اخبار


پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۳۸ هزار نفر در مشاغل خانگی

مطابق گزارش‌های وزارت کار در زمینه توسعه و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی، صدور نزدیک به ۹۳۰۰۰ فقره مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات به بیش از ۳۸۰۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی از جمله اقدامات مهم در حوزه اشتغالزایی مشاغل خانگی بوده است. 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به‌عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات‌ شده است و در کشورهای توسعه‌یافته چند دهه از اجرای سیاست‌های حمایتی از مشاغل خانگی می‌گذرد و درصد زیادی از مشاغل در کشورهای پیشرفته به مشاغل کوچک و خانگی وابسته هستند. در برخی کشورهای فوق‌صنعتی مشاغل خانگی تا 23درصد کل مشاغل این کشورها را شامل می‌شوند. در کشورهای بزرگ اقتصادی بخشی از زنجیره ارزش به خانه‌ها منتقل می‌شود و کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند بخشی از زنجیره ارزش خود را به خانه‌ها منتقل می‌کنند و این مسأله هم به نفع آن کارخانه‌دار و هم فردی است که در خانه نشسته و فعالیت اقتصادی و بخشی از تولید آن کارخانه را برعهده گرفته است. 
از نگاه بسیاری از کارشناسان ، کسب‌وکارهای خانگی مطمئن‌ترین راه درآمدزایی به‌شمار می‌روند که در کاهش بیکاری و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار نقش مؤثر و سازنده‌ای دارند. مطابق آخرین گزارش‌ها از سوی وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی نیز مانع زدایی و تسریع و تسهیلگری در مجوزهای مشاغل خانگی از طریق صدور آنی مجوز رشته‌های ثبت محور مشاغل خانگی و همچنین مانع زدایی و تسریع وتسهیلگری در مجوزهای مشاغل خانگی از طریق صدور 13 روزه مجوز رشته‌های مجوز محور مشاغل خانگی است. تسهیلگری در صدور مجوز مشاغل خانگی از طریق پذیرش مهارت تجربی متقاضیانی که مهارت دارند ولی فاقد گواهی مهارت هستند، توسعه و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی، صدور نزدیک به 93000 فقره مجوز مشاغل خانگی، پرداخت تسهیلات به بیش از 38000 نفر از متقاضیان مشاغل خانگی از جمله اقدامات مهم در این حوزه بوده است.


بیش از ۲۰ هزار امدادگر از شهریور بیمه می‌شوند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص جزئیات آماری تعداد بیمه‌شدگان بر مبنای تفاهمنامه این سازمان با هلال احمرگفت: از همین ماه اول همه این بیست و چند هزار نفر امدادگر هلال‌احمر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت تا امنیت و آسایش خانواده‌های آنها نیز تأمین شود. 
رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این باره گفت: هلال احمر امروز ۲۲ هزار نیروی امدادگر داوطلب دارد که آن دسته از این نیروها که بیمه نیستند، براساس این تفاهمنامه بیمه خواهند شد. پیرحسین کولیوند خاطرنشان کرد: مسأله بیمه امدادگران نیز بر اساس تفاهم میان سازمان تأمین اجتماعی قابل حل خواهد بود و سبب حمایت گری از امدادگران می‌شود. 
وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه هزینه بیمه امدادگران توسط جمعیت هلال احمر پرداخت می‌شود و سازمان تأمین‌اجتماعی کمک می‌کند تا پوشش سراسری برای امدادگران صورت گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/13/626811/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها