اخبــــار


مرگ کولبر در نوسود پاوه 

گروه حوادث: فرماندار شهرستان پاوه در استان کرمانشاه از جان باختن یک کولبر در شهر نوسود پاوه  خبر داد. به گزارش مهر، اردشیر رستمی با اشاره به گفت و گویی که با فرمانده مرزبانی در خصوص چگونگی حادثه جمعه شب داشت ، اظهار کرد: بر اثر تیراندازی که جمعه شب توسط مرزبانان در منطقه نوسود شهرستان پاوه صورت گرفته یک نفر به دلیل برخورد گلوله ساچمه‌ای جان باخت. وی با اشاره به اینکه کولبران  سه نفر بوده‌اند، افزود: این سه کولبر از اهالی شهرستان جوانرود بودند که ۲ نفر دیگر نیز دچار جراحت شده‌اند.
 یکی از ۲ کولبر زخمی توسط بالگرد به بیمارستان شهرستان پاوه منتقل شده و دیگری به دلیل کم بودن شدت جراحت به صورت سرپایی مداوا شده است. رستمی با اشاره به اینکه تاکنون هشدارهای بسیاری مبنی بر بروز اتفاقات ناگوار برای کولبران داده شده، خاطر نشان کرد: با وجود تذکرات فراوان و آگاهی کولبران از تبعات کولبری اما بازهم شاهد تردد غیر مجاز آنها بوده که در رخداد اخیر جوان ۳۲ ساله‌ای جان خود را از دست داده است.

قتل دختربچه با شلیک گلوله اشرار

گروه حوادث / پلیس با قید فوریت دستگیری عاملان تیراندازی مرگبار به دختربچه خاشی را در دستور کار قرار داد. 
به گزارش تسنیم، سرهنگ مرتضی جوکار جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این باره گفت‌: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر یک فقره قتل مسلحانه در منطقه پشت کوه روستای «دوربن» شهرستان خاش و فوت یک دختر بچه در این حادثه، بلافاصله مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. با حضور پلیس در محل و برابر تحقیقات میدانی و اظهارات خانواده مقتول مشخص شد سرنشینان یک خودروی پژو 405 نقره‌ای که صورتشان را پوشانده بودند با اسلحه کلاش یک خانواده را که از روستای دوربن در حال حرکت به سمت خاش بودند مورد هدف قرار دادند که در این میان دخترخردسال این خانواده مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فوت کرد. وی اضافه کرد: تلاش برای دستگیری عوامل این حادثه و روشن شدن مسأله از نخستین لحظات وقوع آن توسط پرسنل پلیس آگاهی آغاز شده است.

رسیدگی ویژه به پرونده قتل نوجوان زرین دشتی

گروه حوادث: رئیس کل دادگستری استان فارس از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده قتل پسر نوجوان زرین دشتی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس در پی اعلام خبر فوت مشکوک جوان زرین دشتی، رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه پرونده تحت نظارت ویژه قضایی قرار دارد، گفت: پرونده متهمان این حادثه به‌صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.
سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه اشد مجازات قانونی در انتظار متهمان خواهد بود، اعلام کرد رسیدگی به پرونده مذکور در صلاحیت محاکم کیفری یک استان است که اقدامات اولیه برای انجام تشریفات قضایی و ارسال پرونده به مرجع عالی قضایی استان انجام شده است. وی با‌بیان اینکه اقدامات قضایی اولیه از جمله شناسایی هر سه متهم، بازداشت و تفهیم اتهام آنان در حوزه قضایی زرین‌ دشت انجام‌ شده است، بیان داشت: ادعای مطرح شده توسط خانواده مقتول در خصوص آدم ربایی و قتل نیز با تشکیل پرونده قضایی در دستور کار رسیدگی مقام قضایی قرار دارد. اخبار منتشر شده در فضای مجازی حاکی از این است که امیرحسین 16 ساله پس از اینکه به خانواده‌اش اعلام می‌کند از سوی چند نفر مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، برای پیگیری قضایی، اقدام به شکایت در مرجع قضایی می‌کند اما چند روز پس از این اقدام، جسد وی در بیابان‌های حاجی‌آباد کشف می‌شود.

۵ کشته در حادثه جاده قدیم ساوه - همدان

گروه حوادث / در حادثه تصادف دو دستگاه خودرو مزدا و پژو پارس در محور قدیم ساوه- همدان ۵ نفر کشته شدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه خبر داد: حادثه تصادف در محور ساوه- همدان ۵ کشته برجای گذاشت. صیدی افزود: این حادثه دلخراش در کیلومتر ۳۵ محور قدیم ساوه-همدان بین دو دستگاه مزدا و پژو پارس روی داد، که متأسفانه ۵ نفر در صحنه حادثه فوت کردند. کشته شدگان این حادثه یک زن و ۴ مرد بودند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خبر داد 
تعیین تکلیف سریع پرونده «شلیر» به دستور دادستان

گروه حوادث: مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان از پیگیری فوری پرونده مرگ زن مریوانی خبر داد. 
لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان به تسنیم، گفت: از روز نخست حادثه مرگ «شلیر» با دستور استاندار در جمع این خانواده داغدیده حاضرشدیم و پیگیر پرونده آن هستیم. آن مرد متجاوز پس از آنکه شلیر برای نجات، خودش را از پنجره به پایین پرت کرده بود، در حین فرار از پشت‌بام به منزل همسایه دیگر رفته و دو خانم دیگر را نیز به گروگان گرفته بود و خواسته از آنان نیز سوءاستفاده کند.
وی با اشاره به اینکه دادستان مریوان قول داده  این پرونده را سریع بررسی و تعیین‌تکلیف کند، گفت: استاندار، رئیس‌کل دادگستری استان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری پیگیر این موضوع بوده و خواسته همه مسئولان و مردم تسریع در روند بررسی پرونده و اعدام این فرد از اراذل و اوباش است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اذعان به اینکه خانواده شلیر وضعیت روحی و روانی خوبی ندارند و فرزندانشان شاهد این ماجرا بودند، تصریح کرد: این خانم به خاطر حفظ آبرو، خود را از پنجره به پایین پرتاب کرده و نباید حقش ضایع شود. همسایه‌ها پس از اطلاع از این حادثه به‌خاطر ترس از مرد متجاوز، جرأت نکرده بودند جلو بیایند و اجازه ندهند چنین اتفاقی بیفتد چراکه او اسلحه، چاقو و اسپری فلفل داشته است. این مرد متجاوز حین فرار سه تیر به سمت مأموران نیروی انتظامی شلیک کرده و هم‌اکنون پرونده قضایی در مریوان در حال بررسی است.
آژیر با ابراز تأسف از اینکه رسانه‌های معاند نظام نیز همانند همیشه دنبال سوءاستفاده و حواشی هستند، ابراز داشت: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که همه مسئولان  پیگیر این پرونده هستند.
شلیر 36 ساله که همسرش برای کار به عراق رفته بود، شامگاه 12 شهریور‌ماه به درخواست مرد همسایه که از او تقاضای کمک به همسر باردارش را داشته با دو فرزندش به خانه او رفته اما مرد شرور پس از بیرون کردن بچه‌ها قصد تعرض به شلیر را داشته که زن جوان برای فرار، خود را از پنجره به خیابان پرت می‌کند و دچار ضربه مغزی می‌شود و یک هفته بعد جان می‌بازد. همسر این زن خواهان قصاص و اشد مجازات برای متهم پرونده شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/8007/19/627046/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها