خبرخوان


تبیین رویکردهای سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران در سن‌پترزبورگ

محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به دعوت الکسی میلر، رئیس شرکت گازپروم روسیه، به‌عنوان سخنران ویژه در نشستی با حضور رئیس شرکت سی‌ان‌پی‌سی چین و معاون شرکت گازپروم روسیه در یازدهمین همایش بین‌المللی گاز سن‌پترزبورگ (SPIGF) شرکت کرد. به گزارش شرکت ملی نفت ایران، او در این نشست به تبیین رویکردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شرکت ملی نفت ایران در رابطه با سرمایه‌گذاری برای توسعه میدان‌های هیدروکربوری کشور و تولید نفت و گاز، صادرات گاز، سوآپ گاز، نفت و فرآورده‌های نفتی، سرمایه‌گذاری در طرح‌های ال‌پی‌جی تبادل فناوری، بالا بردن راندمان مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های عاری از آلایندگی پرداخت.

 
فصل تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی آغاز شد

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: همه‌ساله از نیمه شهریورماه، فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز می‌شود و باید همه واحدهای برق حرارتی پیش از خردادماه و شروع پیک مصرف برق تابستان با آمادگی کامل در مدار تولید قرار بگیرند. به گزارش شرکت برق حرارتی، «اسماعیل نمازی» افزود: برای تأمین برق پایدار تابستان سال آینده حدود ۱۰۷ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در نظر گرفته شده است. وی ادامه‌ داد: به‌ منظور افزایش آمادگی این واحدها ۷۳۵ پروژه تعمیراتی پیش‌بینی شده است تا پیش از شروع دوره اوج بار سال ۱۴۰۲ بتوانیم همه واحدهای تولید برق حرارتی کشور را با آمادگی حداکثری در مدار تولید داشته باشیم.
 

آب و برق پایدار در مرزها ایجاد شد

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو گفت: امسال آب و برق پایدار در مرزها ایجاد کردیم که هم برای مردم منطقه بماند و هم در سال‌های آینده قابل استفاده برای زائران باشد. به گزارش ایرنا، «احمد حیدری» با اشاره به فعالیت وزارت نیرو برای تأمین آب و برق در مرزها افزود: در وزارت نیرو و از ماه‌های قبل، ستاد اربعین تشکیل شد و شرکت‌های مادر تخصصی در آن حضور پیدا کردند. این مقام مسئول ادامه‌ داد: در مرز مهران، خط ۱۲.۵ کیلومتری لوله‌کشی آب پایدار کشیده و همچنین مخزن ۷۰۰ و ۲ هزار متر مکعبی ایجاد شد تا ذخیره‌سازی آب انجام شود. از سویی دیگر، در سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها خط لوله فاضلاب دائمی ایجاد شد. حیدری با اشاره به تأمین آب و برق در مرز مهران، گفت: از سال‌های گذشته در مهران با مشکل برق روبه‌رو بودیم و به همین دلیل پست موقت ۱۳۲ کیلو ولت برای شهر مهران و پایانه مرزی آن ایجاد شد. وی خاطرنشان‌ کرد: امسال هیچ مشکل برقی در مهران نداشتیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/14/627010/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها