سرمربی محبوب پرتغالی فاصله زیادی تا نیمکت تیم ملی ندارد

صدای پای کی‌روش


گروه ورزشی/ در روزهای گذشته صحبت‌هایی در خصوص تغییرات کادر فنی تیم ملی و بازگشت کارلوس کی‌روش مطرح شد که در 24 ساعت گذشته بحث بازگشت این مربی محبوب پرتغالی رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت تا جایی که حتی جزئیات توافق برای امضای قرارداد فدراسیون با کی‌روش هم منتشر شد. در این شرایط اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بازگشت کی‌روش را انکار می‌کنند اما در این بین کدهایی در خصوص بازگشت کی‌روش وجود دارد که مهم‌ترین آن وعده انتخاباتی مهدی تاج بود که اعلام کرد در صورت رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون، کی‌روش را به تیم ملی بازمی‌گرداند. علاوه بر این، یک هفته از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال می‌گذرد و در این مدت تاج با وجود حضور اسکوچیچ در ایران جلسه‌ای با سرمربی تیم ملی نداشته است. این در حالی است که تیم ملی به دلیل حضور در مسابقات مهم جام جهانی قطر در حال حاضر کانون اصلی توجهات است. علاوه بر این نکته اینجاست که حمید سجادی، وزیر ورزش هم اعلام کرد که اگر فدراسیون تصمیمی برای تغییر داشته باشد وزارت ورزش به فدراسیون کمک خواهد کرد. این موارد نشان دهنده آماده‌سازی برای حضور دوباره کارلوس کی‌روش پس از حدود 3 سال جدایی از تیم ملی فوتبال ایران است.
مبلغ قرارداد کی‌روش با فدراسیون
در این شرایط خبرگزاری ایرنا جزئیاتی از قرارداد با کی‌روش را منتشر کرد. تاج پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون، مذاکراتش را با کی‌روش آغاز کرد. بر اساس خبرهای رسیده قرارداد کی‌روش و تیم ملی فوتبال به صورت ماهانه و تا پایان جام‌جهانی است. با توجه به توافق تاج و سرمربی پرتغالی، کی‌روش فعلاً با یک قرارداد ۴ ماهه تا پایان بازی‌های تیم ملی در جام جهانی قطر روی نیمکت ایران می‌نشیند و در این مدت ماهانه ۵۰ هزار یورو دریافت خواهد کرد. پس از بازگشت تیم ملی از جام‌جهانی، درباره ادامه همکاری کی‌روش و تیم ملی فوتبال تصمیم‌گیری خواهد شد. البته در این بین شنیده می‌شود که کی‌روش مهلتی چند ساعته از فدراسیون فوتبال خواسته تا پاسخ نهایی خود را در خصوص پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران بدهد.
رویارویی حامیان و مخالفان کی‌روش
دیروز اولین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال پس از اضافه شدن مهدی تاج، مهدی محمد نبی، منصور قنبرزاده و محمدرضا ساکت برگزار شد و میرشاد ماجدی یکی از اعضای هیأت رئیسه فوتبال که سفت و سخت مخالف جدایی اسکوچیچ از تیم ملی است، پس از اتمام جلسه زودتر از سایر اعضای هیأت رئیسه جلسه را ترک کرد و در جمع خبرنگاران حاضر به پاسخگویی نسبت به بحث‌های مطرح شده درباره برکناری اسکوچیچ و حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی نشد. ماجدی در مورد دلیل خروجش از فدراسیون فوتبال اظهار داشت: «فدراسیون سخنگو دارد. جلسه‌ای به صورت وبینار با AFC دارم.» علاوه بر این منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال هم پس از اتمام جلسه درباره اینکه آیا اسکوچیچ در اردوی تیم ملی در اتریش سرمربی است، پاسخ داد: «من درباره اسکوچیچ و تیم ملی مجاز به صحبت نیستم. درباره همه مسائل در هیأت رئیسه بحث شده اما سخنگوی فدراسیون باید توضیح بدهد. با صداقت می‌گویم در جریان موضوعات هستم اما صحبت نمی‌کنم. در جریان جلسه هستم اما مطمئن باشید از من چیزی درنمی‌آید» این دو عضو هیأت رئیسه در حالی صحبت در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه هیأت رئیسه را به سخنگوی فدراسیون فوتبال ارجاع دادند که شنیده می‌شود در این جلسه از اعضای هیأت رئیسه درخواست شده تا صحبتی در مورد کی‌روش نداشته باشند. البته در این بین احسان اصولی، عضو هیأت رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال هم در خصوص رفتن اسکوچیچ و آمدن کی‌روش این چنین صحبت کرد: «هیچ بحثی در این خصوص نشد. در مورد تیم‌های ملی گفت‌وگو و طرح مسأله شد اما در این خصوص بحثی انجام نشد. سرمربی تیم ما اسکوچیچ است. برخی دوستان به حاشیه‌ها دامن می‌زنند و بعد هم مطالبه می‌کنند که چه شد و چه اتفاقی افتاد؟» اظهارات اصولی در خصوص کی‌روش ابهامات را در خصوص موضوع مهم جدایی اسکوچیچ و حضور کی‌روش بیشتر کرد. سخنگوی فدراسیون فوتبال در حالی اعلام کرده که در این جلسه صحبتی در خصوص کی‌روش نداشته که طبق اخبار رسیده یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این نشست تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی بوده که موافقان و مخالفان آن در خصوص تغییرات نیمکت تیم ملی اظهارنظر کردند. شنیده می‌شود که مهدی تاج به همراه مهدی محمدنبی صحبت‌هایی در مورد مزایای حضور این مرد پرتغالی مطرح کرد و با این تفاسیر به نظر می‌رسد به‌زودی تکلیف حضور کی‌روش در تیم ملی ایران مشخص خواهد شد. طبق اخبار  رسیده ، کی روش در روزهای پایانی هفته به ایران می آید تا قرارداد خود را به صورت رسمی با فدراسیون فوتبال ببندد و پس از گذشت بیش از سه سال دوباره سرمربی تیم ملی ایران شود.ضمن اینکه گویا قرار است جواد نکونام به عنوان دستیار او فعالیت کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7999/20/626132/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها