اخبـــــار


استاندار تهران خبر داد
شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات تهران از مهر

استاندار تهران جزئیات شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، محسن منصوری در مورد تصمیمات اتخاذ شده جهت تسهیل ترافیک استان با اشاره به هماهنگی صورت گرفته با معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور جهت کاهش پیک ترافیکی مهرماه اظهارکرد: به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه، شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به‌ صورت شناور در نظر گرفته شده و مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به‌ صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به‌ صورت شناور تعیین می‌شود. وی افزود: ساعت شروع خدمات‌رسانی بانک‌ها ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ می‌باشد. استاندار تهران در مورد ساعت فعالیت مدارس عنوان کرد: ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ در نظر گرفته شد. منصوری سپس گفت: ساعت شروع به کار شیفت صبح کارخانجات و کارگاه‌ها ۶ صبح تعیین شده که متناسب با آن سایر شیفت‌های کاری کارخانجات و کارگاه‌ها انجام می‌شود.
جزئیات دورکاری ۲۰ درصدی کارمندان دولت در دست بررسی
استاندار تهران با اشاره به اتخاذ تمهیدات ویژه برای مدیریت ترافیک مهر گفت: موضوع دورکاری ۲۰ درصدی کارمندان دولت در شهر تهران در حال بررسی است و پس از تأیید، جزئیات آن اعلام می‌شود. منصوری به ایرنا گفت: برای کنترل ترافیک پایتخت، توسعه حمل‌ونقل عمومی از اهم واجبات است که البته این طرح نیاز به زمان دارد اما در برنامه‌های مقطعی، چند طرح اثرگذار از اول مهر در شهر تهران اجرایی و عملیاتی می‌شود. به گفته منصوری، طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات یکی از اقدامات مهم است که به گفته کارشناسان حدود ۳۰ درصد از ترافیک صبحگاهی را کاهش می‌دهد.

کاهش بیماران بستری در ۳۱ استان

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که در هفته دوم شهریورماه نسبت به هفته اول، موارد بستری، سرپایی و فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹، در کشور روند کاهشی داشته است.
بنابر آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور و طبق اعلام وزارت بهداشت، بیش از ۹۰ درصد شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار گرفته‌اند و افزایش سه برابری تعداد شهرهای با وضعیت آبی را شاهد هستیم. در مجموع در حال حاضر هیچ شهری در وضعیت قرمز نیست و ۳۵ شهر در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند. همچنین ۳۴۲ شهر در وضعیت زرد و ۷۱ شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند. ‌در عین حال بر اساس گزارش مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در هفته ۱۳۳همه‌گیری کرونا مصادف با هفته دوم شهریورماه ۱۴۰۱، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده از ۱۱ هزار و ۳۸۹ مورد به ۶۶۱۱ مورد، تعداد موارد بستری جدید از ۳۵۳۷ مورد به ۱۹۴۳ مورد، تعداد موارد مرگ و میر از ۳۲۷ مورد به ۲۴۳ مورد رسیده است. 
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز منتهی به روز گذشته ۶۱۸ بیمار کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که متأسفانه ۲۲ بیمار نیز به‌دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند و از تعداد مبتلایان جدید ۱۸۷ نفر بستری شدند. ۴۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون ۶۵ میلیون و ۵۳ هزار و ۶۷۳ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۶۳۸ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۸۵ هزار و ۶۶۶ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۷۷ دوز رسید.

صف انتظار برای دریافت پروتز حلزون شنوایی به صفر رسید

رئیس هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران ضمن اعلام اینکه صف انتظار برای دریافت پروتز به صفر رسیده است، از تحویل فوری ۶۸۸ پروتز حلزون شنوایی به مراکز کاشت خبر داد.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، مهندس سید حسین صفوی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای کودکان نیازمند کاشت حلزون اظهار داشت: با توجه به دستور وزیر بهداشت در خصوص اجرای طرح ملی تحول کاشت حلزون شنوایی جهت تسریع و تسهیل در امر رسیدگی به مشکلات بیماران ناشنوای کاندید عمل کاشت حلزون شنوایی و به حداقل رساندن صف انتظار و پیرو مذاکرات و مصوبات جلسات کمیسیون کشوری کاشت حلزون، بلافاصله مراحل تأمین و تخصیص پروتز به همه بیماران در نوبت انتظار عمل کاشت حلزون در دستور کار هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران قرار گرفت. وی گفت: با احتساب ۵۲۱ دستگاه پروتز ارسالی به مراکز کاشت حلزون پیش از اعلام آغاز اجرای طرح ملی کاشت حلزون شنوایی، مجموع حواله‌های صادره برای تحویل پروتز به مراکز کاشت حلزون از ابتدای امسال تا نهم شهریورماه 1401  به ۱۲۰۹ دستگاه رسید که در مقایسه با آمار پروتزهای تحویلی در شش‌ماهه اول سال گذشته، این تعداد یک رکورد محسوب می‌شود.


وزیر آموزش و پرورش:
پوشش تحصیلی واقعی ۹۴ درصد است

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم و حدود 5 هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم که نشان می‌دهد ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست اراده جدی دارد.
به گزارش ایسنا، یوسف نوری در نشست مشترک با  وزیر فرهنگ سوریه با بیان اینکه امید است زمینه برای تعامل مؤثر هرچه بیشتر باشد و بتوانیم با توجه به ظرفیت دو کشور اقدامات اجرایی و راهبردی مناسبی را جهت ارتقای سطح فرهنگ و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه رقم بزنیم، گفت: یکی از مهمترین نقاط اوج این ارتباط زمان جنگ تحمیلی بود که همه کشورها علیه ایران بسیج شدند، اما سوریه نه تنها با آنها همراه نبود بلکه حامی و کمک کار ما بود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل در ایران گفت: ۴۹ درصد دانش‌آموزان دختر هستند. یک میلیون معلم داریم که ۵۳ درصد آنها بانوان هستند. بیش از ۸۱ درصد تحصیلات لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا دارند. پوشش تحصیلی واقعی ما در کل دوره‌های تحصیلی ۹۴.۳ درصد و در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است.
نوری افزود: حدود ۲۰۰ مدرسه تک‌ دانش‌آموزی داریم و حدود 5 هزار مدرسه زیر ۱۰ نفر داریم که نشان می‌دهد ایران برای پوشش تحصیلی در مناطق دوردست اراده جدی دارد.
وی با بیان اینکه ما شبکه آموزشی دانش‌آموزان موسوم به شبکه ملی شاد داریم، گفت: این شبکه از اوایل همه گیری کرونا آغاز به کار کرد. یکی از ویژگی‌های این شبکه برخورداری از موتور جست وجوی اختصاصی و فضایی ایمن است. این شبکه در دوران آموزش غیرحضوری مدارس، بیش از ۱۱ میلیون مخاطب دانش آموزی داشت. بخش‌های فرهنگی و هنری در این شبکه برجسته شده و زمینه خوبی برای تبادل و انتقال تجربه در جمهوری اسلامی ایران است و نظیر چنین شبکه‌ای در دنیا کم داریم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/22/626854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها