وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت:

هیچ هنرمند پیشکسوتی نباید دغدغه مسکن داشته باشد


مراسم سالگرد تأسیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور تعداد زیادی از هنرمندان پیشکسوتِ حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ، حسین نوش آبادی نماینده مجلس در فضایی صمیمی و شاد برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این مراسم گفت: «امروز خیلی روز خوبی بود. ان‌شاءالله این مؤسسه با حضور شما هزار ساله شود و با قوت کارش ادامه پیدا کند. ما برای خدمتگزاری به شما آمدیم و خدا را شکر وضع مؤسسه الان خیلی خوب است. من مدام دغدغه مواردی را دارم که رئیس جمهور قولش را به شما دادند.» او ادامه داد: «هر آنچه که مورد نیاز اینجاست، ما تأمین می‌کنیم، شما اصلاً دغدغه بودجه نداشته باشید. مگر ما چند تا مثل شما داریم؟ باید در آسمان‌ها دنبال شما می‌بودیم که در زمین پیدایتان کردیم.»
در حاشیه این صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندی اظهار کرد: «من ۸ میلیون تومان درآمد دارم و ماهی ۱۰ میلیون تومان اجاره پرداخت می‌کنم. با ۸۲ سال سن این لایق من نیست.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: «درباره مسکن به دو سه راهکار رسیدیم که چند مورد آن قابل اجراست. هیچ هنرمندِ پیشکسوتِ ما نباید دغدغه مسکن داشته باشد و این را حل خواهیم کرد. دولت به‌صورت جدی به هنرمندانی که مشکل مسکن دارند، با دستور شخص آقای رئیس جمهور رسیدگی خواهد کرد. بنای ما این است که این مؤسسه در عین حال که محلی برای گردهمایی بزرگان است، محلی برای حل مشکلات هم باشد.»
باید پیشکسوتان همچنان نقش‌آفرین باشند
حسین نوش‌آبادی، نماینده مجلس در این مراسم گفت: «توفیق چهار ساله من، زمانی که در کسوت معاون پارلمانی و حقوقی ارشاد بودم، این بود که سه سال متوالی خدمت عزیزان می‌رسیدم و با پیگیری‌هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تأسیس این مؤسسه داشت، بویژه آقای عظیمی که مؤسس این مؤسسه بودند، ما هم گوشه‌ای از این کار را برعهده داشتیم.» او در آخر اظهار کرد: «امروز دیدم که آقای رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت دستور دادند تا از بازنشسته‌های آموزش و پرورش رسماً برای آموزش دعوت شود و تنها نمانند. در حوزه هنر نیز ما باید این اقدام را انجام دهیم. باید توجه کنیم که پیشکسوتان ما هنوز هم می‌توانند نقش‌آفرین باشند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8005/23/626884/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها