اخبار


اراذل و اوباش البرز در دام پلیس

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری ۱۷ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار البرز که با ایجاد شرارت باعث ناامنی شهروندان شده بودند، خبر داد.
سردار عباسعلی محمدیان در این باره اظهار کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با زیر نظر گرفتن تحرکات اوباش سابقه‌دار استان البرز، تعدادی از این افراد را که اقدام به قدرت نمایی، عربده کشی، حمل سلاح سرد و ایجاد رعب و وحشت در مناطق حاشیه‌نشین شهرستان‌های البرز کرده بودند، شناسایی کردند.
وی افزود: با تلاش‌های شبانه روزی مأموران و گسترش چتر اطلاعاتی روی تحرکات این افراد، ۷ نقطه از محل تجمع این اوباش در مناطق حاشیه نشین استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک طرح ۲۴ ساعته در چند عملیات مقتدرانه با همکاری عوامل یگان امداد استان ۱۷ نفر از اوباش سابقه دار دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه در این طرح ۳۳ نفر از اوباش سابقه‌دار دار استان نیز به پلیس اطلاعات دعوت و از آنها تعهد گرفته شد، گفت: با اقدامات صورت گرفته ۷ قهوه خانه فاقد مجوز که پاتوق این اوباش خطرناک بود با دستور مقام قضایی پلمب شد.
سردار محمدیان در پایان با اشاره به کشف یک قبضه سلاح گرم و چندین قبضه سلاح سرد در این طرح، خاطرنشان کرد: استان البرز جایی برای جولان و عربده کشی اراذل و اوباش ندارد و هرکس بخواهد نظم و امنیت شهروندان را مختل کند، برابر قانون با وی برخورد خواهد شد.

دستگیری 2 مرد و یک زن سارق در کرمان

گروه حوادث/ دو مرد و یک زن که از اعضای یک باند سرقت مسلحانه بودند در جنوب استان کرمان دستگیر شدند.
امید رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج در این باره گفت: در پی تأکیدات ریاست قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس کل دادگستری استان کرمان مبنی بر رسیدگی سریع و دقیق به پرونده سرقت‌های خشن و برخورد قاطع با سارقان مسلح، دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه در جنوب استان کرمان در دستور کار ویژه دادستانی قرار گرفت و 2 مرد و یک زن دستگیر شدند.
وی افزود: متهمان دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری هستند و تاکنون به چندین فقره سرقت مسلحانه طلا در استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوجستان اقرار کرده‌اند. در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و متهمان با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند. اعضای این باند همچنین سابقه چندین فقره سرقت گسترده احشام نیز در پرونده خود دارند.
دادستان کهنوج به مرتکبان جرایم خشن، بویژه سارقان مسلح هشدار داد: این نوع اقدامات و سرقت‌های توأم با خشونت و به‌کارگیری سلاح، مشمول ماده ۲۷۹قانون مجازات اسلامی (محاربه)خواهد بود.
رضایی ضمن تقدیر از تلاش‌های مأموران امنیتی و فراجا در برقراری امنیت در جامعه، تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با مخلان نظم و امنیت جامعه از نیروهای انتظامی و اطلاعاتی حمایت جدی خواهد کرد.
دادستان کهنوج همچنین از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده‌های مربوط به جرایم خشن در این دادسرا خبر داد و گفت: به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت، مرخصی از زندان اعطا نخواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/19/626834/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها