لیگ قهرمانان


اعتراض در فوتبال اروپا به تعویق بازی‌ها به خاطر مرگ ملکه انگلیس به هواداران احترام بگذارید

هواداران بایرن مونیخ با در دست گرفتن بنرهای اعتراضی در ورزشگاه آلیانتس آرنا، خشم خود را از تعویق بازی‌های فوتبال به علت مرگ ملکه انگلیس ابراز کرده و یوفا را محکوم کردند. سه‌شنبه شب طرفداران بایرن مونیخ در جریان بازی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا در آلیانتس‌آرنا با بنرهای خود از مسئولان درخواست «احترام» کردند. شاگردان یولیان ناگلزمن با نتیجه 2-0 تیم ژاوی را شکست دادند تا ثابت کنند که یکی از بهترین‌های این رقابت‌ها هستند. فوتبال بریتانیا آخر هفته گذشته به دلیل مرگ ملکه الیزابت دوم متوقف شد و بازی‌های اروپایی نیز تحت تأثیر قرار گرفته به طوری که بازی رنجرز در لیگ قهرمانان اروپا با ناپولی 24 ساعت به تأخیر افتاد. در همین حال، بازی خانگی آرسنال در لیگ اروپا مقابل آیندهوون در روز پنجشنبه به دلیل کمبود افسر پلیس لغو شد. هواداران بایرن این وظیفه را برعهده گرفتند تا به تأثیر این اتفاقات بر هواداران اعتراض کنند. آنها بنری پشت دروازه در دست گرفتند تا حمایت خود را از هوادارانی که تحت تأثیر این تعویق‌ها قرار گرفتند، اعلام کنند. روی این بنر نوشته شده بود: «تأخیر و لغو بازی لحظه آخری به دلیل مرگ یک فرد سلطنتی؟! به هواداران احترام بگذارید!» به گزارش ESPN تعویق بازی رنجرز و ناپولی از سه‌شنبه به دیشب، نقش اساسی را در خشم هواداران بایرن و همچنین هواداران تیم رنجرز داشته است.

ژاوی: تمام دنیا پنالتی ما را دیدند

ژاوی سرمربی بارسلونا که از باخت تیمش مقابل بایرن مونیخ بشدت ناراحت بود، تصمیمات داوری را نیز در این شکست تأثیرگذار دانست. بارسلونا بازهم در لیگ قهرمانان و در ورزشگاه آلیانتس آرنا به بایرن مونیخ باخت؛ این بار با نتیجه 2-0. بارسا در نیمه اول تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های خوبی نیز برای گلزنی داشت ولی در نیمه دوم با دو گل دقایق 51 و 53 لوکاس هرناندز و لروی سانه، قافیه را به میزبان باخت. این اولین شکست فصل بارسلونا بود.ژاوی افزود: «نیمه اول کاملاً در اختیار ما بود. نتیجه پایانی نشان دهنده اتفاقات واقعی درون میدان نیست اما لیگ قهرمانان همین است. اگر موقعیت‌های‌ گلزنی‌تان را از دست بدهید، تاوانش را پس خواهید داد. با وجود این باخت، در تیم نشانه‌های مثبتی دیدم. نتیجه پایانی منفی بود و باید از این شکست، درس‌های لازم را یاد بگیریم.» خطای مشکوک به پنالتی روی دمبله در نیمه اول، موردی بود که سرمربی بارسا بشدت بابت آن عصبانی بود: «همه دنیا پنالتی را دیدند ولی این موضوع دیگر تمام شده است. من هرگز در مورد داوری حرف نمی‌زنم.»

مهدی غایب بود، سردار دقیقه 89 وارد زمین شد
دوئل طارمی با آزمون؛ بازی مرگ و زندگی

پورتو در حالی در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا میزبان کلوب بروژ بود و بازنده شد که مهم‌ترین غایب پورتو در این بازی حساس، مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان بود که در بازی قبل به‌دلیل دریافت کارت قرمز از این بازی محروم بود. نشریه «رکورد» پرتغال بعد از باخت پورتو نوشت: «شکست 4-0 از بزرگترین شکست‌های خانگی پورتو با هدایت سرجیو کونسیسائو در رقابت‌های اروپایی است. پیش از این پورتو شکست 5-0 از لیورپول در سال 2018، شکست 4-1 دوباره مقابل لیورپول در سال 2019 و باخت 5-1 دوباره مقابل لیورپول در فصل گذشته همه زیر نظر کونسیسائو را تجربه کرده بود.» اما سایت «گل» پرتغال در ارزیابی این دیدار، غیبت طارمی را دلیل اصلی این باخت بد و تاریخی پورتو بیان کرد و نوشت: «در دسترس نبودن طارمی، ضربه بزرگی بر پیکره پورتو وارد کرد. چرا که مهاجم ایرانی با بازی هوشمندانه، تعامل با هم تیمی‌ها و توانایی گلزنی در خط حمله ستاره پورتو در بازی‌های قبل بود.» گفتنی است در یکی دیگر از دیدارهای گروه B، بایرلورکوزن برابر اتلتیکو مادرید 2-0 به پیروزی رسید و با 3 امتیاز به رده دوم صعود کرد. در این بازی، سردار آزمون مهاجم لورکوزن مثل چند بازی گذشته نیمکت نشین بود و از دقیقه 89 بازی وارد زمین شد و فرصت کمی برای عرض اندام داشت. اما حالا سومین بازی بایرلورکوزن مقابل پورتو است که 12 مهر به میزبانی پورتو برگزار می‌شود و این دوئل آزمون با طارمی بازی مرگ و زندگی تیم‌های آنهاست. اگر اژدهایان در این بازی تسلیم شوند، باید از لیگ قهرمانان اروپا  خداحافظی کنند ولی بایرلورکوزن با آزمون امیدوار است تا برنده شود تا با 6 امتیاز شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8006/13/626962/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها