دیگه چه خبر؟


خبرسازی جعلی درباره استعفای زاهدی‌وفا

 خبر اول اینکه، عصر دیروز چهارشنبه برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر استعفای زاهدی وفا را نشر داده‌اند در صورتی که خبر استعفا صحت نداشته و جعلی است. به گزارش ایرنا در این شایعه عنوان شده که زاهدی‌وفا از سرپرستی وزارت کار و معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی کار انصراف داده است. بر اساس این گزارش، مشخص نیست منشأ و پشت پرده این خبر در فضای مجازی چیست؟ ۲۴ خردادماه امسال رئیس جمهور ضمن پذیرش استعفای حجت‌الله عبدالملکی وزیر سابق کار، محمدهادی زاهدی وفا را به سمت سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد. هفته گذشته نیز زاهدی‌وفا از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی وزارت کار به مجلس معرفی شد و در جلسات آینده مجلس، جلسه رأی اعتماد وی برگزار خواهد شد. بررسی‌ها از فضای مثبت مجلس نسبت به انتخاب زاهدی‌وفا به عنوان وزیر کار حکایت دارد و این شایعه‌سازی‌ها درباره استعفای وی برای به حاشیه راندن این موضوع است.

تکذیب شایعه در خصوص تابعیت مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی

 خبر دیگر اینکه، محمد آرام بنیار مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی در گفت‌وگو با ایرنا، شایعات مطرح شده نسبت به خود را تکذیب کرد و گفت: بنده تابعیتی در هیچ کشوری بویژه امریکا ندارم و اصلاً تاکنون به امریکا سفر نکرده‌ام، علاوه‌بر این هیچ دارایی و اموالی هم در این کشور ندارم. وی افزود: در بحث مبارزه با فساد نیز در دوره قبل در خط مقدم مبارزه با فساد بودم و در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ موضع مشخصی نسبت به مدیران فاسد در مجموعه بانکی بخصوص بانک ملت داشتم. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی عنوان کرد: موضع بنده نسبت به مدیران فاسد بانکی موجب شد در دولت قبل از عمده پست‌های دولتی برکنار شوم. آرام بنیار توئیت عبدالرضا داوری علیه خود را تکذیب کرد و ادامه داد: موارد ذکر شده علیه بنده کذب محض است، بنابراین شکایت کیفری نسبت به نشر اکاذیب خواهم داشت.

وحشت ترامپ از انتقام ایران

 شنیدیم که، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق امریکا به دوستان نزدیک خود گفته که او از انتقام‌جویی ایران بابت شهادت سردار قاسم سلیمانی می‌ترسد. به گزارش فارس، «پیتر بیکر» خبرنگار نیویورک تایمز و همسرش «سوزان گلیزر» خبرنگار «نیویورکر» در کتابی که قرار است هفته آینده راهی بازار شود، نوشتند که دونالد ترامپ از احتمال کشته شدن توسط ایران واهمه دارد.
روزنامه «گاردین» در گزارش روز چهارشنبه خود گزارشی با این عنوان منتشر کرد: «طبق مطالب یک کتاب، ترامپ از ترور شدن توسط ایران به خاطر انتقام‌جویی برای کشته شدن (سردار قاسم سلیمانی) می‌ترسید.» این رسانه انگلیسی در گزارش خود نوشت: «دونالد ترامپ دسامبر ۲۰۲۰ به دوستانش گفت که او نگران است که در انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی که در حمله پهپادی ایالات متحده یک سال قبل از آن کشته شد، ایران برای ترور او تلاش کند.» بیکر و گلیزر سیاست و مواضع دولت ترامپ در قبال ایران را اینگونه تشریح کردند؛ از اکراه او درباره توافق هسته‌ای برجام که توسط باراک اوباما امضا شد تا خروج امریکا از این توافق تا سرنگونی پهپاد امریکایی توسط ایران و بعدها ترور سردار شهید قاسم سلیمانی. آنان در کتابشان روی این موضوع دست گذاشتند که با‌ وجود لفاظی‌های دونالد ترامپ در سخنرانی‌هایش بعد از ترور سردار سلیمانی، او در محافل خصوصی و در جمع دوستانش بشدت لحن متفاوتی داشت.

سفیر امارات پس از هفت سال در تهران

 با خبر شدیم که، «سیف الزعابی» سفیر امارات عربی متحده در جمهوری اسلامی ایران که برای ازسرگیری حضور در محل مأموریت به تهران بازگشته، با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار گفت: ما بر اساس سیاست همسایه محور علاقه‌مند به گسترش رابطه با همه همسایگان و از جمله امارات هستیم. 
سفیر امارات عربی متحده نیز با ابراز خرسندی از حضور مجدد در جمهوری اسلامی ایران، ظرفیت‌های بالای اقتصادی و تجاری دو کشور را عامل مهمی برای ارتقای مناسبات دوجانبه خواند و دیدگاه مقامات عالی امارات در خصوص حسن روابط فیمابین و فعال شدن کمیته‌های ذیربط و تبادل هیأت‌ها بین دو کشور را تشریح کرد. به گزارش فارس، امارات عربی متحده در ۱۴ دی ۱۳۹۴ پس از عربستان سعودی، بحرین و سودان و با هدف فشارهای سیاسی علیه ایران، سطح روابط دیپلماتیک خود را با تهران کاهش داد و سفیر خود را به ابوظبی فراخواند و سطح روابط خود را به کاردار کاهش داد و همزمان تعداد دیپلمات‌های خود را در تهران نیز کم کرد.

بازگشت یکی از کارکنان نفتکش‌های یونانی توقیف‌شده در ایران به آتن

 خبر رسیده اینکه، خبرگزاری رویترز با استناد به اظهارات مقامات یونانی نوشت: مقامات یونانی مدعی شدند، اولین نفر از گروه کارکنان دو نفتکش توقیف‌شده یونانی توسط ایران در ماه مه، آزاد شده و روز سه‌شنبه به آتن رسیده است. یک مقام وزارت کشتیرانی یونان به رویترز گفت: کاپیتان دوم کشتی دلتا پوزئیدون به آتن رسیده است. یک مقام یونانی دیگر به رویترز گفته است، این فرد آزاد شده، اولین نفری است که از مجموع ۴۸ نفر دریانوردان یونانی، فیلیپینی و قبرسی کارکنان این دو کشتی به یونان بازگشته است. بقیه آنها قرار است بتدریج در روزهای آتی آزاد شده و منتقل شوند. یک مقام بنادر یونان روز دوشنبه گفت: انتظار می‌رود آزادسازی نفتکش‌ها بیشتر از انتقال کارکنان طول بکشد.

صدور حکم آزادی ۱۲ خدمه هواپیمای توقیف‌شده
​​​​​​​
 دست آخر اینکه، خبرگزاری رویترز با استناد به گزارش رسانه‌های محلی آرژانتین، نوشت که دادگاهی در آرژانتین حکم آزادی ۱۲ نفر از کارکنان هواپیمایی ونزوئلایی را صادر کرده است که پیش‌تر با اتهاماتی علیه ایران و ونزوئلا توقیف شده بود. 
به گزارش ایسنا، این هواپیما در ماه ژوئن به‌دلیل شبهاتی درباره اصالت ایرانی و ارتباط آن با تروریسم، توقیف شده بود. ۵ نفر از اعضای این گروه ۱۹ نفری ایرانی بوده و ۱۴ نفر ونزوئلایی هستند. این دادگاه فدرال در بوئنوس آیرس حکم آزادی ۱۲ نفر از کارکنان را صادر کرده و همچنین حکم داده است که طی ۱۰ روز آینده موضوع تحقیقات از خدمه این هواپیما جمع‌بندی شود. طبق گفته شرکت هواپیمایی ماهان، هواپیمای باری امتراسور یک سال پیش توسط ماهان ایر به ونزوئلا فروخته شده بود. امتراسور در اوایل ژوئن به بوئنوس آیرس رسید که طبق اطلاعات پرواز، گروه کارکنان آن ایرانی و ونزوئلایی بودند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8006/5/626941/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها