد. شاید نظرهای متفاوتی وجود داشته باشد اما ارزیابی عمومی از این اتفاق مثبت است. فکر می‌کنم در 2-3 روز آینده یا شاید همین چهارشنبه(امروز) هیأت رئیسه فدراسیون تصمیماتی در مورد تیم ملی بگیرد.»

قوه قضائیه فهرست اتهامات تاج را منتشر کرد

روز دوشنبه نقل قولی از وزیر ورزش در ارتباط با اعلام نشدن نظر نهادهای نظارتی از جمله قوه قضائیه در مورد نامزدهای فدراسیون فوتبال منتشر شد. این درحالی است که دادستانی تهران در همان روزی که استعلام مهدی تاج برای دستگاه قضا ارسال می‌شود پاسخ داده و عنوان کرده است افراد مورد استعلام هر کدام چه سابقه و اتهامی در دادسرا یا نهادهای قضایی دارند. طبق این گزارش، برای مهدی تاج به اتهامات سوء‌استفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی، به کارگیری حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر فوتبال بر خلاف قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، تصرف غیر مجاز در منابع مالی (مطالبات) فدراسیون از شرکت‌های طرف قرارداد و اهمال منتهی به تضییع وجوه عمومی به میزان ۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۷هزار و ۲۴۵ ریال و ۱۰ میلیون یورو، تضییع اموال و وجوه دولتی، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاهبرداری، گزارش خلاف واقع، تبانی در معاملات دولتی، جعل در سند رسمی و به کارگیری سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران (ویلموتس) پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شده است. از سویی دادسرای تهران برای مهدی تاج در اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر قرار منع تعقیب صادر کرده است. در مورد دیگر اتهامات این فرد قرار جلب دادرسی صادر شده است که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است. همچنین پرونده مربوط به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران(ویلموتس) با گزارش سازمان بازرسی کل کشور به اتهام تضییع وجوه عمومی در جریان رسیدگی قرار دارد. البته مهدی تاج دیروز در مصاحبه‌ای مفصل درباره این موضوعات توضیح داد.

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درخصوص اظهارات راستینه

احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر اظهار داشت که تاج باید از فدراسیون خداحافظی کند. او یکی از دلایل برکناری تاج را نقش او در پرونده 92 هزار میلیاردی فولاد مبارکه دانست. بر همین اساس دیروز فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای صادر کرد و در بخشی از آن نوشت: «اظهارات راستینه کذب، مغرضانه و مصداق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است. در گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تحقیق و تفحص مجلس محترم شورای اسلامی فقط یک بار به نام رئیس فدراسیون فوتبال اشاره شده که مرتبط با اعاده به خدمت ایشان با استناد به ماده ۶۰ قانون خدمت‌رسانی به ایثارگران است و هیچ بند و ماده دیگری در ارتباط با ایشان در این گزارش وجود ندارد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7999/20/626128/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها