اخبار


تخم‌مرغ مورد نیاز کشور تأمین است

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با تأکید بر اینکه تخم‌مرغ موردنیاز کشور تأمین است و کمبودی در این زمینه نداریم، گفت: اکنون تخم‌مرغ با قیمت‌های مصوب در بازار عرضه می‌شود.
«محمد مرادی» در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه اکنون وضعیت تولید تخم‌مرغ در کشور خوب است، اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در واحدهای تولیدی ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مصرف‌کنندگان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که با همین قیمت‌ها از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.
وی افزود: با توجه به اصلاح نظام یارانه‌ای، قیمت‌های فعلی تخم‌مرغ به صورت موقت تعیین شده بود اما با توجه به تغییر نرخ نهاده‌های تولید، تولیدکنندگان در انتظار اصلاح قیمت‌ها هستند، این در حالی است که پیش از این معاون اول رئیس جمهور قول اصلاح قیمت‌ها در اول مهرماه امسال را داده بود.
مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: با توجه به آنالیز هزینه‌های تمام‌شده تولید و افزایش سود ۱۰ درصدی برای تولیدکنندگان قیمت واقعی تخم‌مرغ باید اصلاح شود.
مرادی درباره صادرات تخم‌مرغ گفت: اکنون صادرات این محصول با توجه به نامه اخیر معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی اکنون سالانه بیش از ۱.۲ میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.


خرید تضمینی گندم به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آخرین آمار به رغم وعده‌های متعدد مسئولان از ۵ مرداد به بعد مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است.
علیقلی ایمانی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷ میلیون و ۳۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است. به گفته او، تاکنون ۸۲.۳ درصد مطالبات پرداخت و مابقی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده است.
ایمانی می‌گوید: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته و قول وزیر جهاد، همچنین معاون اول رئیس جمهور، مطالبات گندمکاران از ۵ مرداد پرداخت نشده است.
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با وجود آنکه شرایط تأمین مالی سخت است، اما مسئولان وزارت جهاد درتلاشند این اتفاق زودتر رخ دهد چرا که تأخیر در کشت بر عملکرد اثر می‌گذارد.
برآورد بنیاد ملی گندمکاران حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد، درحالی‌که سال گذشته مجموع خرید ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تن بود.
بنابر گفته‌ ایمانی، قیمت ۱۳ هزار تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده مناسب است چرا که به طور میانگین قیمت گندم طی این دو سال ۷۰ درصد رشد داشته است.


تولید ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور را عشایر تولید می‌کنند و اگر زندگی عشایری نباشد الگوی مصرف زندگی همه ما به هم می‌ریزد.
مهدی میزبان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ارتباط خوبی بین سازمان امور عشایری و سازمان جنگل‌ها و مراتع به وجود آمده که صرفاً جریمه نکنیم، حکم و خطاب و دادگاه نفرستیم که عشایر زود حرکت کردید، به همین منظور کارگاه مدیریت چرا و کوچ بین سازمان امور عشایری و سازمان جنگل‌ها با حضور ۱۰ استان زاگرس‌نشین تشکیل شده است. میزبان بیان کرد: هدف این جلسه این است که به یک اتفاق نظری برسیم که برای هر دوره از کوچ چه ملزومات و تمهیداتی لازم است که کوچ عشایر هم ایمن و هم با امنیت خاطر و بدون تعارض با جامعه محلی و بدون صدمه به عشایر انجام شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: امروز  دنبال این هستیم یک ارزیابی کنیم که مدیریت کوچ دوره گذشته که از قشلاق به ییلاق بود آیا به اهدافی که تعیین کرده بودیم رسیدیم، اگر نه مشکلات کجا بودند.
وی تصریح کرد: الان در حال بررسی اهداف جلسه گذشته هستیم و برسیم به اینکه الان برای کوچ ایمن عشایر از ییلاق به قشلاق چه تمهیداتی باید اندیشید.
میزبان با اشاره به اینکه بیش‌از ۶۰ درصد عشایر ما در حوزه زاگرس متمرکز هستند، بیان کرد: ویژگی دیگر منطقه عشایری زاگرس این است که در این منطقه کوچ‌ها طولانی و بین استانی هستند، این کارگروه دنبال این است که هماهنگی‌ها را انجام داده و عوارض کوچ را کاهش دهد.
میزبان عنوان کرد: حرکت خوبی بین سازمان امور عشایری و منابع طبیعی ایجاد شده و به عبارتی مانند قبل نیست که بخشنامه صادر شود بلکه امور عشایری ما به عنوان نمایندگان عشایر در این جلسات حضور دارند تا ایده و نظر آنها را به منابع طبیعی منتقل کنند تا بر آن اساس بشود تصمیماتی گرفت که به نفع کوچنده باشد و هم قانون رعایت شده باشد و از طرف دیگر مرتع زیاد آسیب نبیند.


ورود اتاق اصناف کشاورزی به تنظیم و نظارت بر بازار

رئیس اتاق اصناف کشاورزی از ورود اتاق اصناف کشاورزی به تنظیم و نظارت بر بازار خبر داد.
قاسم پیشه‌ور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه اجرایی دولت که سال ۱۳۹۷ به نظام صنفی ابلاغ شد، نظارت بر صدور پروانه اصناف کشاورزی برعهده نظام صنفی است، گفت: بر این اساس اگر تخلفی صورت بگیرد، نظام صنفی می‌تواند صنف متخلف را جریمه یا پلمب کند. وی ادامه داد: در ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی کشاورزی اشاره شده است که اتاق اصناف کشاورزی فعلی می‌تواند متناظر با قانون نظام صنف کشور (اتاق اصناف کشور) که در داخل شهرها پروانه صادر می‌کند، فعالیت کند. زیرا در شورای قیمت‌گذاری حضور دارد و براساس قیمت‌های مشخص شده می‌تواند با تخلفات برخورد کند.
رئیس اتاق اصناف کشاورزی تصریح کرد: یک هیأت بدوی نیز در اتاق اصناف کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده که احکام آن نیز لازم الاجراست. او در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است وظیفه نظارتی وزارت صمت به اتاق اصناف کشاورزی واگذار شود، گفت: هنوز وظایف نظارتی بر بازار به صورت صددرصد واگذار نشده است. در حال حاضر در کنار صمت و تعزیرات هستیم. جلساتی نیز در این راستا برگزار شده است. وی در پایان گفت: قرار است‌ از این به بعد اتاق اصناف کشاورزی پروانه اصناف کشاورزی از جمله فروشگاه‌های مواد غذایی و نهاده‌های کشاورزی را صادر کند و بر قیمت‌های موجود در بازار نیز نظارت داشته باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/9/627027/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها