قائم مقام دبیرکل خانه صنعت عنوان کرد

فرسودگی ماشین‌آلات، چالش پیش روی واحد‌های صنعتی


قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران فرسودگی ماشین‌آلات و خطوط تولید را از دلایل مهم راکد ماندن بسیاری از واحد‌های صنعتی و معدنی عنوان کرد.
آرمان خالقی با بیان این مطلب افزود: تأمین نقدینگی، فرسودگی ماشین‌آلات، رکود در بازار و نداشتن بازار برای محصولات، دشواری تأمین مواد اولیه، مشکلات ناشی از تحریم‌ها و مشکلات درون‌بنگاهی از عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در کشور است.
او با تأکید بر اینکه فقط با تزریق پول و تسهیلات نمی‌توان به رفع مشکلات این واحد‌ها پرداخت، گفت: معتقدیم باید همه مشکلات این واحد‌ها با هم و در کنار هم دیده شود و یک مطالعه فنی- اقتصادی روی پروژه‌های راکد و نقاط ضعف و قوت آنها انجام داد تا به‌صورت پایدار و مستمر در بازار حضور پیدا کنند.
خالقی با اشاره به اینکه نهضت فعال کردن واحد‌های راکد قاعده‌ای دارد، گفت: عارضه‌یابی دلایل رکود این واحد‌ها در دستور کار است. تیم‌های عارضه‌یابی، مسائل و مشکلات واحد‌های راکد و غیرفعال را به‌صورت کامل در نظر می‌گیرند و نسخه جامعی برای رفع مشکلات‌شان می‌پیچند.
او به احیا و بازفعال‌سازی واحد‌های تولیدی و صنعتی در یک‌سال اخیر اشاره کرد و گفت: مطابق آمار‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از سال گذشته تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ نزدیک به ۲ هزار واحد با اجرای برنامه‌های حمایتی، سیاست‌های جبرانی و... احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/12/626997/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها