اخبار


مرزها با مشکل کمبود ناوگان مواجه نیست

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی از عبور بیش از ۶۵ درصد از زائران اربعین از پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: در مرزهای شش‌گانه کشور هیچگونه مشکلی از جهت کمبود ناوگان حمل‌ونقل زمینی وجود ندارد. «حسین مذنب» گفت: در پایانه مرزی مهران از پارک سوار برکت که محل اعزام زائران به دیگر شهرهای کشور است نیز بازدید انجام شد. وی افزود: در بدو ورود زائران به وسیله اتوبوس‌های شهری که متعلق به شهرداری است از پایانه مرزی به پارک سوار برکت منتقل و در آنجا توسط راهداران راهنمایی می‌شوند. مذنب با بیان اینکه ۱۸ جایگاه اتوبوس به مقصد ۱۸ استان در این پایانه آماده هستند، عنوان کرد: دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی نیز در این محل مستقر است و بازرسان نیز بازرسی‌های مربوطه را دنبال خواهند کرد. مذنب، پایانه مهران را دارای بیشترین مراجعه‌کننده خواند و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ درصد زائران از پایانه مرزی مهران بازمی‌گردند و این پایانه پرترددترین پایانه مرزی معرفی شده است. وی با تأکید بر اینکه با کمبود اتوبوس روبه‌رو نشده‌ایم، اظهار کرد: همکاران ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به همراه مدیران ارشد از سراسر کشور در این پایانه مستقر شده‌اند و برای تسهیل در تردد زائران، تأمین اتوبوس و برخورد با هرگونه تخلفات آماده هستند.
دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در پایانه خسروی بیشترین تردد به وسیله خودروی شخصی صورت گرفت، اعلام کرد: اتوبوس‌های شهری در پایانه مستقر شدند که زائران عزیز را به قصرشیرین و از آنجا به سایر شهرها اعزام کنند.


اعزام ۲۴ هزار زائر حسینی با ۱۶۱ پرواز به عتبات

مسئول عملیات اربعین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از۲۴ هزار زائر حسینی با ۱۶۱ پرواز از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت به عتبات خبر داد. غلامرضا رستمیان اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۴ هزار زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها به عتبات اعزام شده‌اند. رستمیان گفت: برای پرواز‌های اربعین که از تاریخ ۱۵ شهریور شروع شده و تا ۳۰ شهریور ادامه خواهد داشت، ۸۶۶ مجوز پرواز ورودی و خروجی برای انجام پروازهای اربعین از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صادر شده است.


فروش۱۶۰۰ خانه سازمانی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از فروش ۱۶۰۰ خانه سازمانی خبر داد و گفت: برخی از این واحدها پیش از انقلاب ساخته شده که براساس قانون باید تخلیه و فروخته شود. علیرضا فخاری درباره برنامه تخلیه و فروش خانه‌های سازمانی اظهار کرد: این طرح شامل خانه‌هایی می‌شود که از سال‌های گذشته و برخی از آنها حتی پیش از انقلاب در قالب طرح خانه‌های سازمانی با منابع دولتی ساخته شده است. وی افزود: حدود ۶هزار واحد از این خانه‌ها شناسایی شده و بیش از ۱۶۰۰ واحد نیز تاکنون به فروش رسیده است که سایر آنها نیز باید حتماً تخلیه و به استناد قانون فروخته شوند و وجوه حاصل از آن به خزانه دولت واریز خواهد شد. فخاری خاطرنشان کرد: این طرح شامل خانه‌هایی که به‌عنوان اموال دستگاه‌های دولتی در اختیار و مالکیت این دستگاه‌ها برای استفاده پرسنل قرار دارد، نمی‌شود. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: مسئولیت اصلی شناسایی در این طرح برعهده وزارت اقتصاد است و سازمان ملی زمین و مسکن در مقام اجرا کمک می‌کند و البته خود دستگاه‌ها نیز باید نسبت به فروش این خانه‌ها اقدام کنند. وی با بیان اینکه هیچ قالبی برای نگهداری خانه‌های سازمانی در کشور وجود ندارد، افزود: با قاطعیت آن دسته از کسانی که خارج از قاعده قانونی واحدهای مسکونی را تحت عنوان خانه سازمانی در اختیار گرفته‌اند، تخلیه خواهیم کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/11/627037/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها