پیکر 10 قربانی تصادف شوملی عراق به پزشکی قانونی تحویل شد

آزمایش «دی ان ای» برای شناسایی قربانیان


گروه حوادث/ مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از تحویل  پیکر 10 زائر فوت شده در حادثه آتش سوزی خودروی ون در شهر شوملی عراق به پزشکی قانونی این استان خبر داد.
مهرشاد طهماسبی گفت:  ظهر  دوشنبه ۲۱ شهریور پیکرهای زائران فوت شده در حادثه برخورد مینی بوس و ون که منجر به مرگ  ۶ مرد و ۴ زن ایرانی شد  به تالار تشریح پزشکی قانونی ایلام تحویل شد.
وی افزود: پس از تحویل پیکرهای این قربانیان  با هماهنگی‌های صورت گرفته و اخذ دستور مقام قضایی، معاینه و نمونه گیری برای انجام آزمایش DNA و تعیین هویت اجساد صورت گرفت. طهماسبی با اشاره به تلاش همکاران پزشکی قانونی برای تعیین هویت و شناسایی پیکرها در کوتاه ترین زمان ممکن، از بستگان  افراد فوت شده (خانواده‌هایی که از زائر خود بی اطلاع بوده و احتمال می‌دهند در بین درگذشتگان این حادثه باشند) خواست که به منظور تطبیق نمونه ژنتیکی و تعیین هویت این درگذشتگان، برای اخذ نمونه خون به اداره کل پزشکی قانونی مرکز استان محل سکونت خود مراجعه کنند. 
لازم به ذکر است با هماهنگی های صورت گرفته با تشخیص هویت فرماندهی نیروی انتظامی استان ایلام، با تعدادی از بستگان احتمالی برای حضور و شناسایی پیکرها تماس گرفته شده است. ظهر یکشنبه 20 شهریور یک دستگاه مینی‌‌بوس حامل زائران اربعین در حال حرکت در نزدیکی یک پمپ‌بنزین در شهر شوملی استان بابل عراق بود که با یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی برخورد کرد. پس از این برخورد خودروی ون به دلیل آنکه کپسول گاز در آن قرار داشته دچار انفجار شده و با یک کامیون دیگر نیز  که جلوتر از آن  قرار داشته برخورد کرد. در این  حادثه 11 نفر به علت سوختگی شدید جان باختند و 31 نفر مجروح شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/19/626827/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها