سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد

صدور سند ملی برای جزایر سه‌گانه ایران در خلیج فارس


گروه سیاسی/ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جهت تحکیم حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر سه‌گانه و صیانت از منافع ملی، سند مالکیت جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را به نام دولت صادر کرد. به گزارش میزان، مسعود ستایشی روز گذشته با بیان اینکه تحقق فرایند حدنگاری در جزایر ایرانی خلیج فارس و دریای عمان با هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های مسئول به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان ثبت و قوه قضائیه است، گفت: براساس این سند رسمی مالکیت جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان به مساحت ۱۰ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۲۵۰ مترمربع و سند رسمی مالکیت تنب کوچک در استان هرمزگان به مساحت یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۷۹ مترمربع به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد. وی افزود: همچنین سند مالکیت جزیره ابوموسی در استان هرمزگان به مساحت ۱۲ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۶۸۳ مترمربع نیز به نام دولت صادر شد؛ بنابراین با صورت گرفتن این اقدام مؤثر و قاطعانه به مالکیت این سه جزیره اذعان داریم.
تذکر درباره گزارشگری فساد
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه این نشست خبری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پرونده‌ای درباره فساد برادر همسر یکی از وزرا در قوه قضائیه مطرح است، گفت: اینکه آیا پرونده‌ای نسبت به فرد مورد بحث به دادسرا ارجاع شده است یا خیر، پرونده‌ای در این زمینه مطرح نشده است. وی سپس به همین مناسبت در تذکری با تأکید بر اینکه گزارشگری در حوزه فساد مانند تمام امور باید مستند، قاعده‌مند و متمسک به قانون باشد، گفت: هرگونه گزارش بدون سند و مدرک و اینکه فاقد ادله کافی باشد، قابل پذیرش نیست و محکوم است. ستایشی درباره نحوه برخورد قضایی با نمایندگان مجلس یا مسئولانی که اخبار کذب در فضای مجازی مطرح می‌کنند نیز گفت: اگر کسی نسبت به این قضیه متضرر شود می‌تواند برابر قانون مجازات اسلامی با توجه به اینکه جنبه خصوصی دارد، شکایت کند. قانونگذار از کسانی که مورد این گزارشات واقع می‌شوند، حمایت می‌کند.
سخنگوی دستگاه قضا در عین حال خبر بازداشت یکی از مسئولان مرتبط با یکی از وزرا را در یکی از وزارتخانه‌ها به اتهام دریافت رشوه تأیید کرد و گفت: فرد مورد‌نظر حسب گزارش واصله به اتهام ارتشا به همراه فرد دیگری بازداشت شدند، برایشان قرار قانونی صادر شده است و فعلاً در زندان هستند و پرونده در حال تکمیل تحقیقات است. فرد دیگری که طرف مقابل است و رشوه پرداخت کرده نیز بازداشت موقت شده است. قوه قضائیه تعارفی با حوزه فساد و کسانی که مرتکب آن می‌شوند، ندارد.
دستگیری چند نفر در پرونده ترور شهید خدایی
مسعود ستایشی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دیروز در پاسخ به سؤالی در مورد آخرین وضعیت پرونده شهید صیاد خدایی گفت: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است، تحقیقات بسیار قوی در این پرونده صورت گرفته و این ترورهایی که صورت می‌گیرد شبکه‌ای است و نیاز به بررسی‌های مجدانه و کار کیفی، علمی و فنی دارد و باید اجازه داد این اقدامات استمرار پیدا کند و به محض وصول نتیجه قطعی منعکس خواهد شد. چند نفر در ارتباط با این موضوع دستگیر شدند و قرار قانونی لازم برای آنها صادر شده است. تحقیقات این پرونده واجد طبقه‌بندی است. وی در عین حال تأکید کرد: با اهتمامی که سربازان گمنام امام زمان(عج) و با تلاشی که واحد قضایی مربوطه انجام می‌دهد بزودی عناصر اصلی دستگیر می‌شوند.

تحقیقات پرونده تاج محرمانه است
ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی انتصاب تاج به ریاست فدراسیون فوتبال و اتهامات او، گفت: استعلامی در این زمینه صورت گرفته و پاسخ لازم هم به فدراسیون مربوطه داده شده است و فدراسیون بررسی و اعلام نظر کرد. جمع‌بندی بر این شد که فرد مدنظر در انتخابات شرکت کند. نسبت به نتیجه نفیاً و اثباتاً سخنی نداریم. بهتر این است که وقتی پرونده در مرحله دادسرا است، به دلیل محرمانه بودن تحقیقات به آن نپردازیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/2/626877/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها