آزادی دو محکوم به قصاص با کمک نیکوکاران


گروه حوادث/ دو زندانی محکوم به قصاص که پس از رضایت اولیای دم به شرط پرداخت دیه به علت ناتوانی مالی همچنان در زندان بودند با کمک نیکوکاران بزودی آزاد خواهند شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، یکی از این زندانیان پسر دانشجویی بود که 19 آذر سال 90 بدنبال درگیری با پدرشوهر خواهرش در یکی از شهرهای کرمانشاه وی را مجروح کرده بود و مرد میانسال حدود 10 روز بعد در بیمارستان جان باخت.
وی که در زمان جنایت دانشجوی مهندسی مکانیک بود از سوی کارآگاهان جنایی استان کرمانشاه در تاریخ ۱۰ شهریور ۹۳ دستگیر شد. پرونده دانشجوی جوان بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان ارجاع شد. باتوجه به درخواست اولیای دم، پسر جوان محکوم به قصاص شد که با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا، اولیای دم از قصاص قاتل به شرط پرداخت دیه گذشت کردند.
خانواده پسر دانشجو برای جمع‌آوری دیه وارد عمل شدند، اما شرایط مالی آنها در حدی نبود که بتوانند مبلغ کامل دیه را فراهم کنند.
تیراندازی مرگبار
دومین پرونده مربوط به قتل سربازی به‌دست هم خدمتی خود بود. رسیدگی به این پرونده از ۲۷ آبان سال ۹۷ و بدنبال تیراندازی در یکی از پادگان‌های استان کرمانشاه آغاز شد.
بدنبال گزارش این تیر‌اندازی تیم تحقیق در محل حاضر و مشخص شد سرباز ۲۰ ساله، هم‌خدمتی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده است.
متهم در تحقیقات اولیه مدعی شد: با مقتول هیچ اختلاف و درگیری نداشتم و گلوله اتفاقی به وی برخورد کرده است و از حادثه‌ای که رخ داده بشدت پشیمانم.
پرونده این حادثه مرگبار به دادگاه کیفری استان کرمانشاه ارسال شد و گرچه قضات حکم بر قتل شبه عمد دادند اما اولیای دم به این حکم اعتراض کرده و پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت. این بار دادگاه حکم بر قصاص صادر کرد و با تأیید حکم در دیوانعالی کشور، ۹ شهریور امسال زمان اجرای حکم قصاص سرباز جوان فرارسید.
با اعلام زمان اجرای حکم، جلسات صلح و سازش برگزار شد و درنهایت اولیای دم به خاطر رضای خدا، از قصاص قاتل فرزندشان به شرط دریافت دیه گذشت کردند.
بدنبال اعلام بخشش اولیای دم، خانواده سرباز جوان تلاش خود را برای جمع‌آوری مبلغ دیه آغاز کردند اما موفق به جمع‌آوری کل این مبلغ نشدند.
بنابراین گروه چتر نجات نفس، برای کمک به این دو زندانی وارد عمل شد و با برگزاری مراسم گلریزان و حضور چندین نفر از بازیگران سینما و ورزشکاران مطرح و خیرین در کمتر از یک ساعت، مبلغ دیه این دو زندانی فراهم شد.
بدین ترتیب با حضور اولیای دم دو پرونده و دریافت مبلغ دیه، مقدمات آزادی این دو زندانی فراهم شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/19/627043/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها