هنرمندان در فضای مجازی


امیر آقایی از جمله بازیگران سینماست که روز ملی سینما را تبریک گفته است. او با انتشار تصویری از عباس کیارستمی نوشته است: «اگر نیت یک ساله دارید گندم بکارید، اگر نیت 10 ساله دارید درخت بکارید، اگر نیت 100‌ساله دارید آدم تربیت کنید، سینما آدم تربیت می‌کند.»
شبنم مقدمی دریافت جوایز تازه بین‌المللی سینمای ایران با فیلم «جنگ جهانی سوم» و تقدیر از هومن سیدی کارگردان و محسن تنابنده بازیگر این فیلم در جشنواره ونیز را به با این عبارات تبریک گفته است: «درخشش دوباره سینمای شریف ایران زمین در عرصه جهانی بسیار مبارک است. مبارک اهالی سینما و همه سینما‌دوستان، مبارک ایران و ایرانی، هزار شکر که سرافراز بودید و سبب سرافرازی ایران. سپاس که مایه افتخارمان شدید. سینمای ایران استوار و درخشان بادا...»
پردیس احمدیه با بازنشر تصویری از پوستر سریال «پوست شیر» با تصویری از پانته‌آ بهرام و این دیالوگ از او «مطمئن باش یک جوری گم و گور می‌شم که اگر بخوای هم نتونی پیدام کنی» از آغاز نمایش این سریال خبر داده است. سریال «پوست شیر» به کارگردانی جمشید محمودی، تهیه کنندگی نوید محمودی و نویسندگی جمشید محمودی و رضا بهاروند از چهارشنبه ۳۰‌شهریور ساعت ۲۰ به شبکه نمایش خانگی می‌آید. 
بهمن ارک خبر ثبت قرارداد اکران فیلم‌های «گیجگاه» و «ملاقات خصوصی» در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش را بازنشر کرده است. فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی بعد از فیلم «دوزیست» و فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس بعد از فیلم «نمور» در سرگروه‌های پردیس آزادی و ملت جایگزین می‌شوند.
وحید تاج با انتشار ویدیویی از کار تازه‌اش با آهنگسازی فرزان پورعارف و با اشعاری از فریدون مشیری خبر داده است.
امیر نادری به بهانه روز ملی سینما ویدیویی از آثارش و بخش‌هایی از صحبت‌هایش را بازنشر کرده است. او در این ویدیو می‌گوید: «من هیچ چیز غیر از سینما یادم نمیاد از بچگی، مثل همون بچه امیرو در «دونده». من خیلی زود در سینما زندگی کردم، فیلم دیدم، تخمه فروختم، پپسی فروختم، فیلم دیدم و فیلم دیدم.»
رضا اسماعیلی شاعر پیشکسوت آیینی بخش‌هایی از گفت‌و‌گویش با ایکنا درباره وظیفه ادبیات و شعر در قبال حرکت عظیم اربعین و لزوم پرداختن به این حرکت آیینی را بازنشر کرده است. او در بخشی از این گفت‌و‌گو آورده است: «یکی از رسالت‌های بزرگ شعر عاشورایی و اربعینی، به اهتزاز درآوردن پرچم توحید و یکتاپرستی، دعوت به عبودیت و بندگی و پیراستن جان و جهان دین از خرافه‌ها و گزافه‌هاست. شاعر اصیل عاشورایی باید به این دقایق و ظرایف معنوی توجه داشته باشد و دین را از گزند اژدهای هفت سر «خرافات» و «تحریفات» در امان نگاه دارد.»
یوسف علیخانی گزارش تصویری از جشن امضای کتاب «از قبل یکشنبه می‌شود» و گپ و گفت با نویسنده کتاب، علی شاهمرادی در کتابفروشی آموت را منتشر کرده است.
علی محمد مؤدب به بهانه زادروز تولد یوسفعلی میرشکاک شعری از مجموعه شعر «آنجا که نامی نیست» با این مطلع «به رخ برتافتن از من مپوشان آفتایم را/ زمستان توام لبریز کن از خویش خوابم را» بازنشر کرده است.
داریوش مؤدبیان از برگزاری جلسه نقد و بررسی دفتر بیست و ششم مجموعه «طنزآوران جهان نمایش» با حضور مریم افشاری و آرین صفایی در کلاب هاوس خبر داده است. این برنامه چهارشنبه 23 شهریورماه ساعت 20 برگزار می‌شود.
علی اصغر عزتی‌پاک نویسنده و داستان‌نویس در صفحه اینستاگرامش مطلبی درباره واگذاری کتابخانه‌های کانون منتشر کرده است. او با نام بردن از این مرکز به عنوان یک میراث گرانقدر فرهنگی نوشته است: «انبوهی از آثار ادبی و هنری که توسط نویسندگان و هنرمندان ایران تولید شده‌اند، در حال خاک خوردن و تباه‌شدن در هزارتوی ندانم‌کاری‌های مدیران این مرکز مهم و اثرگذار است. مسئولان این نهاد، به جای اینکه فکری برای رساندن این محصولات بومی به دست کودکان و نوجوانان کشور بکنند، به سلب مسئولیت از خود می‌اندیشند.»

​​​​​​​دیگه چه خبر
نمایشنامه‌خوانی «چُلاقِ آینیشمان» به مدت سه شب؛ سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به ترتیب ۲۲، ۲۳ و ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. نمایشنامه «چُلاقِ آینیشمان» نوشته مارتین مک‌دونا با ترجمه زهره جواهری و به کارگردانی کیوان کثیریان همراه با نقش‌خوانی پریسا مقتدی، شقایق مسافر، ناصر مردانی، بهرام سروری‌نژاد، اردوان زینی‌سوق، ندا کوهی، شاهرخ رحمانی، فرزین پورمحبی، معصومه نورزاد و الناز پرویز در تماشاخانه استاد انتظامی خوانده می‌شود. همچنین در کنار این نمایشنامه‌خوانی، هر شب، یک تک‌گویی نیز اجرا می‌شود. «قوی‌تر» نوشته آگوست استریندبرگ با نقش‌خوانی افسون افشار در شب اول (سه‌شنبه ۲۲ شهریور) و «مونولوگ» نوشته هارولد پینتر با نقش‌خوانی حمید کاظم‌زاده و توفان مهردادیان در دو شب ۲۳ و ۲۴ به ترتیب چهارشنبه و پنجشنبه اجرا می‌شود. این خبر را الهام پاوه‌نژاد در اینستاگرامش بازنشر کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8004/24/626733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها