دفاع از سرزمین مادری، حق فلسطینی‌ها است


اورلی نوی، گزارشگر سیاسی
مترجم: وصال روحانی

​​​​​​​میزان شقاوت خونسردانه رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که حتی اگر از خودشان بپرسید، نمی‌توانند به دقت بگویند، در حملات هوایی اخیرشان به نوار غزه چند مکان را بمباران کرده، چند نفر را به خاک و خون کشیده و چه تعداد غیر نظامی و شهروند معمولی را بازداشت کرده‌اند. اسرائیلی‌ها معتقدند هر جا و به هر کس که آتش می‌گشایند، با هدف حفظ امنیت منطقه است و قدمی در راه مبارزه با تروریسم به حساب می‌آید و این در حالی است که حق مسلم ملت فلسطین برای حفظ سرزمین ابا و اجدادی شان و پاک کردن آن از لوث وجود صهیونیست‌های اشغالگر در رأس امور آنان قرار دارد و اگر بنا بر شناسایی منصفانه‌ترین و قانونی‌ترین کار باشد، آن کار ایستادگی ستودنی گروه‌های مقاومت فلسطینی مقابل اشغالگران و افرادی است که در جای جای کرانه غربی اقدام به شهرک سازی‌های غیر قانونی کرده و در این راه مردم مظلوم فلسطین را از خانه‌های خود رانده و آواره کرده‌اند.
بی شرمی رسانه‌های صهیونیستی و بنیادهای غربی طرفدار آنها نیز به حدی رسیده که حتی یک گلوله شلیک شده از سوی گروه‌های مقاومت به سمت تل‌آویو و حیفا را برجسته کرده اما وجود تلی از جانباخته‌های فلسطینی و حتی کودکان و زنان بی‌گناه را نادیده می‌گیرند. مردم اسرائیل بر این باورند که اصولاً هیچ حقی برای فلسطینی‌ها در راستای حفظ تمامیت ارضی منطقه‌ای که مال آنها است و سال‌ها در آن زیسته‌اند، وجود ندارد و اگر فلسطینی‌ها در این راه مجبور به مبارزه مسلحانه هم می‌شوند، از حقوق شخصی و قومی خویش فراتر رفته و قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌اند.
رژیم تل آویو حتی به خود زحمت نمی‌دهد، متن قواعد سازمان ملل را که در آن تصریح شده هر ملتی حق دارد در صورت تجاوز به آب و خاکش با هر وسیله و حربه ممکن از خود دفاع کند، بخواند. قانونی که در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1990 تصویب و در قالب قطعنامه‌ای رسمیت یافت و تبدیل به «حق قاطع و بدیهی» ملل جهان شد.
به هر صورت بر اثر عملیات‌های اخیر نیروهای مقاومت، ترس به دل مردم تل آویو افتاده و بیم آن دارند که تومار حیات رژیم شان هر چه سریع‌تر در هم پیچیده شود اما تبلیغات دروغین این رژیم برای آرام نگه داشتن مردم وحشت زده، این باور را درباره نیروهای مقاومت به صهیونیست‌ها و ساکنان تل آویو داده است که آنان تروریست‌هایی هستند که قصد گرفتن جان آنها و تملک تل‌آویو را دارند. با این حال و به رغم حمایت تمام عیار دولت‌های بزرگ غربی و رسانه‌های آنان از هر اقدام ددمنشانه صهیونیست‌ها کم نیستند مردمانی در جمع آنها که می‌دانند کمترین حق و امکان حیات هم از فلسطینی‌ها سلب شده است.
میزان شرارت و زیاده‌خواهی رژیم اشغالگر قدس به اندازه‌ای رسیده که حتی وقتی دولت جو بایدن از این رژیم خواست برای پرهیز از به هم ریختن بیشتر منطقه برای مدتی از آتش افروزی و تخریب خانه‌ها و مواضع فلسطینی‌ها دست بردارد، نه تنها این توصیه را نپذیرفت بلکه بر حجم حملات هوایی خود افزود و ویرانی‌های حاصله در نواز غزه را وسعت بخشید. با این حال رژیم تل‌آویو باید بداند که خشم و آتش درونی حاصل از این ویرانگری‌ها سرانجام روزی به اندازه‌ای خواهد رسید که صهیونیست‌ها را سوزانده و قدس را آزاد خواهد کرد و سرزمین‌های اشغال شده را به مالکان اصلی‌اش (فلسطینی‌ها) عودت خواهد داد.
منبع: Middle East Eye

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8006/4/626916/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها