اخبـــــار


ثبت‌نام متقاضیان ارزیابی «رتبه‌بندی معلمان»

کارگروه اجرایی رتبه‌بندی معلمان با صدور اطلاعیه‌ای (شماره ۷) اعلام کرد تا متقاضیان ارزیابی حرفه‌ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir ثبت نام خود را انجام دهند.
در متن این اطلاعیه آمده است: در راستای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان و ماده ٢ آیین‌نامه اجرایی آن، به اطلاع جامعه معلمان می‌رساند؛ ثبت نام از متقاضیان ارزیابی حرفه‎‌ای از طریق سامانه ثبت نام ارزیابان رتبه‌بندی معلمان در پورتال وزارت آموزش و پرورش به آدرس medu.ir میسر است. متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند. شایان ذکر است معلمان شاغل و بازنشسته و اعضای هیأت علمی شاغل دانشگاه فرهنگیان یا بازنشسته با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌‎‌های علوم تربیتی، مشاوره و روانشناسی که آشنا به فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای انضباط کاری، تحلیلگر و دارای روحیه استدلال، پاسخگو نسبت به عملکرد، مسئولیت‌‎پذیر، دارای توانایی در نگارش و مهارت‎های نوشتاری و صبور و دارای سعه صدر هستند، می‌‎توانند برای شرکت در دوره تربیت ارزیاب رتبه‌بندی معلمان ثبت‌نام کنند.

کدگذاری ۹۰۸ قلم داروی سنتی جهت نسخه‌نویسی الکترونیک

معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از کدگذاری ۹۰۸ قلم دارو و فرآورده سنتی برای بهره‌برداری در نسخه الکترونیک خبر داد و گفت: این موضوع می‌تواند موجب استقبال از این دسته داروها شده و فرآیند قرارگیری در سبد بیمه‌ای این اقلام دارویی را نیز تسهیل کند.
دکتر سمیه عابدیان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر ۹۰۸ قلم داروی سنتی مورد تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، کدگذاری شده و جهت بهره‌برداری در نسخه الکترونیک به مراکز پزشکی و شرکت‌های نرم افزاری ابلاغ شده است. وی افزود: با کدگذاری اقلام دارویی سنتی، تجویزگر مجاز به درخواست آن در نسخه الکترونیک بوده و می‌تواند در درمان بیماران خود از داروهای سنتی نیز استفاده کند. او تأکید کرد: دارو در پرونده الکترونیک بیمار نیز ثبت شده و در واقع از نظر فرآیندهای درمان، رسمیت پیدا می‌کند که این امر موجب افزایش استفاده از داروهای سنتی در طبابت می‌شود. معاون فنی مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با کدگذاری داروهای سنتی میزان آشنایی پزشکان و بیماران با این داروها و عملکردشان در سلامت ارتقا می‌یابد، اظهار کرد: همین موضوع می‌تواند موجب استقبال از این دسته داروها شده و فرایند قرارگیری در سبد بیمه‌ای این اقلام دارویی را نیز تسهیل کند.

۲۹ بیمار کرونایی جان باختند

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با فوت ۲۹ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۴۸ نفر رسید.
از ظهر روز 14 شهریور تا ظهر ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۴۸ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۷۲ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی ، ۲۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۴۸ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.۷۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۳ میلیون و ۸۷۲ هزار و ۹۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


زاکانی:
تا به امروز نه یک متر خلاف کرده‌ایم 
و نه چیزی را فروخته‌ایم

شهردار تهران دیروز به پارلمان بهشت نشینان رفت تا از عملکرد یک‌ساله خود به شورای شهری‌ها و تهران‌نشین‌ها گزارش دهد. عملکرد او در این 365 روز با انتقاداتی از سوی برخی شورایی‌ها همراه بود. این انتقادات البته با واکنش برخی دیگر از اعضای شورا مواجه شد. پرویز سروری از جمله افرادی بود که به طرفداری از عملکرد شهردار تهران برخاست. او خطاب به منتقدان گفت: «به جای تشویق شهردار به کلنگ‌زنی، آن را وعده سرخرمن می‌دانید و چرا به جای تشکر و نقد منصفانه شهردار انقلابی این‌گونه رفتار می‌کنید؟»
شهردار تهران نیز در در این جلسه با دفاع از عملکرد یکساله خود گفت: «تا به امروز نه یک متر خلاف کرده‌ایم و نه چیزی را فروخته‌ایم و تنها دو ملک را به بورس برده‌ایم که برای آن نیز حدود ۷ ماه تلاش انجام شد تا سازکار آن مهیا شود.» علیرضا زاکانی افزود: در حوزه اجتماعی سرافرازیم چرا که روزی که شروع کردیم تا به امروز از ۲۱ هزار معتاد متجاهر که پاره تن ما هستند با نگاه اعتقادی، کمک به آنها را آغاز کردیم و امروز ۳ هزار و ۲۰۰ تخت به صورت فعال دایر شده و هفته آینده هزار و ۸۰۰ تخت به این عدد اضافه خواهد شد و این افتخاری برای شورا و شهرداری است. ما معتادان متجاهری را جمع‌آوری کردیم که کسی حاضر به قبول مسئولیت آنها نبود.معتادان زخم باز، معلول، صغر سنی و کبر سنی، که هیچ کس حاضر نبود سراغ آنها را بگیرد، ما منیت‌ها را کنار زدیم و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و منجر به این شد که امروز در یاور شهرها شاهد ارائه خدمات هستیم.
زاکانی با اشاره به کمبود یک میلیون مسکن در تهران گفت: در سال‌جاری ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران باید به ۵۵۰۰ اتوبوس برسد که بخشی از آن در ابتدای مهر ماه به ناوگان تزریق می‌شود، همچنین باید از دولت بابت حمایت‌ها قدردانی کنیم. همچنین از مجلس و دستگاه قضایی که تا هفته گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان در محاکم مجموعه حقوقی ما به نفع شهرداری حکم گرفته و البته ۳۷۵ میلیارد تومان نیز حق با مردم بوده است، تشکر می‌کنیم. وی گفت: به صورت کلی در طرح‌های مشارکتی در سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان املاک به شهرداری بازگردانده شده و روز نخستی که به شورا آمدیم صحبت از ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی شهر بود،اما خوشبختانه امروز ۱۸ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری‌ها از دولت است که بخش عمده آن مربوط به شهرداری تهران است و در سامانه دولت ثبت و مقرر شده این رقم از بدهی‌های شهرداری کاسته شود.
وی ادامه داد: سال گذشته ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه صادر کردیم اما ظرف دو ماه قبل با اصلاح تبصره ۱۵ در کمیسیون ماده ۵ گشایش بزرگی در بافت فرسوده انجام شد که به این ترتیب نسبت به سال گذشته می‌توانیم شاهد عدد بزرگ‌تری در صدور پروانه باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7999/22/626135/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها