هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا، امشب با اتفاقاتی جالب به پایان می‌رسد

رویارویی هالند با زنبورها، رونمایی از سرمربی جدید چلسی


فرخ حسابی/ امشب هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا به پایان خواهد رسید. شبی که در مهم‌ترین دیدار آن منچسترسیتی با ارلینگ هالند به مصاف تیم سابق این ستاره نروژی یعنی دورتموند خواهد رفت.
 قدرت گلزنی ارلینگ هالند در لیگ برتر شاید قبل از آمدن او به سخت‌ترین و جذاب‌ترین لیگ جهان مورد تردید بود -که با درخشش زودهنگام او در لیگ برتر از بین رفت- اما او خودش را پیش از این هم در لیگ قهرمانان ثابت کرده بود. ستاره 22 ساله و نروژی منچسترسیتی در برد 4 بر صفر تیم پپ گواردیولا مقابل سویا در هفته گذشته دو گل زد تا آمار خود در لیگ قهرمانان را به 25 گل در تنها 20 بازی برساند.منچسترسیتی و بوروسیادورتموند امشب در ورزشگاه اتحاد به‌ دنبال ادامه شروع خوب خود در رقابت‌های اروپایی هستند. دورتموند هم در خانه 3 بر صفر کپنهاگن را از پیش رو برداشته است. فیل فودن و روبن دیاز دیگر گل‌های سیتی را در سویل زدند اما هالند شاید در هیچ مسابقه‌ای به اندازه بازی امشب برابر تیم سابقش با انگیزه نباشد. تیم گواردیولا مثل بقیه تیم‌های لیگ برتری درگیر در رقابت‌های اروپایی به خاطر مرگ ملکه انگلیس فرصت نادری برای استراحت پیدا کرد هرچند لغو بازی‌ها باعث شد مدافع عنوان قهرمانی نتواند بر آرسنال صدرنشین فشار بیاورد. با این حال، سیتی هفت بازی اولش در رقابت‌های مختلف این فصل را بدون شکست پشت سر گذاشته و در چهار بازی خانگی آخرش حداقل سه گل زده-روی هم 17 گل-ضمن اینکه گواردیولا برای یکصد و پنجاهمین بار در یک مسابقه لیگ قهرمانان روی نیمکت تیمش می‌نشیند. 
مربی سابق بارسلونا و بایرن‌مونیخ به انتظار دردناک خود برای قهرمانی اروپا با سیتیزن‌ها ادامه می‌دهد اما این شانس را دارد که روند بدون شکست خانگی سیتی را به 21 بازی برساند. اما دورتموند با یک باخت سنگین خارج از خانه برای این مسابقه آماده شده. شکست تحقیرآمیز خانگی لایپزیگ برابر شاختار دونتسک باعث شد این تیم دومنیکو تدسکو را اخراج و مربی سابق دورتموند، مارکو روزه را جانشینش کند. او هم از تیم سابق خود انتقام گرفت و 3 بر صفر در اولین مسابقه دورتموند را برد. این باخت به روند سه پیروزی و سه کلین‌شیت متوالی دورتموند پایان داد تیمی که می‌توانست هالند را در خط حمله داشته باشد اما اثرگذاری جووانی رینا هم قابل انکار نیست. عجیب‌ترین اتفاق‌ها در هفته اول در گروه E رخ داد، جایی که دو مدعی نخست صعود از گروه یعنی چلسی و میلان موفق به کسب پیروزی نشدند. میلان که مقابل سالزبورگ متوقف شد حالا باید به مصاف دیناموزاگرب برود. 
روسونری البته در خانه حریف یک امتیاز گرفته و امیدوار است بزودی صدرنشین شود. اما هفته اول لیگ قهرمانان برای چلسی خیلی مهم بود، چرا که منجر به اخراج توماس توخل مربی تیم قهرمان دو فصل قبل شد و حالا آبی‌های لندن با گراهام پاتر باید به مصاف سالزبورگ بروند. این نخستین چالش گراهام با چلسی خواهد بود. بازی بعدی تیمش با لیورپول هم تعلیق شده است. چلسی مقابل تیم‌های اتریشی چندان هم خوب نتیجه نگرفته. در چهار بازی فقط یک برد داشته‌اند، دو بازی‌شان مساوی شده و یک بازی را باخته‌اند. این نخستین دیدارشان مقابل ردبول خواهد بود.
در دیگر بازی‌های مهم رئال مادرید میزبان لایپزیش است و رنجرز رو در روی ناپولی قرار می‌گیرد. یوونتوس و بنفیکا نیز در تورین به مصاف هم می‌روند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/21/626847/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها