کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی دیروز با استقبال هواداران وارد ایران شد و رسماً کارش را آغاز کرد

بازگشت «پرتقالی» و شاد مرد «پرتغالی»‌


گروه ورزشی/ کارلوس کی‌روش که 16 شهریور به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شد تا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هدایت یوزها را بر عهده داشته باشد، حدود ساعت 6 صبح دیروز وارد تهران شد تا رسماً کارش را با تیم ملی آغاز کند. این مربی 69 ساله پرتغالی که در جام‌های جهانی 2014 برزیل و 2018 روسیه سرمربیگری تیم ملی را بر عهده داشت، در حالی وارد فرودگاه امام خمینی(ره) تهران شد که داوود پرهیزکار سرپرست دبیرکلی فدراسیون، محمدحسین حمیسی رئیس حراست و برخی از مسئولان فدراسیون برای استقبال از او به CIP فرودگاه آمده بودند. ضمن اینکه حجت‌الاسلام مالک که در آخرین شب حضور کی روش در ایران یکی از افرادی بود که در فرودگاه او را بدرقه کرد نیز جزو افراد شاخصی بود که در بازگشت این مربی به ایران به فرودگاه آمد. همچنین علیرضا شهاب فیزیوتراپ تیم ملی و آرین قاسمی مترجم کی روش نیز در فرودگاه حاضر شدند. این در شرایطی است که حدود ۵۰ نفر از خبرنگاران و هواداران سرمربی تیم ملی نیز برای استقبال از کی‌روش در مقابل CIP فرودگاه حضور داشتند ولی با این حال از ورود خبرنگاران به سالن CIP فرودگاه ممانعت به عمل آمد. جالب اینکه یک پدر و پسر با طی مسافتی ۱۰ ساعته و همراه با اتومبیل خود از اهواز به تهران آمده بودند تا به کی روش خیر مقدم بگویند. آنها پلاکاردی را آماده کرده بودند که روی آن به سرمربی پرتغالی بابت حضورش در ایران خوشامد گفته شده بود و یک هوادار نیز با در دست داشتن پرچم ایران در فرودگاه حضور یافت. کی روش، از همان بدو ورود، با آرامش و لبخند، با مسئولان فدراسیون دست داد و بسر و صدای خبرنگاران و معدود هواداران نیز با روی خوشی عکس‌العمل نشان داد تا مرد پرتغالی نشان دهد روز شاد و «پرتقالی» را آغاز کرده است. او حدود یک ساعت در CIP فرودگاه مشغول پیگیری امور اداری بود و ساعت ۷:۰۵ در شرایطی که آفتاب طلوع کرده بود، از این سالن بیرون آمد‌. 
کی‌روش: واقعاً حس می‌کنم به خانه بازگشتم
او پس از خروج از سالن، با وجود اصرار گروه امنیتی برای سوار شدن به ماشین، در بین خبرنگاران حاضر شد و از آنها تشکر کرد و گفت:«در درجه اول تشکر می‌کنم و ممنون که به خاطر من به اینجا آمدید. همانگونه که روز گذشته (سه‌شنبه) گفتم واقعاً حس می‌کنم به خانه بازگشتم. این بهترین احساسی است که دارم. امیدوارم کاری که می‌خواهیم با هم انجام بدهیم، بتواند آرزوهای ایران را در آینده پیش ببرد. به تمام هواداران فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال، هیأت رئیسه، ریاست محترم فدراسیون و تمام ملت ایران فقط می‌توانم بگویم خیلی ممنون.» کی‌روش پس از صحبت یکی - دو دقیقه‌ای و بعد از عکس گرفتن با هواداران ، به سختی سوار اتومبیل شد و همراه با پرهیزکار و مترجم خود از فرودگاه بیرون آمد‌ و پس از خروج از فرودگاه به هتل المپیک رفت تا اردوی شاگردانش را زیرنظر بگیرد.
برنامه‌های اولین روز حضور کی‌روش
کی‌روش در ادامه و از ساعت 11، با حضور در مرکز ملی فوتبال، از وضعیت امکانات مرکز ملی فوتبال بازدید کرد. او پس از بازدید از مرکز ملی فوتبال و جلسه با مسئولان فدراسیون، در هتل المپیک مورد استقبال بازیکنانی چون مرتضی پورعلی‌گنجی، سیدحسین حسینی، علیرضا بیرانوند، محمد محبی و... قرار گرفت و پس از دیدار صمیمانه با بازیکنان در جلسه‌ای با آنها شرکت کرد. سرمربی پرتغالی تیم ملی ضمن خوشحالی از دیدار با ملی‌پوشان ابراز امیدواری کرد همه در کنار هم برای موفقیت تیم‌ ملی تلاش کنند. ضمن اینکه بیرانوند با الکساندر لوپز، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی در جام جهانی 2018 و جام ملت‌های 2019 خوش‌و‌بش گرمی کرد. همچنین بازیکنان تیم ملی پس از ورود به هتل با هواداران حاضر در محل عکس یادگاری گرفتند. در ادامه ملی پوشان لیگ برتری دعوت شده به اردو نیز از ساعت 12 خود را در هتل المپیک به کادرفنی معرفی کردند تا از ساعت ۱۷ تمرینات‌شان را زیر نظر کی روش و کادرفنی جدید آغاز کنند. 
بازتاب‌های حضور کی‌روش در ایران
اما بازگشت کی‌روش به ایران بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های خارجی داشت. نشریه معتبر «اکیپ» فرانسه در این باره نوشت: «کی‌روش به‌صورت رسمی حضورش در ایران را تأیید کرد و برای سومین بار با این تیم در رقابت‌های جام جهانی شرکت خواهد کرد. کی روش پیش از این 4 بار در جام جهانی شرکت کرده بود و با حضور در قطر رکورد حضور پنج بار در جام جهانی را به نام خودش ثبت می‌کند. کی روش با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی اش بازگشت به ایران را بازگشت به آغوش خانواده بیان کرد.» همچنین صفحه «The Asian Game» نوشت: «کی‌روش به خانه برگشت.» کارشناس فوتبال مصر نیز به تحلیل انتخاب کی‌روش برای هدایت ایران پرداخت. محمد الهلس خبرنگار نشریه «المصری الیوم» به فارس گفت: به نظرم فدراسیون فوتبال ایران با در نظر گرفتن شرایط این تیم و زمان کم باقی مانده به آغاز جام جهانی 2022 بهترین و امن‌ترین راه حل را انتخاب کرد. کی‌روش مربی‌ای است که فضای فوتبال ایران را خیلی خوب می‌شناسد و همچنین تجربه بسیار خوبی در ادوار جام جهانی دارد و می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8006/13/626958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها