خبرخوان


مسأله آب شرب همدان به‌صورت دائمی حل شد

ابر‌پروژه آبرسانی به همدان با تلاش جهادی نیروهای عملیاتی صنعت آب به بهره‌برداری رسید و مسأله آب شرب این شهر به‌صورت بلندمدت حل شد. به گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران، شب سه‌شنبه ابرپروژه آبرسانی به شهر همدان در قالب دو بخش فاز اول خط عظیم انتقال آب و همچنین تکمیل رینگ آبرسانی به این شهر به بهره‌برداری رسید. بر اساس جزئیات فنی این طرح، ابرپروژه آبرسانی به همدان هم اکنون تأمین ۶۰۰ لیتر در ثانیه منابع آبی را پوشش داده و مخازن تعبیه شده شامل یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی و ۲ مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در حال آبگیری است. این پروژه از ۳ ایستگاه پمپاژ تشکیل شده و مجموعاً ۷ الکتروموتور به ظرفیت‌های ۲۰۰ لیتر در ثانیه و ۶۰۰ لیتر در ثانیه وظیفه پمپاژ آب را برعهده دارند. این گزارش می‌افزاید، در طول سال‌های گذشته شهر همدان به‌واسطه نبود منابع مطمئن آبی با مسأله کمبود آب شرب مواجه بود؛ اما با تکمیل طرح بزرگ آبرسانی به این شهر مسأله کمبود آب شرب همدان در افق بلندمدت حل خواهد شد.

 
۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره احداث می‌شود

مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: ۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی (پشت بامی) با پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای خانواده‌های محروم در مناطق روستایی و کم‌برخوردار احداث می‌شود. به گزارش ایرنا، جعفر محمدنژاد سیگارودی گفت: در برنامه دولت سیزدهم توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر قرار گرفت. در این برنامه ۷ هزار مگاوات به انرژی‌های خورشیدی اختصاص یافت که مقدمات آن در حال انجام است. محمدنژاد سیگارودی گفت: توسعه نیروگاه‌های انشعابی نیز در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس طبق مصوبه معاون اول رئیس جمهور احداث 550 هزار نیروگاه انشعابی مورد تأکید قرار گرفت. مقرر شد در سال اول 110 هزار نیروگاه انشعابی احداث شود. احداث نیروگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم‌برخوردار در مناطق محروم انجام می‌شود.

 
لایحه جدید حفاظت از رودخانه‌ها و کاهش خطرات سیل تدوین شد

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: لایحه جدید حفاظت از رودخانه‌ها و کاهش خطرات سیل، تدوین و در کمیسیون زیربنایی دولت مصوب شده و آماده ارسال به هیأت وزیران است. لایحه جدید درباره حفاظت از رودخانه‌ها جدیت بیشتری دارد و جرایم بیشتری در نظر گرفته شده است. به گزارش «ایران»، حسین زمانی گفت: در این لایحه به موضوع آبخیزداری به طور جدی پرداخته شده، تاکنون در این زمینه قانون صریحی وجود نداشته است. یکی از موارد مورد بحث حفاظت کیفی از منابع آب بوده که طبق قانون پیشگیری از آلودگی برعهده سازمان حفاظت محیط‌‌زیست گذاشته شده، این قانون حمایت قضایی لازم را نداشت که در این لایحه به این مسأله نیز پرداخته شده است. ما در این لایحه جرم‌انگاری آلوده‌سازی منابع آبی را دیده‌ایم. مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب تأکید کرد: همچنین برای دستگاه‌های اجرایی نیز مقرراتی را وضع کرده‌ایم که بدون اخذ مجوز نتوانند به حریم و بستر رودخانه‌ها تجاوز کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8006/10/626933/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها